Ludwig Piccolo 13X3 På Vej Fra Uk


yes

Recommended Posts

Jeg bliver nødt til lige at sige: Hvor er den smuk. :)

 

Tillykke med anskaffelsen. ;)

Og ja. Hvis den er lige så flot i chromen hele vejen rundt, kunne man godt få en mistanke om at det måske er COB. Fordi der ikke er pitting.... omvendt er det også tidligere set at især Supraer fra keystone tiden er lavet i en bedre kvalitet, og derfor ikke nødvendigvis har pitting selvom de er Alu.

Der må nærmere undersøgelser til...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bliver nødt til lige at sige: Hvor er den smuk. :)

 

Tillykke med anskaffelsen. ;)

Og ja. Hvis den er lige så flot i chromen hele vejen rundt, kunne man godt få en mistanke om at det måske er COB. Fordi der ikke er pitting.... omvendt er det også tidligere set at især Supraer fra keystone tiden er lavet i en bedre kvalitet, og derfor ikke nødvendigvis har pitting selvom de er Alu.

Der må nærmere undersøgelser til...

Tak for roserne, HenrikH

Ja, der er meget lidt pitting, som nærmere må kaldes afskalning, men den kan jo have stået i et musiklokale i 48 år uden fugt og strabadser.

 

Der mangler en enkelt monteringsskrue i en lug, ellers er alt komplet - dog er seiding "Made in Taiwan".

Jeg er i tvivl om en total adskillelse vil give flere skader, skal top/bundskind afmonteres samtidigt for ikke at vride lugs osv.?

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Det er nok en idé - med de der tåbelige, assymetriske lugs som Premier også brugte - at løsne top- og bundskind samtidigt, ja.

Fed tromme!

Link til kommentar
Del på andre sites

2,7 lyder stadig som alu

 

Krom der er røget af ved indgravering tyder på alu.. Ikke messing i hvert fald

 

Svagt magnetisk: krom er magnetisk.. Er den af Stål så skal magneten sidde pænt fast?

 

Krom kan godt forskubbe sig ved Lugs hvis det er Alu da den ikke binder ret godt.. Man kunne frygte at den falder af i kromen når du skiller den ad. :-/

 

Indtil videre er den alu for mig..

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ville nok lade være med at ta Lugs af medmindre det er nødvendigt.. Bare nøjes med at stramme monterings skruerne.. Men man skal jo skifte skind

 

Ang seiding så lyder en simpel stål seiding tit helt fint på de små der.. Fabriks seidinger var i 70'erne tit også bare billigt stål

Link til kommentar
Del på andre sites

2,7 lyder stadig som alu

 

Krom der er røget af ved indgravering tyder på alu.. Ikke messing i hvert fald

 

Svagt magnetisk: krom er magnetisk.. Er den af Stål så skal magneten sidde pænt fast?

 

Krom kan godt forskubbe sig ved Lugs hvis det er Alu da den ikke binder ret godt.. Man kunne frygte at den falder af i kromen når du skiller den ad. :-/

 

Indtil videre er den alu for mig..

Tak for input, Henrik

Magneten sidder ikke pænt fast, kun lige nok til ikke at falde af ...

Altså alu indtil andet er bevist.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ville nok lade være med at ta Lugs af medmindre det er nødvendigt.. Bare nøjes med at stramme monterings skruerne.. Men man skal jo skifte skind

 

Ang seiding så lyder en simpel stål seiding tit helt fint på de små der.. Fabriks seidinger var i 70'erne tit også bare billigt stål

Tak igen, Henrik

 

Jeg vil afmontere skind top/bund samtidigt og stramme skruer - finde een skrue til den plads der mangler, rengøre, skifte topskind - samle, stemme, teste ...

 

Seiding ligner en sprit-ny billig stål ting, så den får lige chancen.

 

/ Jess

Link til kommentar
Del på andre sites

Ang alu eller ej så se på metallet der hvor det er skallet af

 

Brug evt en lille magnet fra en køleskab magnet eller lign.. Sæt den på der.. Hvis det ikke er magnetisk så er det alu..

 

Men er ret sikker på ludwig aldrig har lavet VINTAGE seamless STÅL kedler!.. Og da det ikke er messing ud fra fotos at dømme så sætter jeg en 1/2 liter cola på alu! ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ang alu eller ej så se på metallet der hvor det er skallet af

 

Brug evt en lille magnet fra en køleskab magnet eller lign.. Sæt den på der.. Hvis det ikke er magnetisk så er det alu..

 

Men er ret sikker på ludwig aldrig har lavet VINTAGE seamless STÅL kedler!.. Og da det ikke er messing ud fra fotos at dømme så sætter jeg en 1/2 liter cola på alu! ;-)

Som sagt, så gjort ...

Under reifen ved graveringen er et lidt større stykke crom væk - her kan en lille kraftig magnet IKKE få fat - altså ALU !

 

Adskilt, bortset fra lugs, renset og pudset - super fin crom - ikke til at se, den er 48 år gammel. Samlet og råstemt, skal have nyt topskind - men ingen i Aalborg har det på lager (udkantsdanmark).

 

Nu lader vi den stå lidt og skinne ...

 

image.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

2700 g for en 3x13" lyder vel meget rigtigt. En Supra 400 vejer lige omkring 3500 g.

 

God pointe, altså en mini-Supra ...

 

Iøvrigt er den nok nærmere 13x3,5., har du målt den?

Hmmm - checker lige, når jeg skifter skind.

 

Iøvrigt viste det sig, at den manglende monteringsskrue i en lug er knækket og sidder i gevindet - tør man bore den ud i en gammel skør lug, der ikke er nem at erstatte ?

 

/ Jess

Link til kommentar
Del på andre sites

altså tør og tør.. der er vel ingen anden udvej.. og med lidt forsigtighed så går det nu normalt fint.. jeg ville bore via en søjleboremaskine.. brug et bor der er ½-1 mm mindre end gevindet.. og efterfølgende drejer du et nyt gevind magen til det originale..

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Noteret ...

Med "tør" mente jeg nu også, at går det galt, har jeg ikke en brugbar snare før jeg skaffer ny lug.

Og den har jeg endnu ikke kunnet finde.

 

Den sidder nu også "af sig selv" med een monteringsskrue - men det skal fixes.

 

Protection Racket laver forøvrigt en skræddersyet 13x3 bag, som jeg fik 4sound Aalborg til at tage hjem fra eget lager - det tog en uge (!) - men kom i dag - så nu kan den gamle dame sove godt i nat ...

 

image.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg mener bare.. Det sandsynlige resultat hvis du er meget uheldig er at den STADIG kun kan bruges med en enkelt skrue.. Det blir næppe værre :-/?.. Så skal man da gå helt vildt ringe til værks

 

Hvis du smutter forbi DRS eller Drum city så er jeg sikker på de kan hjælpe dig.. Hvis du er nærheden af mig så ku jeg også.. Hmm.. Dvs.. Skal lige forstå: lug'rn kan godt tages af kedlen ikk?,. Hvis den sidder fast så er det noget sværere

Link til kommentar
Del på andre sites

Lug kan tages af, ja.

Jeg afventer lige forespørgsel til Slagtøjscentret, om der skulle ligge en intakt lug der.

 

Jeg er desværre ikke i nærheden af seriøse tromme-værksteder.

Link til kommentar
Del på andre sites

Efter en shine-op i weekenden, stemning og en bredere stål-seiding fra lageret - tog jeg den gamle dame med til Cafe-øver i aften.

 

Puuuha, en følsom tør lille sag - den slags håndværk laves vist ikke mere.

Selv ved meget "piano" spilleri svarer den igen - feeeed snare.

 

Her er den i selskab med ca . 10 år yngre venner fra 70'erne.

 

image.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Lug kan tages af, ja.

Jeg afventer lige forespørgsel til Slagtøjscentret, om der skulle ligge en intakt lug der.

 

Jeg er desværre ikke i nærheden af seriøse tromme-værksteder.

 

Ja det er vel Søren eller Peter der kunne ligge inde med sådan én.

 

Er lugs samme type på både 13", og 14"?

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu