Remo Vs Evans


Daniel-san

Recommended Posts

Hej slagere,

 

Efter at have kørt med REMO skind i en årrække besluttede jeg mig for i dag, at prøve Evans G1 og G2 på tammerne, men er jeg den eneste der synes, at de lyder ret plastikagtig ?Har før prøvet Evans EC2, men synes stadig at REMO pinstripe vinder med flere længder.

 

Hvad er jeres erfaringer ?

Link til kommentar
Del på andre sites

... har prøvet flere mærker og div. kombinationer - men ender altid med remo skindene, syntes de lyder bedst på mine trommer. Bruger både pinstripe, ambassador og emperor - mest coated emperor på slagsiden lige for tiden.

Vh. Jens

Link til kommentar
Del på andre sites

Synes de har flere koncepter der fungerer godt, dvs. til formålet.

 

Deres lilletrommeskind HD dry mm fungerer rigtig godt - ville hellere tage sådan et, frem for et pinstripe eller powerstroke 3, hvis jeg ønskede en dæmpet lyd.

 

Deres Emad skind fungerer godt, hvis man ønsker en meget dæmpet lyd, uden brug af intern dæmpning. Synes ikke Remo har noget tilsvarende.

 

Har aldrig brugt deres skind på mine egne trommer, men synes sgu ikke Evans er helt hen i vejret.. De har faktisk meget andet at byde på ift. remo.

Link til kommentar
Del på andre sites

Både Remo og Evans lyder plasticagtige. Det er vel forståeligt, konstruktionen taget i betragtning. Man kan måske stadig få skind i dyrehud til trommer, ved det faktisk ikke.
Jeg blander lidt i plastic lyden mellem de to mærker. Remo Vintage A, mener jeg det hedder, er for tiden fast som slagskind på tammer, Evans G1 synes jeg klinger bedre end Remos Ambassador i bund. Synes Evans har flere interessante resonans modeller.
Evans har for tiden overtaget på samtlige Supraer, på nær bronze sagen som har Remo vintage emperor, og Evans Hazy 300/Ludwig Weather Master på Seiding side. Øøh bøøh..

Min mening om Pinstribe og EC2 er, at de er gode på knap så velklingende trommer.
En god kedel synes jeg begge skind slår eftertrykkeligt ihjel.

Men smag og behag og ikke mindst spillestil, og hvilken musik der skal spilles, gør at du måske ikke kan bruge det her til noget som helst overhovedet.
Det fedeste er stadig at eksperimentere selv. Det er jo så desværre også temmelig bekosteligt. :hmm:

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er blir jo hurtigt subjektivt.. Og noget må de kunne når de trods alt sælger så mange skind de Evans folk.. Men de bruger også mange penge på reklamer..

 

Jeg synes Evans er hårdere og mere plastisk i lyden ja.. Dog bruger jeg G1 Coated på enkelte af mine lilletrommer da de gir et ekstra mellemtone boost.. Men til alt andet er Remo til hver en tid bedre i mine ører

 

Til gengæld er coatingen på Evans langt mere holdbar..

 

Men det er jo meget smag og behag.. Jeg blir aldrig Evans mand men mange elsker de skind de laver..

Link til kommentar
Del på andre sites

Jamen er Evans ikke bare lidt mere mellem tone end Remo.

Synes at Ambassador er lidt kedeligt i forhold til HD, og HD dry, der kan give mere klang til en Supra.

Remo Hazy snare, nej tak

EC1 nej tak

EC2 nej tak

Emad på stortromme, også nej tak.

Der er flere nej tak.........

 

PS3 er så konge på enhver stortromme. Evans er generelt lidt for heavy lyd til det jeg spiller.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har heller ikke haft succes med Evans. Havde coatede EC2'ere på et nyere Superstar, og da jeg skiftede til emperor kom der pludselig hul igennem. Var ikke pjattet med lyden.

Har også spillet med eMad på en Gretsch-stortromme. Det lød godt, men jeg havde samme oplevelse af begrænset volume.

Link til kommentar
Del på andre sites

Sjovt nok så synes jeg også at Evans virker rigtig godt som lilletrommeskind og coatingen holder rigtig godt. Men på tammerne fungere det bare ikke for mig med Evans. Selvom jeg synes at Hydraulic blue er ret sjove, men bruger dem dog ikke da volumen af tammerne reduceres til ca. det halve...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan simpelthen ikke Evans, netop grundet plastiklyden. På stortromme kan det dog godt fungere for mig, men jeg går alligevel udenom dem.

 

For mig er det Remo der fungerer. Desværre synes jeg at kvaliteten de seneste par år er faldet en del, hvilket irriterer mig ufatteligt meget,

 

Er også Remo mand undtagen på nogle stortrommen hvor der sidder et

Aquarian Super kick I Clear. Dem er der møf i.

 

Hvad mener du med at kvaliteten er faldet. Det syntes jeg ikke, men jeg skifter dog ikke skind så tit.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, jeg er rigtig glad for aquarian på mine snares, og er ellers glad for coated empore. Ellers har jeg valgt ikke at have råd til at teste mere.

 

Ja, det er måske en god pointe som Mads har her, for ellers kan man jo teste i en uendelighed og blive godt og grundigt fattig. Men jeg er da glad for, at jeg ikke er den eneste der synes, at Evans lyder af plastic !

Link til kommentar
Del på andre sites

Er også Remo mand undtagen på nogle stortrommen hvor der sidder et

Aquarian Super kick I Clear. Dem er der møf i.

 

Hvad mener du med at kvaliteten er faldet. Det syntes jeg ikke, men jeg skifter dog ikke skind så tit.

 

Coating holder ikke lige så godt som tidligere

 

Lodningerne af metalringene svinger rigtigt meget i kvalitet. F.eks. har jeg lige købt et skind hvor ringen ikke har været heeelt lang nok, så der manglede lige en mm. Det har man lappet ved at lodde en ekstra lille metalplade på, men man har ikke gidet slibe den til. Meget mystisk.

Derudover har jeg oplevet at selve forhøjningen på skindet, altså der hvor skindet hviler på trommens kant, har været bukket på en måde som ikke kunne rettes ud. Det kan dog være opstået ved den måde skindet har været opbevaret på efter det forlod fabrikken.

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Coating holder ikke lige så godt som tidligere

 

Lodningerne af metalringene svinger rigtigt meget i kvalitet. F.eks. har jeg lige købt et skind hvor ringen ikke har været heeelt lang nok, så der manglede lige en mm. Det har man lappet ved at lodde en ekstra lille metalplade på, men man har ikke gidet slibe den til. Meget mystisk.

Derudover har jeg oplevet at selve forhøjningen på skindet, altså der hvor skindet hviler på trommens kant, har været bukket på en måde som ikke kunne rettes ud. Det kan dog være opstået ved den måde skindet har været opbevaret på efter det forlod fabrikken.

 

Ok. Jeg må lige kigge de nye skind jeg har liggende igennem. Jeg gik bare ud fra, at alt er så automatiseret i dag, at der ikke var mange fejl eller sågar lappeløsninger på produkterne. Ensheden må forhåbentlig være meget bedre end for bare 10 år siden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu