Størrelser


Jonas Haaf

Recommended Posts

Har så også spillet med, den af Dennis nævnte, 10-13-16" opstilling. Synes den er klangmæssigt federe end den klassiske 12-13-16". Der ender 13" tit i pejsen.

 

-Ulf

Ja 10-13-16 har et fedt interval men kan setup- og stemningsmæssigt være lidt svær at lege med, og det lader da også til at de fleste i denne tråd går uden om den.

 

10-14-16 er jo det setup Benny Greb har og det får han da i hvert fald til at lyde godt (ikke dermed sagt at vi andre dødelige kan gøre det helt så let). Jeg synes sagtens man kan hive et ordentligt sug ud af en 14x14 (og en 14x13) gulvtam hvis kedlen er til det, så den kan for så vidt godt stå alene hvis man kan nøjes med en gulvtam.

 

Til gengæld vil jeg godt høre jeres argumenter for at bruge en 15". 12-15-kombinationen kan jeg sagtens følge men i kombination med en 16" eller ligefrem imellem 14" og 16" ville jeg umiddelbart tro var for tæt eller er det tænkt som en left-side tam, hvilket kunne være rigtig fedt?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er samme kompleks, men andet lokale.

Mit nuværende sæt er 8x7 10x8 12x8 16x16 18x16 og 22x18,men bruger aldrig 8'eren.

 

Beklager at jeg spørger bagud igen: Hvor tykke er kedlerne på dit eksisterende sæt, og har du rerings i? Hvor mange lag af hver træsort? Finish? Jeg vil vide ALT, AAAAALT!! :angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

Vores allesammens Henrik Rathje taler for tiden meget pænt om Sticksaver hoops ( à la Slingerlands gamle, men kraftigere). De er ikke umiddelbart til at opdrive i Europa, med jeg har bedt drengene i SC om at undersøge om de kan skaffes. Ellers har jeg overvejet at købe dem i staterne, men det koster som bekendt penge i forsendelse. Hvis det frister kan vi undersøge hvad en fælles ordre vil koste, for jeg er fristet.

Link til kommentar
Del på andre sites

hejsa.. ja jeg er RET glad for dem.. mildt sagt... LANGT federe end S-hoops i mine ører.. ligger et sted mellem 3-flange og støbte.. men uden at kvæle trommen som støbte KAN gøre på visse trommer.

 

Nimbas og jeg købte et parti sammen i USA så vi fik fragt mm. bragt ned..

 

Jeg har nu sat dem på hele mit New Vintage sæt ..

og overvejer at medbringe det igen på TS dage i år da flere har efterspurgt det..

(ps: det er også mit mål at medbringe det i sin nye konfig 13x9,15x15,16x16,22x15,24x14 + 14x6).. alle toms og snare er med StickSaver typen .. som i øvrigt produceres af WorldMax (som nogen måske ved så laver de hardware til RIGTIGT mange kendte navne.. ingen nævnt ingen glemt.. og jeg slipper for at få sure miner ;-)).

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Jonas, hvis det er et problem, så kan jeg sagtens betale på dine vegne - så kan du bare overføre til mig bagefter....?

 

OT:

Ja, en 12x8" Premier kan i princippet bygges om til en 10x8" - afstanden mellem lugs er nemlig den samme. Ud med re-rings ved hjælp af damp - det er jo gammeldags benlim, de er limet med. På samme måde dampes kedlens scarf-joint op, omkring 1/6 af kedlen skæres af og der laves et nyt scarf-joint. Kedlen limes nu sammen igen, og re-ring limes i efter også at være blevet kortet af med ca. 1/6.

Det lyder da meget nemt, ikke?

Men - siden han ikke lige har gjort det, er det måske ikke så nemt.....men han bygger kontrabasser, mere eller mindre fra bunden, så han er vant til materialerne....


Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Jonas, hvis det er et problem, så kan jeg sagtens betale på dine vegne - så kan du bare overføre til mig bagefter....?

 

Jon

 

Tak Jon, men da det jeg har, er et Master gavekort, kan jeg ikke overføre.

Har lige prøvet at tilføje det via Paypal, det dur sgu heller ikke.

Jeg finder en anden løsning.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

En måde at gøre det billigt og pænt -

 

Køb et Premier XPK/APK med de gennemgående lugs - og skræl det.

Så har du lugs, ben, tomholdere, stemmeskruer - og med lidt held i størrelserne, også næsten alle reiferne.

Pris?

Måske 1500 for et komplet sæt.....


Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu