Bækkenstativer Som Mikrofonstativer


Mads Valther

Recommended Posts

Hej medslagere.

 

I det nye studie vil vi gerne købe to rigtig gode mikrofonstativer til OH. De koster 2500 kr. STYKKET!

I forvejen er jeg rystet over kvaliteten af mikrofonstativer ift. bækkenstativer.

 

Eneste forskel er vel (som jeg ser det) en forskel i gevindstørrelse dér hvor man skruer enten mikrofonholder på eller spænder bækkenet fast. Right?

 

Så hvis man nu selv drejede et nyt gevind som passede til et bækkenstativ indvendigt, og udvendigt havde et gevind som passede til et mikrofonstativ, så havde man et bedre og billigere mikrofonstativ? Muligvis skulle der etableres en længere boomarm, men det er jo også til?

 

Har andre tænkt denne tanke før, og har fundet ud af om den virker eller ej?

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu kan jeg simpelthen ikke komme i tanker om, hvilket band det var - men jeg har set et eller andet band - måske QOTSA eller noget andet med Josh Homme i front, som havde DW bækkenstativer som mikrofonstativer, altså til sang, men ja, det burde være ret simpelt at lave!

 

Kom i gang! Glæder mig til at se resultatet :tu:

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svar.

 

Det næste. Har nogen erfaring med de billige boomstativer fra millinium hos Thoman eller kender til andre billige serier. For har netop købt et pacific hihatstativ hos 4sound, og er virkelig overrasket over den gode kvalitet.

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

http://www.4sound.dk/pa/pa-tilbehoer/mikrofonstativer/koenig-meyer-mikrofonstativ-21021-black

 

Vi har dette. Det er tungere og længere end standard K&M stativer.

 

Ok. Men det understreger egentlig min pointe ok. Hvis man kan få et fint boomstativ til 350 kr., og bare skal skifte gevind, så er det halv pris for et stativ der er mere solidt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mads, det du søger efter er sådan en her... http://www.thomann.de/gb/gibraltar_sc_gmcma_shock_mic_mount.htm

 

Jeg er nemlig, som dig, skuffet over kvaliteten på mic stativer, især at de færreste nu om dage har tænder.

 

Jeg har bygget min egen miczilla til backing vox ud fra et Pearl 2000 stativ.

 

1796425_10152319830329218_638545844_n.jp

Redigeret af Gravengaard
Link til kommentar
Del på andre sites

Tusind tak Jess.

 

Tænker jeg vil prøve at bestille en af disse, og så et ok, men billigt bækkenstativ til at teste med. Nogen der kender et godt billigt stativ, eller er det bedre at købe brugt? Tænker det kunne være der var en butik som havde billige boomstativer (som fungerede) til omkring et par hundrede, men aner ikke hvorledes hardwarepriserne har udviklet sig. Tjekkede 4sound, og var lidt overrasket over de ikke havde et budgetmærke,,,

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg købte et par af de her for noget tid siden. http://www.thomann.de/dk/superlux_ms_200.htmDe er gigantiske, men er super robuste, og kan komme vildt højt op. Almindelige mic stativer kan nogengange ikke komme helt højt nok op til OH's, eller i hvertfald så i så ydelig en position at de risikerer at vælte. Det sker ikke med de her.

Link til kommentar
Del på andre sites

Velbekomme, Mads

 

Her er dimsen brugt til at sjok-mounte en K&M iPad holder på en bækken-arm.

 

attachicon.gifimage.jpg

 

Hej Jes

Tak skæbne, hvad bruger man en iPad til på den position?

Altså der hvor ride bækkenet normalt burde opholde sig, når man spiller med en enkelt sidetom :-)

 

-Ulf

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja der er jo masser af plads til både ride og iPad, no problemos. Så kan du sidde og se Snooker på Eurosport under dinér afdelingen. Det er simpelthen bare overskudsagtigt.

Eller det kniber måske med at huske teksterne ;-)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Kæft jeg gad godt se snooker med Henrik Kaj Hansen mens jeg spillede koncerter...

 

Jeps, line out fra iPad over i ens monitor mixer. Hørebøffer på med fuld knald på Hansen, og så øvrigt mix på lige akkurat så høj lydstyrke, at man kan følge med i musikken og holde sin kor stemme uden at synge falsk.

 

Hvis arrangøren ikke kan finde ud af at lægge sit arrangement på en anden dato, end f.eks samtidig med en kamp mellem The Ace, og The Rocket. Så er han sgu selv ude om det :-)

 

Henrik Kaj Hansen er bare for fed en kommentator.

 

Nå så gik der vist ot i tråden.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 uger senere...

Inspireret af tråden købte jeg i sidste uge de Pearl BC-830 stativer, som Henrik anbefalede + Gibraltar dimsen og nogen clamps til racket.

 

Her kan du/I se, hvordan det ser ud med en Se5 overhead mikrofon. Alt er mere eller mindre i yderste position ;-)

 

Billede0177.jpg

 

 

Her har jeg så monteret stativerne på mit rack :-) - i baggrunden ses Miczilla, et modificeret CH-2000 stativ med svanehals, Gibraltar dims og Shure Beta56a monteret.

 

Billede0180.jpg

 

 

Alt dette, inkl. fragt og clamps til rack for omkring 1.200 kr. :-)

 

 

 

Redigeret af Gravengaard
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu