Gode Råd Til El Sæt


JSL

Recommended Posts

Hej med jer.

Jeg overvejer at anskaffe mig et el-sæt. Jeg har før haft et Yamaha men synes egentlig at de Roland sæt jeg har prøvet var bedre. Jeg vil have et sæt med mest mulig autencitet så en "rigtig hihat" er et must. Jeg tænker at et TD115kv kunne måske være noget. Jeg er dog i tvivl om lyd modulet. Er det noget værd eller skal man helt op i det store modul for at vedholde tilfredsheden. Jeg er godt klar over at prisforskellen er enorm så selvfølgelig er der mere guf i de helt store moduler men hvad med mellemklassen. Er de pengene værd og hvad ligger den typiske brugtpris på i øjeblikket? Hvis I har andre tips eller ting at tage i betragtning såsom kompabilitet og udvidelser så fyr endelig løs. 😄

Link til kommentar
Del på andre sites

Modulet er ret simpelt. der er ikke udgange til hver trigger. dette er nok ikke så vigtigt hvis du ikke skal spille store koncerter med det. jeg har ejet et TD-11. jeg var yderst tilfreds!
Jeg ved desværre ikke meget om udvidelser. men det er et super modul (sæt) til prisen. det bedste efter min mening!

Link til kommentar
Del på andre sites

Ok det lyder jo rigtig godt. Jeg skal udelukkende bruge det til at øve på da jeg slet ikke får brugt mit "rigtige" sæt nok. Jeg har kun tid til at øve mig aftenen og en gang i mellem i weekender. Det sætter familiens tålmodighed på prøve når jeg gir den gas i kælderen, så jeg får egentlig kun øvet mig ordentligt når jeg har huset for mig selv. Nu kunne jeg læse fra en anden tråd at en "rigtig" hihat ikke nødvendig da pads i dag virker fortrinligt. Jeg er dog stadig lidt i tvivl men må nok ud og prøve et i en butik.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Torben. Ja, det er også der jeg er havnet nu. Jeg vil forsøge at finde et lettere brugt TD-11KV eller et TD-15K. 11'eren opfylder i virkeligheden mine behov men hvis der dukker et 15 K op til den rigtige pris så vil jeg bestemt overveje det :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Mit bedste råd: PRØV de sæt du tænker på.. Især hihat skal testes.. Købte et td-9kx2 med en VH11 hihat.. Virkede af lort.. Byttede til den billigere hihat cy5 med fodpedal.. Meget bedre... Pointe: dyrt er ikke altid bedre.. Det er meget individuelt hvad der fungerer for dig!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er enig med Henrik. VH11, eller bare generelt pads der styres af normalt hh stativ fungerer ikke bedre. og så dog, jeg spillede i en overgang med en VH-13-MG V-Hi-Hat. det fungerede bedre, men stadig ikke sådan helt vildt fedt i forhold til prisen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du gerne vil have en mere "ægte" hi-hat kan du kaste et blik Zildjian Gen 16 seriens hihat som en tilføjelse til Roland sættet. Den larmer noget mere en de traditionelle plastikplader (jeg har en Yamaha RHH135, som jeg sammenligner med), men mindre end en traditionel hat. Man behøver i princippet ikke købe elektronikdelen, hvis man er tilfreds med den rå lyd i selve hatten.

 

/Thomas

Redigeret af KansasM
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu