Trommestol Sæde, Spændt Fast Eller Løst?


ohm-ish

Recommended Posts

Ja dav, det er mig igen :)

 

Lige nu har jeg strammet mit stolsæde godt til så det slet ikke kan dreje

 

Men måske er det godt at sædet kan dreje når man lige ska bruge den dybe gulvtam eller andre ting der ikke lige er tæt på?

 

Tight or not tight? That is the question

Link til kommentar
Del på andre sites

Stramt, ellers komme du til at sidde og vippe, potentielt sidde skævt => rygproblemer. Hvis du gerne vil kunne dreje kan du - hvis du har en stol med gevind-højdejustering - løsne skruen på gevindet, så hele pinden og sædet kan dreje.

Link til kommentar
Del på andre sites

Stramt, ellers komme du til at sidde og vippe, potentielt sidde skævt => rygproblemer. Hvis du gerne vil kunne dreje kan du - hvis du har en stol med gevind-højdejustering - løsne skruen på gevindet, så hele pinden og sædet kan dreje.

 

Nu er det lidt tidligt på dagen.. måske derfor jeg ikke lige fatter det ;)

Men hva er forskellen på om sædet kan dreje, og om pinden drejer med?

Link til kommentar
Del på andre sites

Tanken er at pindens gevind ofte er mere stabilt og ikke gir sig så meget som et løst sæde.. Dermed ikke belaster ryggen så meget

 

Jeg spiller med helt fast sæde.. Hader når det drejer.. Jeg har mere kontrol over kroppen når den er stationær og jeg får en bedre "grounding" i kroppen som gir stabilitet i spillet..

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har også fast sæde.

Det er irriterende, når sædet kan dreje med. Jeg har det so om, at noget af den energi man skal bruge på at spiller trommer godt kan "forsvinde" ned i sædet, hvis det kan dreje. Lidt ligesom når man cykler på en cykel, hvor dækkene er lidt flade?!

Ja, det er sgu ikke nemt at beskrive :hmm:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg spiller med helt fast sæde.. Hader når det drejer.. Jeg har mere kontrol over kroppen når den er stationær og jeg får en bedre "grounding" i kroppen som gir stabilitet i spillet..

 

ja det er også lidt det jeg selv tænker.. men sku lige høre hva andre gør ;)

 

Bedre "reach" ville så være mod-argumentet.. men mit trommesæt er ikke stort, så det er faktisk ikke nødvendigt

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror på at kroppen har godt af at kunne bevæge sig mens jeg spiller, men det er selvfølgelig et spørgsmål om religion og smag :-)

.. osse min tanke ...

 

Spiller selv med fastspændt sæde med løs "gevind-pind", så stolen kan dreje i gevindet.

 

.. at energi'en kan forsvinde ned i sædet, forstår jeg ikke - li'som jeg aldrig har oplevet, at stolen kan være ved at vælte, når man lige giver BD (eller andet) et extra hårdt dask (som skrevet i anden tråd).

 

Men nu slår/spiller jeg heller aldrig hårdt på min trommesæt (har fx aldrig "revnet" mine bækkener - og ikke knækket trommestikker i 30 år) ... det er nok derfor ..?

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

Tror faktisk ikke nødvendigvis det er bedre at kunne dreje.. Idet man jsidder med benene i fast position så vrider man jo i hoften.. Så vil jeg hellere opbygge muskler i ryggen og træne elasticiteten i overkroppen!.. Jeg spiller ofte med 16+18 gulvtoms uden problemer. Og jeg er jo 40+++.. Så det bør ikke være problemet..

Og ja.. Løst sæde er som en cykel med en saddel der ikke er spændt helt fast!

Link til kommentar
Del på andre sites

Har altid spillet med løst sæde og tror egentlig ikke at jeg bryder mig om at den er fast og derved begrænser min bevægelsesfrihed.

Må sq da lige prøve efter weekenden, alligevel...?

 

Nimbas

Link til kommentar
Del på andre sites

Har altid spillet med løst sæde og tror egentlig ikke at jeg bryder mig om at den er fast og derved begrænser min bevægelsesfrihed.

Må sq da lige prøve efter weekenden, alligevel...?

 

Nimbas

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Jeg har en trommestol i øvelokalet, der kan løsne sig en lillebitte smule 2 forskellige steder......jeg HADER det! Bare den mindste smule sluf......aaaargh!

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu