Flams I Musik


wipe

Recommended Posts

Jeg ønsker anbefalinger til noget musik/nogle numrer hvor der bruges flams musikalsk og kreativt.

Flams er "jo" en essentiel del af rudimenterne men personligt har jeg aldrig rigtigt fundet deres anvendelse andet end breaks og "Smell like Teen Spirit"-stuff på snare og grooves på tammerne. Måske fordi jeg aldrig rigtigt har hørt noget musik hvor jeg synes det lyder godt.

Derfor søger jeg noget musik der kan ændrer min holdning og inspirere mig. Måske er det en tabt kamp men giv endelig gas

Link til kommentar
Del på andre sites

I Stings version af Little Wing fra pladen Nothing Like The Sun spiller trommeslageren et af musikhistoriens mest velplacerede flams. Lyt & døm selv...

 

Det midt i guitarsoloen synes jeg ikke lyder så godt men tror også du mener det efter som starter klarinet (eller hvad det nu er)-soloen og det lyder da ok men så heller ikke mere IMO

Link til kommentar
Del på andre sites

Men den slags er jo i allerhøjeste grad en smagssag, og hvis du dybest set ikke bryder dig om flams er det nok bare sådan det er. Der er heldigvis ingen flam-tvang, med mindre du spiller march 24/7 :-)

 

Det er jo det jeg tror men det kunne jo være der var nogle eksempler der blødte mig lidt op :-)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

 

en del af de fill's han spiller har flams :)

Det synes jeg faktisk lyder temmelig godt selvom jeg synes han bruger dem lidt for meget. Men tak for nummeret. Det kan helt sikkert bruges som inspiration.

 

Jeg hørte mere eller mindre tilfældigt Kashmirs Travelouge (albummet), hvor Asger er temmelig kreativ (og løssluppen) og bl.a. flittigt bruger flams. Det var et godt album at genhøre.

Hmm det har jeg aldrig lagt mærke til. Det får lige en genlytter med flam'ende fokus

 

Jeg forstår nok ikke helt, at man kan have noget specielt i mod flams. Kan du beskrive, hvad du oplever problemet er?

Kort sagt synes jeg bare ikke det lyder godt. Det er selvfølgelig smag og behag og egne præferencer så at sætte ord på hvorfor og være mere specifik er lidt svært. Men tror at jeg forbinder flams med fejl og det musik jeg hører er ofte noget synkoperet og må ikke flame. Flams lyder for mig som ledende til breaks og derfor synes jeg nok også at de for de meste ødelægger flowet i en sang. Derfor ville jeg gerne have nogle anbefalinger til numre der måske kan få mig til at høre dem anderledes

 

Tjek Police ud.

Stewart Copeland bruger flams meget tit.

Kan du være lidt mere specifik?

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu