Altid Udskifte Fabriksskind?


ohm-ish

Recommended Posts

Aloha

 

Jeg har en Ludwig LW5514SL 14"x5,5" Supralite lilletromme

Den har fabriksskind med Ludwig logo

 

Spørgsmålet er.. om jeg burde udskifte skindene?

 

Man kunne sige: "prøv" eller "hvis det lyder godt så lyder det godt"

Jovist! men jeg ved jo ikke om det vil lyde knaldhamrende meget federe at udskifte dem, eller om de faktisk er ganske fine dem der er på (de kunne jo nemt være remo/evans-skind forklædt)

Og hvis dem der er på faktisk er ok kvalitet, så vil jeg da hellere spare de penge og det bøvl ;)

Redigeret af ohm-ish
Link til kommentar
Del på andre sites

Det må jo være op til dig selv - hvis du er tilfreds med hvordan den lyder nu, så er der jo ingen grund til at skifte lige nu. Så kan du jo altid prøve andre skind, når det der sidder på nu er slidt op.

 

Mja, det tænker jeg også mest på at gøre

 

Jeg ved bare ikke om jeg er helt tilfreds

Og det var også om det generelt var sådan at andre nye gode skind generelt giver et mega løft fra fabriksskind. Så var det nok værd at gøre med det samme. Evt. gemme fabriksskindene som backup

 

Hm.. men ok jeg prøver lige at stemme den bedre, og så måske bare lade dem være på

Redigeret af ohm-ish
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg mener at Ludwigs fabriksskind er nogle de selv laver, og synes at have læst et sted at det er et andet materiale end mylar? Men altså, lyder den godt lyder den godt :) Hvis du tilfældigvis har andre skind liggende kan du jo altid prøve at skifte, men ellers så behold det du har ny til det er slidt op. ;-)

 

Mvh

 

Christian

Link til kommentar
Del på andre sites

Ludwigs skind på de gode trommer (ikke begynder) er gode.. De er egen produktion men jeg synes faktisk de er rigtigt gode.. Jeg bruger faktisk bevidst et Ludwig skind på en af mine supra er.. Lydmæssigt er der mere som et Evans G1.. Eneste minus er coatingen som ikke holder ret godt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ludwigs skind på de gode trommer (ikke begynder) er gode.. De er egen produktion men jeg synes faktisk de er rigtigt gode.. Jeg bruger faktisk bevidst et Ludwig skind på en af mine supra er.. Lydmæssigt er der mere som et Evans G1.. Eneste minus er coatingen som ikke holder ret godt.

 

Yes, nu læste jeg lige lidt op på det

Og ja det ser ud til at lige præcis Ludwig generelt bruger/laver anstændige fabriksskind

Jeg lader dem sgu bare sidde indtil de er done

Redigeret af ohm-ish
Link til kommentar
Del på andre sites

Det afhænger vel af hvilket lydbillede du ønsker.

Jeg kender ikke Ludwigs fabriksskind, men det er uden tvivl et enkeltlagsskind, som læner sig op af Ambassador. Det har sine fordele og begrænsninger

 

Hvis du vil have mere bund i trommen, kan du smide et dobbeltlagsskind på (jeg er vild med Remo Emperor). Hvis du vil have en tør lyd, stadig med god bund, så er Evans HD Dry at anbefale.... og så videre :)

 

Du kan altså sagtens få en fed snarelyd med fabriksskindet, men hvis du ikke er helt tilfreds, kan du overveje, hvad du præcist savner, og dér er skindet afgørende.

 

 

Mvh

Jacob

Link til kommentar
Del på andre sites

Det afhænger vel af hvilket lydbillede du ønsker.

Jeg kender ikke Ludwigs fabriksskind, men det er uden tvivl et enkeltlagsskind, som læner sig op af Ambassador. Det har sine fordele og begrænsninger

 

Hvis du vil have mere bund i trommen, kan du smide et dobbeltlagsskind på (jeg er vild med Remo Emperor). Hvis du vil have en tør lyd, stadig med god bund, så er Evans HD Dry at anbefale.... og så videre :)

 

Du kan altså sagtens få en fed snarelyd med fabriksskindet, men hvis du ikke er helt tilfreds, kan du overveje, hvad du præcist savner, og dér er skindet afgørende.

 

 

Mvh

Jacob

 

Jacob har en vigtig pointe her. Spørgsmålet er ikke, om du kan få trommen til at lyde godt med fabriksskindet, for det kan du. Det drejer mest sig om, hvorvidt det er den form for god lyd, du skal bruge.

 

Og selv om du skriver, at vi ikke skal skrive: "Prøv dig frem", så PRØV DIG FREM. :dev: Der er intet, der erstatter personlig erfaring, når det drejer sig om valg af skind.

 

Mvh

Erik

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu