Gode Marchtromme-Øvelser/bøger?


Louie

Recommended Posts

Hejsa trommeslagere,

 

Jeg har tænkt mig at tage marchtromme-spillet op igen, da jeg godt kunne bruge teknikken derfra til mit spil på trommesæt - bl.a. at tage trad. greb op igen..

I den forbindelse ville jeg høre, om der skulle være en derude, der kender nogle gode øvelser/rytmer til marchtrommespil.?

Det kan enten være via bøger eller links her på nettet eller noget helt tredje..

 

God dag og på forhånd tak for hjælpen :-)

Vh Louie

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ville umiddelbart bare køre rudiments, med det grip du nu er i humør til at øve. Hvad er det helt præcist fra marchtrommespillet du vil have fat i? Den eneste jeg lige kan komme på ift bare at øve standard teknik, er brugen af flams og drags men de findes jo også i de gængse rudiments

 

http://www.vicfirth.com/education/rudiments.php

Link til kommentar
Del på andre sites

Lyder også fornuftigt med rudiments.. :-) Og tak for linket iøvrigt!
Jeg tænkte blot lidt på sådan en som Gadd og det, der gør ham til sådan en fed trommeslager.. Der er mange grunde men én ting er hans baggrund som marchtrommeslager i den amerikanske hær..

Derfor ville jeg træne nogle gamle teknikker op og nogle rytmer fra marchmusikken.. Spiller du egentlig ikke i Søværnet, Simon?

Link til kommentar
Del på andre sites

N.A.R.D. Drum solos

Wilcoxon: The All American Drummer

Wilcoxon: Rudimental Swing Solos

 

3 helt fantastiske bøger - jeg ville starte med N.A.R.D. og så tage The All American Drummer. Jeg spillede selv Alan Dawson's Rudimental Ritual igennem først, inden jeg begyndte på disse bøger - så er du hvertfald godt klædt på rent rudimentært.

 

Mvh,

Lasse.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Louie!

 

Disse bøger jeg har nævnt ovenfor, er allesammen bøger indeholdende marcher i forskellige tempi og taktarter.

 

Mange tak for svar.. Hvis nogle har nogle noder på marchrytmer til rådighed, ville det også være superfedt, da jeg også tænker at tage det op :-)

 

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

N.A.R.D. Drum solos

Wilcoxon: The All American Drummer

Wilcoxon: Rudimental Swing Solos

 

3 helt fantastiske bøger - jeg ville starte med N.A.R.D. og så tage The All American Drummer. Jeg spillede selv Alan Dawson's Rudimental Ritual igennem først, inden jeg begyndte på disse bøger - så er du hvertfald godt klædt på rent rudimentært.

 

Mvh,

Lasse.

 

...Det samme som Lasse siger...

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan være en rigtig god idé at tjekke sine amerikanske rudiments ud hvis du vil spille march. Jeg mener at Wilcoxon er baseret fuldstændig på dem - det er der i hvert fald mange af den slags ting der er.

Du kan finde en oversigt over både amerikanske og schweiziske rudiments - og en god måde at øve dem på - i John Ramsays bog om Alan Dawson (har glemt titlen pt.).

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu