Tykt Seiding Skind ?


♪ Magnus ♪

Recommended Posts

Hej slagere

Jeg har brug for jeres hjælp.

 

I et forsøg på at mindske mit sæt, og få maksimal lyd ud af det, så ønsker jeg at bruge en lilletromme som dyblydende lilletromme(seiding til), og som tam(seiding fra),

 

Jeg har altid sværget til Remo, og derfor har jeg prøvet med både ambassador snare på bunden og med alm. ambassador. Det lyder jo godt som henholdsvis lilletromme og tam.

Men jeg savner ét skind der kan begge dele.

 

Er det muligt at finde sådan et skind, eller forlanger jeg for meget af trommen?

 

Vh Magnus

Link til kommentar
Del på andre sites

Det synes jeg heller ikke man kan.. Et tykt skind i bunden synes jeg helt ærligt lyder fuldstændig elendigt. Der er ingen respons.

 

Jeg tror som sådan ikke du forlanger for meget af trommen, men hvad har du prøvet ift stemning? Normalt stemmer man jo bundskindet godt op, har du prøvet andet?

 

Jeg har set jazz-trommeslagere bruge en lilletromme som tam, og det fungerer jo fint fordi tammen ofte er stemt godt op... Jeg tror ikke du kan få en fed gulvtam-lyd ud af en lilletromme, det tror jeg sgu ikke..

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

Det synes jeg heller ikke man kan.. Et tykt skind i bunden synes jeg helt ærligt lyder fuldstændig elendigt. Der er ingen respons.

 

Jeg tror som sådan ikke du forlanger for meget af trommen, men hvad har du prøvet ift stemning? Normalt stemmer man jo bundskindet godt op, har du prøvet andet?

 

Jeg har set jazz-trommeslagere bruge en lilletromme som tam, og det fungerer jo fint fordi tammen ofte er stemt godt op... Jeg tror ikke du kan få en fed gulvtam-lyd ud af en lilletromme, det tror jeg sgu ikke..

 

Mvh

Jeg har prøvet at stemme skindene både højt og dybt. Prøvet det jeg plejer fra tom og snare, men jeg må nok ud i en form for mellemting

 

Eric Harland spiller vidst med lilletrommer som tammer. Måske du kan finde nogle specs på hans udstyr:)

Tak for tippet!

Link til kommentar
Del på andre sites

Eric Harland spiller vidst med lilletrommer som tammer. Måske du kan finde nogle specs på hans udstyr:)

 

 

Chris "Daddy" Dave og en af dem fra Snarky Puppy gør også.

 

 

Larnell Lewis fra Snarky Puppy har i hvert fald en snare, placeret ved 1. gulvtams position.

 

Tak. Jeg kan ikke rigtig finde noget om skind, udover at Larnell Lewis spiller med Evans.

Er der nogen der har andre(evt utraditionelle) bud på seiding skindet?

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu