Opdatering Af Ludwig Kedler


Recommended Posts

Halløjsa,

 

Jeg har anskaffet mig 22x14, 13x9 og 16x16 Ludwig kedler - helt skraldede men i super stand. Jeg kommer til at give dem en gang wrap og nye lugs - tror jeg sætter originale Ludwig stortrommeben og GT-lugt på. Derfor vil jeg med plastisk træ fylde nogle af Tom hullerne ud og sætte disse lugs i: http://www.stdrums.de/shop/product_info.php?info=p778_st002cr.htmlmit spørgsmål er, om der er bogen der ved, om de huller der er borer til Ludwig lugs tilnærmelsesvis kan bruges eller om jeg får mest ud af at fylde alle hullerne ud og bore nogle nye?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ville da mene det var øverste hul du skal bruge!!?

 

Det kommer sig ikke så nøje og det er bare ca samme afstand fra kedel kant til gevind start på lug der er vigtigt

Kan du uddybe det sidste lidt Henrik? Hvor lang afstand fra keddelkant til lug? Hvis nu hullerne boret til Ludwig lugs er lidt større end dem jeg ville skulle bore til de nye lugs gør det så noget?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm

 

Snakker vi forbi hinanden.. Hmm

 

Altså: der er boret to originale huller pr original lug ikk?.. Det øverste er dem du skal bruge hvis du monterer single hole lugs som dem du linker til.

 

Hullerne er med stor sikkerhed 6,5-7 mm i diameter

 

Det er samme diameter de nye bruger

 

Du bruger det øverste (altså dem tættest på kanten) fordi du vel skal genbruge Stemmeskruer?..

Og der er det afstanden fra kedlens kant til gevind stykket i lug der er afgørende for hvilken stemmeskrue du skal bruge.. Og det ser normalt ret weird ud hvis du bruger det nederste fordi du så skal bruge Stemmeskruer der er 8-10 cm lange

 

Gir det mening?

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu