Ustabil Roc'n'soc Stol?


ManUtdFan

Recommended Posts

Hej allesammen!

Jeg er begyndt at få ondt i ryggen efter ret kort tid når jeg spiller på mit sæt, og jeg mistænker at det kan være relateret til min stol.

Min Roc'N'Soc stol med Gibraltar-bund er blevet temmelig ustabil - dvs. den kan rokke en del rundt når man sidder på den. Jeg har prøvet at stramme skruerne alle vegne, og det hjælper kortvarigt, men ens bevægelser når man spiller får den hurtigt rokket løs igen.

Jeg tænker at det måske ubevidst får mig til at spænde mere i musklerne omkring lænden, hvilket giver smerte og hurtigere træthed.

Jeg kan ærligt talt ikke huske om den altid har været sådan (købte den brugt), men jeg er begyndt at lægge meget mærke til det på det seneste. Jeg købte den til erstatning for en PDP-stol som havde samme problem, dog i mindre grad.

Hvad kan man gøre ved det? Det kan snildt være at jeg er komplet idiot og overser en åbenlys fix...

Link til kommentar
Del på andre sites

Det vigtigste er at sædet sidder ordentligt fast på gevindstangen. Jeg strammer aldrig skruerne der holder stangen, men foretrækker at sædet kan dreje og følge mig rundt. Det er muligt at du spænder i lænden for at sidde stabilt, men prøv at se om du bare ved at være opmærksom på spændinger kan lære at slappe mere af. De fleste spændinger kan sagtens undværes, de er bare dårlige vaner.

Det kan jo også være noget andet der forårsager rygsmerterne - hvordan du sidder ift. pedaler og trommer, hvor højt du sidder, om du spænder andre steder i kroppen m.v. Oh yes, der er meget at holde styr på…

Link til kommentar
Del på andre sites

Køb en Dixon Bund. Den fungerer meget bedre med Roc'n Soc end Gibraltars gør. (Det justerbare rør på Gibraltar er meget smalt og udgør en risiko for at modtage mere belastning end det er skabt til)

 

I og med at bund-stativet til en trommestol ikke er særlig stort, er det virkelig dér man skal invistere i mere solide stativer uden at det går udover vægten i stativkassen/posen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu