Tama Silverstar Vs. Superstar


ohm-ish

Recommended Posts

Ja det er sgu vildt flot... Ta det... Men husk seføli at købe enten kasser eller softbags til det så det ikk ligner lort efter du har flyttet det 5 gange :-)

 

Er lak på trommer virkelig SÅ skrøbeligt?

Ja kasser købes så snart der skal spilles live m.m.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ligner power størrelser dem du har på billedet?.. Vil du det?.. Overvej standard størrelser hvor det er 10x7 og 12x8 ved de små hænge toms.. Hvis du en dag skal sælge dem så er de meget nemmere at sælge igen.. Just saying ;-)

 

Ah ja, billedet var ret random, bare for at vise farve og lak :)

Dem jeg køber har præcis 10x7 og 12x8

Det hedder SilverStar Standard

Link til kommentar
Del på andre sites

Ligner power størrelser dem du har på billedet?.. Vil du det?.. Overvej standard størrelser hvor det er 10x7 og 12x8 ved de små hænge toms.. Hvis du en dag skal sælge dem så er de meget nemmere at sælge igen.. Just saying ;-)

 

Det ligner 10"x8" og 12"x9". Kald lige det powerstørrelser en gang til. ;)

 

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

 

Er lak på trommer virkelig SÅ skrøbeligt?

Ja kasser købes så snart der skal spilles live m.m.

NAHHH.. Jeg overdriver lidt... Men den er.ere sart end coating... Og det er ikke altid den stærkeste lak de bruger på de billige serier.. MEN så dårlig er den ikke.. Den er helt ok. Så bare pas lidt på stød og slag.. Så går det nok

 

Men køb sådan en her straks!

https://m.thomann.de/dk/pearl_hpp2_reifenschutz_bassdrum.htm

Link til kommentar
Del på andre sites

POWER STØRRELSER!!

 

Nu bliver du sku' meldt til Power-size korrektions politiet...

 

Power toms are one inch deeper than standard, so Power sizes are 10×9 or 10×10, 12×11, 13×12. This depth overtook the classic setup in popularity during the 1980s

 

Lånt fra wikipedia

Redigeret af Henrik H.
Link til kommentar
Del på andre sites

POWER STØRRELSER!!

 

Nu bliver du sku' meldt til Power-size korrektions politiet...

 

Power toms are one inch deeper than standard, so Power sizes are 10×9 or 10×10, 12×11, 13×12. This depth overtook the classic setup in popularity during the 1980s

 

Lånt fra wikipedia

 

 

Og du får den 2 gange, blot for at vise alvorligheden af din fortrædelighed... :hmm:

Redigeret af Henrik H.
Link til kommentar
Del på andre sites

Endnu et eksempel på at Wikipedia er meget langt fra sandheden. Husk det er er sted man selv kan skrive og dermed er kvaliteten tilsvarende lav på mange sider..

 

Standard størrelser er 10x8 og 12x8... Har det været i årtier.. Siden indførte bl.a. Dw "New standard" som var 10x8 og 12x9.. Også kaldet "fast".. Yamaha indførte 10x7... Så "opfandt" tama hyperdrive. Hvilket er sludder igen.. For det gjorde Gretsch allerede i 70'erne..

 

Der er en grund til at ludwig, tama, Gretsch, slingerland, Fibes m.m.m. Brugte 12x8 fra 50'erne og frem til 1980'erne som (næsten) eneste 12" størrelser.. Jaja der er undtagelser til reglen men generelt så var det sådan.

 

12x8 er og har altid været "standard"

 

Så er der hyperdrive: 12x7, fast: 12x9 (af nogle kaldt New standard), power 12x10 (det er den oprindelige power størrelse.). Senere kom både 12x11 og 12x12 (turbo power hed de gud hjælpe os)...

Link til kommentar
Del på andre sites

Fra samme side:

 

"

The standard depth rack toms popular in the 1950s were 12×8 and 13×9. This "classic" configuration is still popular among traditional or jazz players.

"FAST" sizes are 10×8, 12×9, 13×10, etc. DW use the marketing term "FAST" for these sizes, but they are not unique to DW, and are widely popular sizes with all drum manufacturers."

 

Det er i det mindste korrekt.. Begrebet power er meget løst og har fundet indpas i størrelser fra 12x9 til 12x12... Alle firmaer har deres egne termer.. Men standarden er stadig 12x8 :-)

 

Jeg er klar til politiet kommer.. Og jeg kan bevise min uskyld med MANGE links og henvisninger til producenternes egne sider..

Link til kommentar
Del på andre sites

Følgende størrelser har følgende betegnelser:

12"x7" = skidt, 12"x8" = jazz, 12"x9" = standard, 12"x10" = ubrugeligt, 12"x11" = power, 12"x12" = potentielt to lilletrommer

 

 

Haha

 

Min version:.12"x7" = Mere attack og hurtigt smæk, 12"x8" = standard og alsidig, 12"x9" = power eller fast.. er langsommere end 12x8 men har lidt mere blød bund , 12"x10: god bund og god til dybe stemninger som den klarer uden at dø, 12"x11" og 12"x12" = potentielt en lilletromme og en 12x8

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Så "opfandt" tama hyperdrive. Hvilket er sludder igen.. For det gjorde Gretsch allerede i 70'erne..

 

Ja, og Premier i 60-erne. 14x8 tomtom.

 

Jeg købte Tama Superstar i starten af 80-erne - heldigvis også nogle med standarddybde 12x8 og 13x9. Nogle af kedlerne har jeg endnu, og skiller mig formodentlig aldrig af dem. Mine power-toms har jeg enten solgt eller kortet ned til standardstørrelse. Det lyder lige så godt og er langt mere ergonomisk, synes jeg. Jeg hader at spille "op ad bakke" på mine tomtommer.

 

Power tomtoms i Superstar var dengang 10x9 12x11 13x12 14x13 (altså ca. svarende til en lille 14" gulvtomtom.)

 

Mvh

Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså den har største forskel er nok at Superstar har støbte reifer og Silverstar har Sticksaver typen (de gamle havde dog kun 3-flange)

Nårh ja, glemte self de støbte reifer :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja det er noget rod.. Og virker ikke altid gennemtænkt!

 

Jeg selv bygget et hyperdrive sæt ø.. Og det er jeg MEGET glad for. Så siger ikke at standard ALTID er bedst.. Men generelt er det de mest alsidige størrelser som har bevist deres værd gennem mange år..

 

Pt. Er de trommer jeg selv laver i flg. størrelser som jeg har testet til at være de mest alsidige for mit lydideal:

 

10x8

12x8

13x9

14x14

15x15

16x16

18x16

20x16 bd

22x15 bd

24x14 bd

 

Men hvis der kommer nogen der Vil ha andre størrelser så laver jeg dem da!.. Men prøver altid at høre HVORFOR.. Så jeg er sikker på det er gennemtænkt :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu