Endnu En Uden Forstand Søger Hjælp Til Køb Af El- Trommer.


mokkel

Recommended Posts

Hej jeg har efter en længere pause, bestemt mig for at tage trommespillet op igen. Men jeg er helt uvidende om el trommer. Da jeg kun har erfaring med akustiske trommer. Men da et akustisk sæt ikke er en mulighed, må jeg jo vælge det næstbedste.

 

Jeg har kikket mig en del om, både her på siden og dba. der er jo sådan set sæt nok at vælge imellem. Men spørgsmålet er hvad men får mest for, for pengene.

 

I 4 sound har de nu et kampangetilbud på disse sæt_

 

http://www.4sound.dk/trommer/digitaltrommer/roland-td-15k-incl-mds-9v

 

http://www.4sound.dk/trommer/digitaltrommer/roland-td-15kv-incl-mds-9v

 

Men hvordan måler de sig i forhold til et ældre, men større sæt som. F.eks. dette her :

 

http://www.dba.dk/elektronisk-slagtoej-roland/id-1015346633/

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ville ta et brugt td-12

 

De nye td15kv er også gode

 

MEN td12 har bedre pads OG positional sensing (slå det op) som bidrager til væsentligt mere naturtro opførsel.

 

Jeg har selv et td-9 kx2 som er ret meget magen til et td-15kv.. Og det er super.. Men der går ikke længe før man længes efter større pads og et modul med flere muligheder.. Så havde jeg 14-15k at brænde af på det så tog jeg det brugte td12.. Måske er 14-15k en mere rigtig pris.. Men det skal ses og prøves for at udtale sig om.

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Prøv evt. at tage ud og prøv både et sæt Roland med mesh og Yamahas DTX silikone pads. Der er en del der synes, at mesh giver for meget rebound sammenlignet med akustiske trommer. Hvis du bliver mere glad for DTX så kig efter et sæt i DTX700 serien eller bedre, da mulighederne i modulet er bedre end i de billigere.

 

Lige meget hvilket sæt du køber, så gør dig selv den tjeneste at kigge lidt på mulighederne for at anvende lydbiblioteker på en PC fremfor lydene i modulet. Det giver et uendeligt antal udvidelsesmuligheder (kun pengepungen sætter grænsen :confused: ) og kvaliteten i lydene i fx. Superior Drums og BFD er væsentlig bedre end både det Roland og Yamaha kan levere via modulerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Prøv evt. at tage ud og prøv både et sæt Roland med mesh og Yamahas DTX silikone pads. Der er en del der synes, at mesh giver for meget rebound sammenlignet med akustiske trommer. Hvis du bliver mere glad for DTX så kig efter et sæt i DTX700 serien eller bedre, da mulighederne i modulet er bedre end i de billigere.

 

Lige meget hvilket sæt du køber, så gør dig selv den tjeneste at kigge lidt på mulighederne for at anvende lydbiblioteker på en PC fremfor lydene i modulet. Det giver et uendeligt antal udvidelsesmuligheder (kun pengepungen sætter grænsen :confused: ) og kvaliteten i lydene i fx. Superior Drums og BFD er væsentlig bedre end både det Roland og Yamaha kan levere via modulerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Men til feks rolands bækkener skal du bruge en Metallica at sætte under bækkenet så det sidder bedre..

Ja helt klart. Hvis det er Lars Ulrich vi snakker om.

Så er det bedre at han sidder under et bækken end bag et trommesæt... :-D

Link til kommentar
Del på andre sites

Men til feks rolands bækkener skal du bruge en Metallica at sætte under bækkenet så det sidder bedre..

Ja helt klart. Hvis det er Lars Ulrich vi snakker om.

Så er det bedre at han sidder under et bækken end bag et trommesæt... :-D

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du ikke har fået bestilt og købt et sæt endnu... så ser det her ud til at være et godt køb.

 

Annonce fra DBA - ikke min, og jeg har ingen forbindelse til sælger.

 

Jeg går ud fra at hans udgangspunkt for en salgspris er 14.100,-

 

 

Hmm. ser ud til at annoncen er slettet. desværre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du ikke har fået bestilt og købt et sæt endnu... så ser det her ud til at være et godt køb.

 

Annonce fra DBA - ikke min, og jeg har ingen forbindelse til sælger.

 

Jeg går ud fra at hans udgangspunkt for en salgspris er 14.100,-

 

 

Hmm. ser ud til at annoncen er slettet. desværre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du ikke har fået bestilt og købt et sæt endnu... så ser det her ud til at være et godt køb.

 

Annonce fra DBA - ikke min, og jeg har ingen forbindelse til sælger.

 

Jeg går ud fra at hans udgangspunkt for en salgspris er 14.100,-

 

 

Hmm. ser ud til at annoncen er slettet. desværre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu