Vintage Woodhoops Og Valnød


Jonas Haaf

Recommended Posts

14x6,5

 

Kedlen er lavet af Carrera i England. 2ply valnød, 3ply mahogny og 2ply Valnød.

Jeg har lavet kanter, snarebeds, boret huler til hardware og har lavet Gummi-dimser til at løfte Lugs ca. 5mm ud fra kedlen, så skruen går lige ned i gevindet. reifer og kedel har også fået en omgang olie.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

FLOT!!

Hvordan er det med højden på reiferne - hvor høje er kanterne i forhold til skindet?


Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Så fik jeg spillet lidt på den.

Den har meget krop, men også lidt for meget seiding, selv om jeg har en puresound EQ på. Snare beds er ca 2mm dybe og går ud til lige efter de to tilstødende lugs. Overvejer lidt at tage 1mm mere af. Tænke, tænke.

Jeg var lidt bange for, at de 5mm mellemlæg under lugs, ville give problemer, men det funger fint. De er lavet af en benzinslange fra biltema:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad mener du mere præcist med "for meget seiding"?

 

Rasler den?.. Er seiding lyden for dominerende?.. Eller?

 

Hvis den rasler så kan det være en justering af beds der skal til (måske de ikke er helt ens/plane og dermed vrider seidingen skævt?

1 mm kan næppe skade det store.. Men check først at de flugter sammen og af seidingen ligger "til" hele vejen hen over skindet

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

For meget snarebuzz kunne tyde på for lidt snarebed - prøv at se, om du kan fornemme et seidingen ikke rigtigt har kontakt med skindet på midten af skindet.

Det lyder ikke som om snarebed er for smal - så ville det mest være siderne af seidingen, der raslede.

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Dumt spørgsmål : har du prøvet at stramme seidingen noget mere?.. Hjælper det?..

 

Men umiddelbart lyder der som om seidingen ikke har kontakt med skindet hele vejen over.. Det kan skyldes for lave beds, skæv seiding, snare beds der ikke er ens i dybden.. Til rock vil jeg sige 2.5-3 mm er ofte passende..

 

Men check lige under trommen når seiding er spændt om der er kontakt.. Nemmest ved at stryge fingre hen over trådene og se om nogen svinger frit.. De skulle gerne bremses af skindet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har prøvet at stramme seiding og løsne skruerne på hver side af den. Nu har jeg taget ca. 1mm ekstra af, og tester senere.

Fandt en lille sprække mellem to lag, så den har fået lidt trælim og står nu og tørrer med tvinger på.

Redigeret af Jonas Haaf
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 8 måneder senere...

Jeg er sgu ikke helt gode venner med den George Way Throw off.

Jeg kan god lide at kunne justere fra begge sider.

Overvejer at sætte en Dunnett eller Trick på og så beholde Butt end, hvis ikke jeg kan finde et andet alternativ, som passer i de eksisterende huller.

 

Nogen gode bud?

Link til kommentar
Del på andre sites

Gad godt finde et sæt som passede sammen, med mulighed for at justere på begge sider og hvor jeg, som du nævner, kunne udnytter, at George Way kun sidder fast med en skrue.

 

Synes ikke der er mange kandidater, som er fede.

Skal for øvrigt prøve denne en dag, bare på en anden tromme:

 

 

https://www.wembleymusiccentre.com/odery-eyedentity-snare-strainer.html

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu