Trommestol Ben Retning? (Ja Jeg Er Fjollet)


ohm-ish

Recommended Posts

Jeg har mange åndssvage spørgsmål.. her kommer et til :hmm:

 

Hvilken retning peger benene på din trommestol?

Til folk med 3 ben. på stolen ;)

 

Altså, har du to ben forrest og et ben bagerst, eller omvendt

 

Grunden til at jeg spørger, er at jeg vil give stolen og mig selv bedst støtte og balance hvor det er mest vigtigt

 

Umiddelbart vil jeg selv sige at 2 ben forrest vil give mest balance (man læner sig vel mest fremad), men er ikke helt sikker

Redigeret af ohm-ish
Link til kommentar
Del på andre sites

Det vil jeg godt svare helt ærligt på. Det har jeg aldrig nogensinde skænket en tanke. Jeg tjekker lige næste gang:)

 

Fair nok :)

Jeg er ved at samle mit nye setup, og vil gøre tingene lidt mere optimalt denne gang

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er måske lidt autistisk, men jeg tænker over det HVER gang jeg skal stille op. Har altid et ben forrest og to bagerst.

Synes det kan give lidt kludder med ben på snarestativ og bd-pedal, hvis der er to forrest :hmm:

Redigeret af Søren P
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er måske lidt autistisk, men jeg tænker over det HVER gang jeg skal stille op. Har altid et ben forrest og to bagerst.

Synes det kan give lidt kludder med ben på snarestativ og bd-pedal, hvis der er to forrest :hmm:

 

Now we're talking! :)

 

2 ben bagerst siger du.. hm ja ok. Men har man ikke mest kropsvægt fremover på stolen?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er måske lidt autistisk, men jeg tænker over det HVER gang jeg skal stille op. Har altid et ben forrest og to bagerst.

Synes det kan give lidt kludder med ben på snarestativ og bd-pedal, hvis der er to forrest :hmm:

 

Samme her: 2 ben bagerst - 1 ben forrest! Det gør stolen meget stabil lige frem, men måske ikke mod kl. 2 og kl. 10... Det kommer nok også an på stolen ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Now we're talking! :)

 

2 ben bagerst siger du.. hm ja ok. Men har man ikke mest kropsvægt fremover på stolen?

Har osse 2 ben bagerst - bl.a. grundet en ofte "tæt ved" bag-scenekant.

 

... og spiller oftest "tilbagelænet" - både musikalsk og rent kropsligt ....

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

Derek Roddy har lavet en dvd som hedder "Playing with your drums". Der nørder han trommeopstilling. Mht. stol er hans filosofi, 1 ben forrest, hvis man sidder meget fremadlænet(som han gør) og 1 ben bagerst, hvis man sidder meget tilbagelænet. Lidt det samme som hvis du har 2 hænge gulvtammer, så er det klart mest stabilt med et ben forrest som støtte.

 

Jacob

Redigeret af jacobdreyer
Link til kommentar
Del på andre sites

 

Now we're talking! :)

 

2 ben bagerst siger du.. hm ja ok. Men har man ikke mest kropsvægt fremover på stolen?

Bruger samme opstilling.. Meget bevist

 

Nej faktisk har du mest brug for støtten bagtil da du fortil har den egne ben til at støtte.. Mrn når man gir den gas så kan man næsten sætte af i pedalerne og derfor er det bedre at støtte kroppen når den bevæger sig bagud.. Der har du kun stolen til at støtte dig..

 

Desuden giver det bedre plads til snare stativ, pedaler mm så fødderne har lidt råderum

Link til kommentar
Del på andre sites

To ben bagud.
Har også oplevet den med scenekanten bagtil og det er så bare blevet standard at stille stolen sådan.

 

Kan også godt lide at man så lige kan vippe lidt på stolen mellem numre for lidt afveksling.

 

Man kan også gøre det i numre hvis man vil være lidt visuel - læne sig tilbage og komme tilbage væltende ind og trommerne i et power crash af dimensioner.

 

Eller noget...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har det modsat- 1 ben bagerst, hvis der ikke er en scenekant. Har en gang prøvet at stolen vippede bagud fordi der lige skulle ekstra hug i stortrommen. Det giver ingen problemer med div. stativben, da stolens ben jo peger skråt ud til siderne

Link til kommentar
Del på andre sites

At det skulle have nogen betydning for kropsvægten- altså om man sidder tilbagelænet eller foroverbøjet, vil jeg stille mig tvivlende overfor- tror nærmere det kunne give sig udslag, hvis man sidder meget højt og underlaget måske ikke er helt stabilt eller plant. Jeg plejer at indstille højden så låret er nogenlunde lige når jeg spiller heel up og køllen i skindet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan se jeg er en af de få ikke-trommestol-ben-placerings-nørder. Det er selvfølgelig helt fair. Men hvis der oprettes en hvordan-placerer-du-benene-på-dit-trommepodie-tråd vil jeg tillade mig at påpege at trommeslagerens nørd-niveau er faretruende højt:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har det modsat- 1 ben bagerst, hvis der ikke er en scenekant. Har en gang prøvet at stolen vippede bagud fordi der lige skulle ekstra hug i stortrommen. Det giver ingen problemer med div. stativben, da stolens ben jo peger skråt ud til siderne

Har det på præcis samme måde. Spillede med ryglæn, så der var naturligt at være lidt tilbagelænet, og oplevede nogle gange at tippe lidt hvis det gik vildt for sig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu