Salg Af Trommer På Ebay


Søren P

Recommended Posts

Hej TS

 

Nå, jeg havde jo den her Sonor D506, som jeg ikke vidste hvad jeg skulle stille op med. Forskellige medlemmer sagde, at den nok kunne gå for 1200-1500kr, hvilket egentlig også ville være fint.

 

Jeg ville egentlig have sat den til salg her, men prøvede sgu ebay alligevel, da jeg kunne se, at der var en anden til salg der til ca. 3300kr. Den er dog lidt pænere.

 

Nu er der så en der har budt 350$ for min på ebay. Er der nogle der har erfaringer med at sælge på ebay?

Er der noget man skal være opmærksom på?

 

Mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har kun lavet et salg på eBay. Det var på den tyske. Jeg skulle give 10% i salgsgebyr... Alle penge gik ind på min Paypal. Her skal man vælge om de skal indsættes i den valuta handlen er foregået i - i mit tilfælde euro - eller i sin lokale valuta, dkr.

Jeg begik den fejl at vælge dkr. Det koster så et vekselgebyr og man får ikke en fordelagtig kurs.

Jeg lavede senere et køb inden jeg havde overført pengene til min konto, endnu et vekselgebyr... Resten af pengene lod jeg stå, så det var til at betale salgsgebyr. Da den opkrævning kom var den i euro, endnu et vekselgebyr.

Så mit råd er: overvej hvordan du vil have pengene ind på din Paypal.

 

Det blev lidt rodet, håber det giver mening. Jeg har ikke noget at udsætte på hverken eBay eller Paypal...man skal blot forberede sig og sætte sig ind i tingene.

Hvilket jeg så tydeligvis ikke havde gjort.

Link til kommentar
Del på andre sites

Har sat den på ebay.com - det er vidst også 10% af salgsprisen de napper...

Men er det noget med, at når en bruger betaler med paypal, at brugeren kan trække pengene tilbage?

 

Jeg har set din annonce på ebay. Den ser super reel ud og du er oprigtig om trommens tilstand. Derfor vil en køber have svært ved at anmelde en konflikt på baggrund af uærlige sælger oplysninger. Dette er en af måderne en mindre hæderlig køber kan tilbagekalde hele eller en del af den aftalte betaling.

For øvrigt ser det ud til at nuværende budholder er en reel køber med en fin track record.

Tænk også på din egen historik og de mange succesfulde handler du har bag dig. :tu:

OBS Husk ved forsendelse at du skal have dokumentation for afsendelse/levering. (tjek ebays anbefaling for forsendelses-metoder).

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm.. Det billigste er stadig postdk..

 

Søger stadig nogen der ved, hvordan det fungere med at modtage betaling via Paypal. Jeg har fået en besked om, at pengene er indbetalt på min paypalkonto, men at de bliver tilbageholdt i op til 21 dage.

Er der nogen der ved, om jeg nu er sikret, at køber ikke trækker pengene tilbage?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er ikke køber der kan trække penge tilbage. Ikke direkte i hvert fald. Men hvis han ikke får den aftalte og korrekt beskrevne vare, kan han oprette en tvist i ebay systemet. Dette får måske den konsekvens at ebay trækker pengene tilbage, og sidder på dem til tvisten er afgjort.

Der går historier om at køber ofte får medhold, uden synderlig dokumentation for sin sag.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu