Dit Live Click-Setup


Anders Olesen

Recommended Posts

Jeg vil da gerne dele mit nye setup, som jeg er i gang med at færdiggøre.

 

10943231_10152521560175957_296579749_n.j

 

Øverst er en Behringer BTR-2000 racktuner, som har indbygget metronom (og racklys). Signalet herfra går videre til min Tascam LM-8ST linemixer, hvor jeg kan styre niveauer på monitormix, click fra Behringer og evt. click fra andre. Ligeledes kan jeg lave et mix til forstærkeren nederst, som driver Buttkicker-enheden under min trommestol. I racket sidder desuden en RME Octamic II til tracking af trommer via ADAT. Jeg tror, det bliver rigtig fedt, når jeg engang er færdig med at lodde kabler.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

I mit live setup bruger en jeg en spds-x og en Behringer 802 mixer.

Jeg tager signalet fra spds-x's subgroupe og ned i mixeren.

Det virker super nemt og intet bøvl med at klikket kommer med i mainout.

En lækker ting er også at jeg kan tappe et tempo hvis nu guitaristen fx starter et nummer.

 

Ellers er jeg også kæmpe fan af at bruge klik Ableton Live. Men det er mere i forbindelse med backtrack.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil da gerne dele mit nye setup, som jeg er i gang med at færdiggøre.

 

10943231_10152521560175957_296579749_n.j

 

Øverst er en Behringer BTR-2000 racktuner, som har indbygget metronom (og racklys). Signalet herfra går videre til min Tascam LM-8ST linemixer, hvor jeg kan styre niveauer på monitormix, click fra Behringer og evt. click fra andre. Ligeledes kan jeg lave et mix til forstærkeren nederst, som driver Buttkicker-enheden under min trommestol. I racket sidder desuden en RME Octamic II til tracking af trommer via ADAT. Jeg tror, det bliver rigtig fedt, når jeg engang er færdig med at lodde kabler.

 

 

Mit billede forsvandt - her er det:

10943231_10152521560175957_296579749_n_z

Link til kommentar
Del på andre sites

med fare for at lyde "umusikalsk" så er jeg med tiden blevet mere og mere ligeglad med hvordan klikket lyder. jeg tænker kun over det når det ikke er der :-/ haha bruger for det meste Ableton Live's interne koklokke :-)

Samme her .. bemærker kun, når klikket er væk ... bruger dog klik/koklokke direkte fra backtrack ...
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg skal lige være med. Spiller I til klik live, også når der ikke er backing track på? Hvorfor?

 

For mit vedkommende kunne det f.eks. dreje sig om muligheden for at afvikle tidsspecifikke samples og/eller andet i en livesituation frem for at afvikle det hele fra backing track. Det kunne også være tempobaserede lyde (f.eks. arpeggiator) eller effekter (f.eks. delay), der gjorde det fordelagtigt.

 

Desuden er det et fedt øveværktøj at have lige ved hånden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg skal lige være med. Spiller I til klik live, også når der ikke er backing track på? Hvorfor?

Jeg bruger det mest er at tælle mig ind i nummeret. Klikket stopper automatisk efter 16 eller 32 takter. Jeg kan godt lide at have klik på numre der køre i alla breve (halv takt) fx. I'm so excited, da jeg har tendens til at ligge for meget tilbage på beat'et.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg skal lige være med. Spiller I til klik live, også når der ikke er backing track på? Hvorfor?

Ikke mig, har kun brugt det til live optræden med seqenser bas.

Der var det jo nærmest uundværligt i f.eks. medleys med temposkift.

Men fedt at høre Achermann udnytte click som et lidt mere kreativt værktøj, spændende.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger det helst ikke live.. Men er pt i overvejelser om det igen, da vi har musik der er arrangeret for 5-6 mand som vi måske kun blir 3-4 til at spille

 

Tror dog jeg dropper klik og istedet vil arbejde på at lave et setup hvor jeg måler mit eget tempo med en føler(ka ikk huske hvem men nogen laver sådan en?)., og får sequencer til at bruge det.. Jeg vil så starte de forskellige keyboard og perc sequencer med et slag på en spd-x eller lign.. Det er kun 2-4 takter sekvenser så det tror jeg giver langt den største frihed.. Gider ikke være bundet på formen af en sequencer!.. Der skal være plads til 8 takters ekstra solo hvis man vil det! Afviklingen blir nok via Ableton..

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu