Hayman


Recommended Posts

Ja, så har jeg for en gangs skyld fået nyt grej. Mit store Pearl BLX sæt røg i en byttehandel med Erge, til fordel for et gammelt Hayman sæt som var splittet i atomer.

Størrelserne er 22x14, 13x9, 16x16.

Det så ca sådan her ud da jeg hentede det

 

E427BA29-CAED-4574-AF55-A70BFB3D7354_zps

 

73275F29-5613-4BBE-9850-CEEC31CC4F33_zps

 

Lugs fik en omgang Cilit Bang

892AEC11-CC53-4CE4-8715-CE7C68ECE5CB_zps

 

Der fulgte Lime green coating med. Det blev monteret og hele skidtet blev samlet.

Har kun lidt iphone billeder indtil nu.

D03FD914-76FE-43BA-944D-EC15A46D99E9_zps

 

BE495493-2F0F-4F48-80A9-D260AEBEA8D7_zps

64DB66E9-B545-4EBF-BB7C-32B1C23FE4E9_zps

 

Glæder mig til at få øvet på det. Umiddelbart lyder de lækre! Ikke så pæne i lyden som Pearl sættet, men mere varmt og beskidt. Det er perfekt til mit nye band!

Redigeret af Kenneth Andersen
Link til kommentar
Del på andre sites

Det er altså lidt sjovt med de Hayman. For jeg har efterhånden spillet på en del, og jeg kan ikke rigtig blive klog på dem. Jeg synes de lyder fantastisk og ad helvede til på samme tid. Jeg synes også de er megaflotte og pisse klodsede på samme tid.

 

Jeg er spændt på hvad du synes om lyden, for dit ser virkelig flot ud! Så del endelig din anmeldelse, når du har fået tæsket dem!

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Noget af det fede ved dem er, at huller sagtens kan proppes - ydersiden coater man jo, og på indersiden kører man bare noget mere hvid maling på.

Trommer med mere power end andre gamle trommer, netop på grund af det tykke lag maling på indersiden - men nok mindre end dine BLX, trods alt.

 

 

Jon

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Ahh frækt! Det kan jeg sgu godt lide. Spændt på at høre om lyden..

 

Hvordan er det nu lige Hayman historien er? Hvornår er de fra, og hvilke kedler er det?

Link til kommentar
Del på andre sites

Den farve er simpelthen så gyselig på den mest fantastiske måde! Det ser super godt ud. Godt arbejde!

 

St's TW coating er ret nem at arbejde med, og ser overraskende godt ud. Jeg går selv og spekulerer på om jeg skulle lave endnu et sæt i burgundy sparkle.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg rensede ikke kedlerne. De var lidt fedtede/klistrede fra tidligere lim til coating. Så jeg monterede bare den nye coating, som har et stykke tape i begge ender, og satte det bare på. Jeg har efterfølgende efterlimet et par steder ved et par af samlingerne, hvor skindet presse coatingen lidt sammen.

Havde ikke nerver til at fuldlime... :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvilken tape brugte du?.. Min teori er kun gældende for tynd special tape som 3M 9088 eller lign.. Bruger man billig dobbeltklæbende så aner jeg ikke hvordan det lyder

 

Hvis jeg skulle snyde så ville jeg bruge en tynd stribe tape i den ene ende og så kontaktlim i overlappet og intet andet

Link til kommentar
Del på andre sites

ok??.. weird.. jeg har A/B testet med 2 stk Jasper kedler.. det er mest derfra jeg har min erfaring..

 

min erfaring er at

 

tapen -som jo er blødt gummi - dæmper kedlen hele tiden.. og den coating der sidder fast på tapen virker som en yderligere masse/tyngde og derfor dæmper det endnu mere..

 

coating der sidder lidt løst har meget lidt masse og er hårdt.. derfor kvæler den lyden mindre..

 

af samme grund kan jeg høre når jeg bruger gummi som lug underlæg eller om jeg bruger coating.. desto hårdere desto bedre for resonansen..

 

igen! bare min erfaring!.. er meget nysgerrig efter hvordan dine erfaringer er Dennis!.. hvordan har du testet?.. fortæl fortæl :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså nu er det ikke fordi det på nogen måde er en videnskabelig test jeg har udført men

 

jeg testede på et tidspunkt på en gammel Yamaha tam fra 70'erne som jeg tidligere havde coated ved kun at bruge en stribe tape på kedlen og en stribe tape i overlappet. Der var ikke meget liv i den, og den klingede meget hurtigt ud.

 

Jeg pillede coatingen af, og satte ny coating på hvor jeg fuld-tapede, så hele kedlen var dækket. Der kom meget mere liv i, og den var nemmere at arbejde med.

 

I min verden giver det også mening, da coating og kedel på den måde ikke modarbejder hinanden. Tapen kobler dem sammen, og får dem dermed til at klinge sammen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Altså nu er det ikke fordi det på nogen måde er en videnskabelig test jeg har udført men

 

jeg testede på et tidspunkt på en gammel Yamaha tam fra 70'erne som jeg tidligere havde coated ved kun at bruge en stribe tape på kedlen og en stribe tape i overlappet. Der var ikke meget liv i den, og den klingede meget hurtigt ud.

 

Jeg pillede coatingen af, og satte ny coating på hvor jeg fuld-tapede, så hele kedlen var dækket. Der kom meget mere liv i, og den var nemmere at arbejde med.

 

I min verden giver det også mening, da coating og kedel på den måde ikke modarbejder hinanden. Tapen kobler dem sammen, og får dem dermed til at klinge sammen.

Ved godt det måske er et i dumt spørgsmål, men satte du samme skind på? Min erfaring er den samme som Henriks.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu