Anbefaling Af Sæt Til Barn


MikeS

Recommended Posts

Hejsa,

 

Jeg spiller lidt musik til hverdag, men udover den obligatoriske halvhjertet solo på vores trommeslagers sæt, når man kommer 10 minutter tidligere end resten af holdet til en øver, har jeg absolut ingen erfaring på området.

 

Min ene søn har besluttet sig for, at han godt vil spille trommer og er begyndt til undervisning. Jeg vil godt give ham optimale muligheder for at udvikle sig, så jeg vil godt købe ham et trommesæt, så han kan træne herhjemme. Han er 7 år, så jeg er med på, at et trommesæt til sådan en størrelse selvfølgelig ikke skal være for stort (16" stortromme?), men derfra er jeg lidt blank på, hvad der er anbefalelsesværdigt. Min første tanke var at købe noget brugt, men der lader ikke til at være tons vis af junior-sæt til salg på DBA mv..

 

Budget er ca. 5-6K totalt og mit mål er selvfølgelig, at finde et sæt med så meget lydkvalitet som muligt for pengene og samtidig et sæt, der har kedler i en størrelse som gør, at han kan udvikle "normal teknik" og ikke har problemer med spillevinklen på grund af hans størrelse.

 

Mvh
Mike

Link til kommentar
Del på andre sites

Lækkert at du vil give sønnen gode vilkår for at spille!

 

Som du selv er inde på får du mest for pengene ved at købe brugt. Søg evt. efter café-sæt. Hvis du ikke kan finde noget kan du også prøve at kigge på Ludwig Breakbeats. Det vil måske være en god idé at finde et sted der har et Breakbeats stående som I kan prøve, så I kan se om størrelsen passer, også mht. at kigge brugt.

 

Alternativt kan du købe nogle brugte kedler og bygge et selv. Der er masser af hjælp at hente herinde fra folk der har gjort det før.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg så godt et par positive anbefalinger af Ludwigs cafe sæt og jeg har også øjnene lidt på det. Desværre ser det ikke ud til, at der er nogle brugte sæt til salg lige nu i DBA mv., men kan se at det kan købes for ca. 3K.

 

Det bliver nok i den retning at jeg kigger, da det burde efterlade nok budget til, at jeg kan købe et par brugte bækkener, som måske ikke lyder fuldstændig horribelt.

 

Tak for input.

Link til kommentar
Del på andre sites

Yamaha HipGig (eller hip gig) eller også meget fede, og fås med jævne mellemrum brugt. Dog vælger mange at beholde stativerne (fordi de er så fede…).

 

Ellers kan du overveje et sæt med stortromme og 10", 12" og 15"/16" tammer, og så konvertere gulvtammen midlertidigt til stortromme. Det er en simpel, billig og fremtidssikret måde at løse problemet på, for så kan du altid tilføje stortrommen når knægten er klar.

 

Det kan gøres meget simpelt, der ligger en video herinde et sted med en der laver en bass drum riser til en gulvtam på en helt genial og næsten gratis måde. Den kan findes hvis du er interesseret…

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har et Yamaha HipGig Jr. jeg havde egentlig ikke planlagt et salg, men man må jo ofre lidt for de nye generationer.

 

Der er ingen stativer med, men de er til at finde brugt.

 

Kontakt mig evt i PM.

 

Tak for det, Rene. Jeg har sendt en PM.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu