Peter Erskine Og Tama


Gandrum

Recommended Posts

Så har jeg sgu mere fidus til Gadd .. Han må snart ha guldbryllup med Yamaha

 

Men den der ler sidst ler bedst.. Så længe der er slagere der køber trommer udefra hvad deres idoler spiller så vil det være normen at få de "store" til at spille for ens mærke så de kan sælge mere..

 

Kunne altså være sjovt at lade de samme høje herrer stemme og spille på nogle sæt med bind for øjnene og så se hvad de valgte ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Men det er da en total weird ting at de ikke giver præcise specs på feks hvilken snare han bruger?.. Nok fordi han ikke har besluttet sig endnu.. Men alligevel.. Dælme en tynd side.. Vi er nørder!.. Vi vil se detaljer!

 

Tja, det er jo blot et Star Bubinga sæt i gul. Og på billedet sidder han med en Star TVA146S lilletromme.

 

Altså noget meget få har råd til, så derfor kan jo være ligegyldigt for Tama at oplyse det helt præcist ;)

 

Mon ikke det er fordi det stadig er et helt nyt samarbejde, så det er ikke helt opdateret.

 

Men de har da trods alt en smule styr på hvem de har som artist. Keglerne hos Ludwig har stadig ikke slettet Joey Kramer fra deres hjemmeside, selvom han har været hos Pearl i snart et år ;)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes at de høje herrer skifter noget rundt mellem mærkerne. Det gør det lidt svært at blive ved med at tro på at det sidste mærke i rækken er det helt rigtige for trommeslager x…

 

 

Money makes the world go round

 

Eller også er der bare nogle stykker af de store, som står ved, at de er lige så store nørder som os, og at det er fedt at skifte lidt rundt en gang i mellem. Jeg kunne i hvert fald ikke forestille mig selv at lave en Gadd og blive hos det samme mærke i 30 år, så meget som min smag har ændret sig bare de sidste fem (og de fem før det), og med så mange nye fede rødbeder der kommer hele tiden.

Redigeret af k_50
Link til kommentar
Del på andre sites

 

 

 

. . . . Jeg kunne i hvert fald ikke forestille mig selv at lave en Gadd og blive hos det samme mærke i 30 år, så meget som min smag har ændret sig bare de sidste fem (og de fem før det), og med så mange nye fede rødbeder der kommer hele tiden.

 

Netop derfor har jeg aldrig forstået hvorfor musikere synes sponsorater er så eftertragtede. En spændetrøje live og en ligegyldighed i studiet. Det er nok blot - som så meget andet her i branchen - en statusting . .

Link til kommentar
Del på andre sites

Så vi ender med at de lige som os godt ved, at live, med masser af Mikes, så er det ret ligegyldigt hvad man spiller på, bare det er stemt godt, Og har nyere skind på..

 

Så det er ren business.,

 

Var det mig ville jeg stille krav til størrelser, ophæng og lignende og så selv tage snare, pedal og skiver med.. Og mon ikk det er det de gør?.. Og så er de røv ligeglade med hvad de spiller på og derfor kan de lige så godt få noget kasse for at spille med et tama eller andet?

 

Alle ved jo at i studiet ser ingen med, så der spiller de bestemt ikke altid på deres sponsor sæt.. Heller ikk altid live.. Har set og hørt en del om snyd med frontskind og kedler med anden hardware mm... Feks vores alles Porcaro Som var kendt for at indspille næsten alt med Gretsch kedler. Og der var vist liiiige noget med en Japan tour hvor han synes denne Pearl serie lød af lort så han fik monteret Pearl Lugs og badges på et Gretsch sæt.. Fyyyyyy ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Uhh.. Glemte den her.. DEN Er sjov for os selvbyggere!

 

"Old 02-17-2011, 04:37 AM

pork pie pork pie is offline

Member

 

Join Date: Mar 2010

Location: california

Posts: 58

Default Re: Jeff Porcaro Setlist on TOTO Live in Le Zenith Paris 90

Hey guys.

 

I actually made the kit he used on that gig. I do not remember the sizes but it was something like a 10, 12, 13, 16, 22. They were all keller 8 ply shells with my custom mix Porcarro blue lacquer. I painted the inside of the shells with black lacquer. My edges and Pearl hardware. The hardware came with badges from Pearl. I asked him where he wanted them. He siad dont put that s...t on that finish.

 

It was an amzing experience. I got to go to a video shoot, a rehearsal with them playing their set and me the only one in the studio. A dress rehearsal, Jeff at my house and me at his house working colors.

 

My story for the day....

 

B"

kilde: http://www.drummerworld.com/forums/showthread.php?t=72386

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Bortset fra at jeg for så vidt kan være enig i jeres kommentarer til sponsorer, studie/live, etc., så lyder Tama-kedlerne sgu godt! (Og jeg er selv Gretsch-mand by heart)..

Ang. stortromme så bruger han også en 18x14 - han har nok lidt at skifte mellem. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Bortset fra at jeg for så vidt kan være enig i jeres kommentarer til sponsorer, studie/live, etc., så lyder Tama-kedlerne sgu godt! (Og jeg er selv Gretsch-mand by heart)..

Ang. stortromme så bruger han også en 18x14 - han har nok lidt at skifte mellem. :-)

 

Mon ikke hr. Erskine er så privilegeret at han bare ringer til Tama og siger,"hey du, jeg skal bruge et eller andet" og så står det der et par dage efter.

 

Det ser desuden ud til, at han bruger en 12'er Star lilletromme i den video. Det er vist ikke en tromme der er tilgængelig for pøblen ;)

 

Ellers er jeg sådan set enig. De lyder stjernegodt de Star trommer. Hvis jeg havde en mulliard, ville jeg ikke tøve med at købe sådan et.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Og så har de lavet en STAR hardware line:

http://www.tamadrum.co.jp/SHW/index.html

 

Alle mulige features jeg slet ikke vidste jeg havde brug for! Det gode ved dem er dog, at de kun er næsten lige så dyre som Ludwig's åndssvage nye bækkenstativer, der ikke kan en dyt.

 

Derudover så fanger denne video vist ret godt hele det cirkus:

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

tungt og besværligt... masser af memory locks som gør at man er nødt til at skille dem ad i atomer når man pakker dem sammen... fail.

 

fatter ikke memory locks in general.. der er få steder hvor de giver mening (BD eller GT ben..hihat stativ fordi man skal være sikker på den ikke falder i højden.. der kan være ret meget tryk på der.. tomholdere), men i samme øjeblik man ikke kan pakke tingene sammen uden at skille stativer mm ad i atomer, så det totalt ubrugeligt i mine øjne!?..

 

jeg bruger en sort tusch, og så opnår jeg det samme.. og meget nemmere.. man skal bare friske stregerne op ca. 2-3 gange om året afhængigt af antal gigs.. til gengæld har jeg 2-3 markeringer alle steder så jeg kan have "memory" for 2-3 setups.. slå den!

Link til kommentar
Del på andre sites

hold nu kæft jeg lyder mavesur!.. sorry!

 

det er ikke ment sådan!...

 

er bare ind imellem lidt hmm.. trat?.. over features jeg som Dennis siger "ikke vidste jeg havde brug for".. nok fordi jeg ikke HAR brug for dem.. lad os nu bare få vellydende trommer, gode skind og hardware der ikke vejer en krig men er stabilt og virker.. og er hurtigt at sætte op.

 

bare sådan til os der ikke har en roadie med hver gang :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes ærlig talt også at der er gået sport i at et stativ skal have så mange features som muligt. Og samtidig flyver prisen bare i vejret. Næsten 1200kr. koster bækkenstativet hos Thomann. Det er simpelthen for vanvittigt!

 

Så holder jeg mig til mine gamle Yamaha stativer der ikke kan en skid, men til gengæld klarer det helt perfekt til mit behov! Og som kun koster 1/3.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu