80'er Rivival - Mit Barndomssæt Reborn!


mica

Recommended Posts

Gæst jon petersen

Kunne den ikke tåle vandbaseret kontaktlim?

Hvordan gav det sig udtryk?


Flot farve!


Er det sådan en meget blød, vinylagtig wrap? Eller er det "rigtig" coating, á la Delmar?


Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 89
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er noget blødere vinyl-agtigt noget. Lidt voksdug agtigt.. Det bølger med vandbaseret Dana lim. Prøvede på et helt smooth stykke træ med en stykke og i lyset var det tydeligt at det bølgende en lille smule da det var tørt. Jeg brugte virkelig ikke meget lim eller noget. Helt tilpas, så jeg kører uden lim og det er fint.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

OK.

 

Det går nok med de kedler....men det er ikke noget, jeg ville anbefale at sætte på kedler, der skal bevare deres resonans.

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 måneder senere...

Så nåede vi sgu igennem slibningen. Jeg opgav håndkraft. Det ville koste mig brugen af mine håndled i flere år fremover, så jeg ledte desperat efter en nemmere løsning, men det blev lamelslibepapir der vandt.

lamelsliber.jpg

Jeg ved godt al det med at slibe på tværs osv, men det er sgu blevet ret pænt. Det er jo heller ikke dyre vintagetrommer vi snakker om her.

 

Nå, men her er så resultatet af toms:

 

drumsdiy2.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Det største stykke til min BD i den pakke jeg købte på Ebay havde desværre kuglepensstreger på inde i selve glitteret (what?), så man kunne ikke bare spritte det af, så jeg afventer et nyt stykke til den fra sælger.

drumsdiy1.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Endnu bedre farve i dét lys, synes jeg.

Ret tæt på den blå, mit og mange andres Tama var den gang:

tumblr_inline_n0wlaojizC1r6016l.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ville gerne have lidt anbefalinger til skind. Jeg har Ambassador coated på toppen og clear i bunden på de to toms men hvad med BD? Stilen bliver afdæmpet singer songwriter/jazzy til lige det her sæt. Tænke noget fiberskyn på fronten, mest fordi det ser lækkert ud, men hvad mener i ville klæde sættet rent lydmæssigt?

Redigeret af mica
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 5 uger senere...

Kæft det tager sin tid at få det sidste stykke fra ham på Ebay. Det første BD stykke jeg fik sammen med de andre ting var der en masse kuglepenstreger på inden i glitteret! Altså må det være kommet mens wrap'en blev fremstillet. Det klagede jeg over og han ville sende mig et nyt stykke men kun hvis jeg betalte fragt på 30$. Det gik jeg med til til sidst da jeg ikke gad kæmpe med ham. Nu er der så gået 5 uger og jeg har stadig ikke fået det. Han påstår han sendte det for længe siden, men at det må være gået tabt, og han vil sende et nyt stykke og lave en forsikringssag hos USPS. Han kan dog ikke fremvise kvittering eller tracking på det.. Man er bare lidt screwed når man kun mangler det ene stykke og næsten er færdig. Jeg kan jo ikke bare finde det et andet sted, så er jeg nødt til at starte forfra og smide de 150$ ud af vinduet det har kostet mig indtil nu. Kunne lige så godt have haft købt Delmar Wrap til den pris :(

Helt klar IKKE en anbefaling af ham (sparkledrumwrap1) herfa..

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Tjah....øv.

Du kan ikke sætte stykket med kuglepensstregerne på, sådan så stregerne sidder nedenunder?

Eller de er måske for omfattende?


Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Kuglepensstregerne er midt på stykket. Dead center, så det er præcist der hvor det ikke må være :(. Hvis det var i en af enderne ville jeg være ligeglad da det så ville være i samlingen under BD. Ohh well.. Jeg må vente og se, ellers køber jeg noget hos ST Drums. Forstår bare ikke at Delmar's sheets kun er 137x60cm Det er jo ikke nok til at nå helt rundt om en 22" ?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er rent historisk og FULDSTÆNDIGT ÅNDSVAGT men de gode kvaliteter findes kun i de åndsvage mål..

 

Eneste alternativ er de special firmaer som kan kopiere gamle wraps. De fås i metermål.. Men det er DYRT!,.

 

ALTERNATIVET som dog ikk er så lækkert som Delmar er de TW (Taiwan) som fås hos ST i 120cm bredde x (selvvalgt antal) meter.

Link til kommentar
Del på andre sites

Argh crap. Man skal have 3 sheets a 120 euro for at dække 22,16,12.. Det er sgu noget dyrt stads, men det er jo også milevis foran andre i kvalitet kan man godt se.. Kæft deres glitter ser flotte ud :-o SÅ er det svære jo bare at vælge..

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja.. Velkommen til Delmars verden ;-)

 

Dyrt og dejligt.. Og 200 gange sværere end selvklæbende folie.. Hvis det er første gang du fuldlimer coating, så gør dig den tjeneste at ta en test kedel og prøv der først. Det er ikke nemt.. Især BD er svær med 2 stykker.. Hvis du går i gang så lav en tråd, så er vi flere der gerne skal assistere

 

Du kan bestille tilskårne stykker hos ST.. Det gør det lidt billigere. Du kan beregne prisen her:

http://www.stdrums.de/covering/covering.htm#calculator

Link til kommentar
Del på andre sites

Mjaee. Ved det ikke.. Anbefaler kun det jeg selv har testet.. Men du kan jo prøve at bestille nogle små test stykker af de forskellige coating finishes. Og så lime dem på en test kedel..og se om det holder?.,

 

Jeg vil tro det er ok. Men tør ikke sige det 100%

 

Ps: drop glass Glitter finishes.. Det er noget LORT AT ARBEJDE MED.. Og PISSE dyrt at lave fejl med..

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja det er nemmere når de er skåret!!.. Men de er meget sarte. De knækker nemt.. Så pas på med hvordan du håndterer dem.. Ikke rulle dem for meget.. Og hold beskyttelsesfolien på indtil du skal til et montere Lugs.

 

Og de er tykke så der skal perfekt limning til for at holde det. En fejl mange begår er ikke at vente længe nok på at limen tørrer inden de smækker coatingen sammen med kedlen. Husk limen skal bære klar og fingertør (ca. 30-35 min ved stue temp)

 

Men det ER sindsygt flot!! Og dyrt.

 

Jeg er stoppet med at Coated i glass Glitter fordi det er noget pis at klippe i.. Sart.. Også overfor ridser.. Det er nemlig så blankt at selv de mindste ridser ses tydeligere end på sparkle f.eks. Men det ER flot.

 

Akustisk er jeg heller ikke fan da det Tar en del lyd fra tynde kedler (fordi det er så tykt).. Men det betyder ikke noget særligt på de tønder du arbejder på.

 

Og jeg er stor fan af den finish !!

 

Så du har god smag :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu