Lidt Hjælp Til Valg Af Dette Crash-Ride (Eller Andre)


ohm-ish

Recommended Posts

Halløj i skuret

 

Jeg er ved at samle dele til mit nye trommesæt :)

 

Lige nu er jeg nået til ridebækkenet.. der går jeg efter 20-22", uden for meget "ping", dynamiske muligheder, og med dejlig "wash" og gode syde/koge/crash-egenskaber

 

Kigger på et Dream Bliss 22" crash/ride. Det rammer umiddelbart ret godt til mit mål/smag

http://www.cymbalone.dk/dream-bliss-22-crash-ride-d73451

 

 

Kan nogen forklare hvad herren mener i denne video, ved ca. fra 0:27..

"med tippen af stikken, så længe man ikke skal spille kraftigt" ??

 

PS: Jeg bruger mest sticks med nylon-tips på

Redigeret af ohm-ish
Link til kommentar
Del på andre sites

Tippen, altså KUN tippen vil jeg gætte på?
De fleste dream bækkener jeg har spillet på har det med at koge helt vildt meget op når man "rider" dem for hårdt. Jeg har prøvet nogle stykker der havde et godt ping og et godt crash. de var fede. de fleste er fede..
Du kommer langt med pengene hvis du køber dream, - køb brugt.
Tjek evt. denne tråd. http://www.trommeslageren.dk/forum/index.php?/topic/81118-mest-alsidige-ride/?hl=%2Balsidige+%2Bride

Link til kommentar
Del på andre sites

Det handler rigtig meget om bækkenets tykkelse og profil har jeg erfaret.
Hvis bækkenet nærmer sig en flad profil har det nemmere ved at crashe, selv hvis det vejer lidt mere en man ville tro. hvis det har en høj profil vil det være mere stift, og vægten skal derfor ned for at få mere bevægelighed i materialet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan anbefale dig at kigge/lytte på Paiste Giant og Zildjian K Custom Dark ride. Eller gamle Avedis eller 602 med en vægt omkring 2100 gram plus minus. Og Ja, køb brugt!

 

Hvor køber man brugt (hvor det ikke allerede er solgt).. her på trommeslageren?

Link til kommentar
Del på andre sites

Han mener at hvis du ikke slår kraftigt og kun bruger hovedet af stikken, at man kan høre anslaget på bækkenet, og på den måde kan du "ride" med det. Mellem linjerne siger han jo egentligt at du skal ikke spille for kraftigt på det, hvis du ikke kan lide det koger op, hvor bækkenet overdøver anslaget. Det er jo ofte dealen med et crash/ride :-)

Men som med alle mulige andre kællinger, kan du smide lidt gaffa på, så larmer det ikke så meget ;-) det kan hvert fald tydeliggøre dit anslag mere når du spiller til, og så længe du ikke smider for meget på kan du stadig have et lækkert crash, og koge det op når du spiller igennem.

Håber det kan hjælpe! Held og lykke med jagten!

 

PS. jeg bruger et 21" Istanbul Agop Vezir Jazz Ride som Crash/Ride. Et af de bedste bækkener jeg i mit liv har hørt. Hvis du er åben overfor mærker, ville det klart være min personlige anbefaling!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu