Allround Bækken Søges


Gandrum

Recommended Posts

Hej TS'er :-)

 

Jeg har i lang tid ledt efter det perfekte allround ride bækken, men søger nu hjælp herinde.

 

Det skal være 22" og af mærket Zildjian. Gerne med en god stick definition, god bell lyd og crash effekt.

Det skal kunne bruges til jazz og rock, og det ind imellem :-)

 

NB. Jeg søger kun et ride bækken af mærket Zildjian, så forslag fra andre producenter frabedes venligst.

 

Kan nogen hjælpe?

 

/Gandrum

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil anbefale et ældre Zildjian K Custom dark Ride. Ældre fordi det har en mere krydret klang, og en knap sp skinger stikdefinition. Crashet er til den mørkere side, men er bestemt stadig brugbart. Jeg har brugt et sådan til både hård rock, blues og jazz.

Link til kommentar
Del på andre sites

Eller 23" sweet ride... Den findes ikke i 22"

Det kunne også være 22 K dark medium...

Der er flere klip på Youtube fra MyCymbal. Fordelen er at de bruger samme setup af optageudstyr.

Lyt til nogle forskellige og lad dine ører bestemme.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil tilslutte med K custom dark. Har et i 20" som har fulgt mig i mange år. Det bliver kun bedre med tiden. Har flere forskellige, men ender ofte med at tage det med. Vh. Jens

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil tilslutte med K custom dark. Har et i 20" som har fulgt mig i mange år. Det bliver kun bedre med tiden. Har flere forskellige, men ender ofte med at tage det med. Vh. Jens

- et 21 sweet ride er nu ret tæt på i lyden. Lavede en side by side test den anden dag, og der var ikke megen forskel. K dark var nok lidt mere komplekst i lyden, sweet mere "rent" og en smule mere top - ping - og lidt mere lyd pga. de 21".

Crash effekten er så mere "blød" på K dark.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for jeres kvalificerede bud på et allround bækken.

 

Jeg vil tjekke de forskellige skiver ud hos min lokale bækken pusher ;-)

 

Jon: jeg er bare mest til Zildjian, da det i forvejen skal passe til de øvrige Zildjian bækkener jeg har

 

August: jeg synes det er svært at købe uden at ha prøvet det live

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for jeres kvalificerede bud på et allround bækken.

 

Jeg vil tjekke de forskellige skiver ud hos min lokale bækken pusher ;-)

 

Jon: jeg er bare mest til Zildjian, da det i forvejen skal passe til de øvrige Zildjian bækkener jeg har

 

August: jeg synes det er svært at købe uden at ha prøvet det live

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu