Formstøbte In-Ear?


Jeppevk

Recommended Posts

Halløj TS!

 

Jeg har gået og overvejet at anskaffe mig et par formstøbte in-ear, men billigt er det jo ikke.

 

Det er hovedsageligt til øvning til klik og at spille efter track :)

Jeg har i nogle år spillet med de klassiske "Vic firth" hørebøffer, men jeg synes at de kvæler lyden lidt, og giver et forkert indtryk af trommernes lyd.

 

Har i nogle erfaringer med formstøbte in-ear, og er de pengene værd?

Der er jo mange mærker, modeller og prisklasser, men har fundet et lille amerikansk mærke ved navn "1964" som laver formstøbte lige fra 399$ og op efter.

 

https://www.1964ears.com

 

Hep, Jeppe :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Jeppe,

 

Jeg købte et par stykker ved Dansk hørecenter / Esplanaden, der havde specialtilbud på formstøbte dæmpere med sennheiser in-ear monitors.

 

De dæmper langt mere lineært end diverse 'juletræer' m.m., man kan købe hos musikhandleren og in-ear monitorerne har en til prisen ganske god kvalitet, så for mig, har de været pengene værd (~ 2k).

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger JH Audio JH 16 - der indtil for nylig var toppen af poppen hos http://www.jhaudio.com, nu overgået af Roxanne ;-)

 

De kan kun anbefales, men er pææænt dyre - 1.150 dollars. De har selvfølgelig også billigere modeller :-)

 

Hvis du vil handle europæisk og derved slippe for risikoen for at blive taget i told osv, vil jeg anbefale dig at kigge på http://www.cosmicears.com/shop/- de er overraskende billige og jeg ved en bruger herinde har købt dem også.

 

Formstøbte in-ears i acryl er super dejlige. De dæmper liniært og det er dejligt. Jeg bruger dem faktisk også som koncertpropper, da alm. skumpropper simpelten tager for meget af toppen og lader alt for meget bund ind, så det kan de også bruges til ;-)

Redigeret af Gravengaard
Link til kommentar
Del på andre sites

Ultimate Ears - det virker!

 

Har et sæt 6 år gamle UE 7 Ambience 3 vejs. Har måtte skifte kabel i mellemtiden, men ellers ingen bøvl. Formstøbt og hudfarvet.

 

Cool! :)

 

Kan man bestille Ultimate ears steder i Danmark, og hvad er prisklassen? :)

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Cool! :)

 

Kan man bestille Ultimate ears steder i Danmark, og hvad er prisklassen? :)

 

in-ears.dk

 

Jeg bruger som Gravengaard JH Audio JH16, som ganske enkelt lyder fantastisk. Ikke bare er lyden frekvensmæssigt afbalanceret, men stereoperspektivet er mere præcist og bredere gengivet end i alle andre høretelefoner, jeg har prøvet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Se link ved Achermann. Aftalen går gennem Mads Stærke. Jeg fik lavet et par afstøbninger ved det lokale hørecenter, dem pakkede jeg i en æske og sendte over til Mads i København. Han sendte dem videre til USA, og 6 uger senere modtog jeg de nye in-ears, direkte hjemme.

 

Ultimate laver mange fede modeller, mine matcher mit brug, men er individuelt fra person til person.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du er på udkig efter fede overkommelige in-ears så tjek www.cosmicears.com Jeg har prøvet deres CE6 demo og deres CE4 demo, og endte med at gå med CE4, der virkelig er nice når du spiller trommer. Ligger på omkring 3000kr for propper med 4 drivere i hvert. 2 bass, 1 mid, 1 high. Røvfede!

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt man! :) Nogle der vil være en venlig sjæl, og forklarer hvordan hele forløbet foregår?

 

Jeg synes det er lidt indviklet.

Betaler man først for øreproppen, og efterfølgende for formstøbningen som så bliver sendt afsted, eller? :)

 

Tak på forhånd! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt man! :) Nogle der vil være en venlig sjæl, og forklarer hvordan hele forløbet foregår?

 

Jeg synes det er lidt indviklet.

Betaler man først for øreproppen, og efterfølgende for formstøbningen som så bliver sendt afsted, eller? :)

 

Tak på forhånd! :)

Du får først taget nogle aftryk af dine ører - på hjemmesiden, i hvert fald på cosmicears, finder du en menu der hedder audiologists notes - den medbringer du til det hørecenter der skal lave dine aftryk, så ved de præcist hvordan trykket skal være - det koster vel 150-200 kr. Disse aftryk pakker du FORSVARLIGT!!!, vedlægger en seddel med navn og andre informationer - kan også printes fra siden - og sender til producenten, der faktisk er rykket til England nu - ingen indflydelse på told bare rolig. Det kan du sådan set gøre både før og efter du har valgt model, farve, kabel og så videre. Så bliver du notificeret, når dit arbejde påbegyndes, og så er det bare om at vende - 4 uger ca.

 

Hvis du vælger cosmic ears, må jeg på det kraftigste anbefale at vælge 2-pin recessed sockets. Deres T2, er smart og lækkert men kabler filtret sig ind i hinanden + det er meget meget lettere at få 2-pin kabler fra andre producenter, såfremt du skulle ødelægge et.

 

Husk at få oprettet dig som kunde og "shop" requeste. Alt dette på deres hjemmeside, der er ret overskuelig.

 

God fornøjelse :) skynd dig, de er hamrende populære, og deres priser stiger lidt med jævne mellemrum :)

Redigeret af Frederik Qvitzau
  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Du får først taget nogle aftryk af dine ører - på hjemmesiden, i hvert fald på cosmicears, finder du en menu der hedder audiologists notes - den medbringer du til det hørecenter der skal lave dine aftryk, så ved de præcist hvordan trykket skal være - det koster vel 150-200 kr. Disse aftryk pakker du FORSVARLIGT!!!, vedlægger en seddel med navn og andre informationer - kan også printes fra siden - og sender til producenten, der faktisk er rykket til England nu - ingen indflydelse på told bare rolig. Det kan du sådan set gøre både før og efter du har valgt model, farve, kabel og så videre. Så bliver du notificeret, når dit arbejde påbegyndes, og så er det bare om at vende - 4 uger ca.

 

Hvis du vælger cosmic ears, må jeg på det kraftigste anbefale at vælge 2-pin recessed sockets. Deres T2, er smart og lækkert men kabler filtret sig ind i hinanden + det er meget meget lettere at få 2-pin kabler fra andre producenter, såfremt du skulle ødelægge et.

 

Husk at få oprettet dig som kunde og "shop" requeste. Alt dette på deres hjemmeside, der er ret overskuelig.

 

God fornøjelse :) skynd dig, de er hamrende populære, og deres priser stiger lidt med jævne mellemrum :)

 

Tak for det!!! :)

 

Hep, Jeppe

Link til kommentar
Del på andre sites

Cosmic ears skulle være i gang med at lave nogen specielt til trommeslagere og bassister.

De forventes at være klar om et par uger.

 

 

Spændende! .. Kender du noget til prisklassen?

Lige pt. overvejer jeg CE4P som ca. ligger til 3k .. Fornuftig pris!

 

Hep, Jeppe

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu