Bedste Lyd Fra Remo Mastertouch!


Michael Jensen

Recommended Posts

Hey TS's!

 

Jeg har ikke postet noget i laaang tid, og er ikke rigtig aktivt medlem, men nu skal det være :cigar:

Jeg er en rigtig "gammelsmølf" (54), som startede med at spille trommer for 6 - 7 år siden. Noget som har ligget og luret i mange år :lol:

Jeg startede med et gammelt Hohner sæt med Paiste 101 bækkener, og efter 2 - 3 år blev jeg lidt mere krævende (det gør man jo)

Jeg fandt så for nogle år siden et REMO Mastertouch sæt til salg her på TS, som lød interessant. Uden at have den store forstand på hvad der er godt, besluttede jeg mig for købe det! Og det har jeg bestemt ikke fortrudt :tu:

Det lyder bare så fedt, og så aligevel ikke. :argh:

Det er ligesom der mangler noget, og så er jeg gået i gang med finde "de vises sten" vedr. skind.

Det er jo så ikke lige så nemt at gennemskue, men jeg på tammer har jeg Emp. clear på toppen (gulvtam = Amb. clear batter), og noget "noname" clear i bunden.

Kunne det være en ide at sætte dem i bunden i stedet, og så sætte Amb. coated på toppen? På BD sidder der Powerstroke 3 på slagsiden, og et REMO Emp. på forsiden (i samme farve som sættet)

Dette sæt, som HenrikB havde tidligere. minus bækkener, SD og rack

http://www.trommeslageren.dk/forum/index.php?/topic/29301-mit-remo-mastertouch/?hl=mastertouch

 

Jeg spiller mest soul, blues, swing let pop/rock + noget latin.

 

Åhh ja! Så købte jeg lige nye bækkener forleden til ½ pris, og det har jeg ikke en skid forstand på, men lyttede på forskellige i 2 timer, og købte disse!

14" Avantgarde Precission hi-hat

16" Avantgarde Star crash

20" Avantgarde RoughCut Laust Sonne ride.

 

Jeg synes selv de lyder super, måske er 20" RoughCut lidt for rocket til mig.

 

Lige til sidst! Jeg har nok udført en dødssynd, men jeg kom sku' til at skære en skive af den ene 14" gulvtam, og byggede en custom SD ud af den.

Og hvis i synes beklædningen er flot, så er det sådan noget specielt "aluminiumtapet" man brugte i gamle dage, til sætte på væggen bagved brændeovnen ;)
WP_20150527_0021.gif

 

Nå" Det blev en lang historie, men jeg håber nogen gider læse den, og give deres "ekspert" holdning til kende :rock:

Hilsen GammelSmølf

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Og så tage dig god tid til at stemme dem, forstås! Bundskind lidt lysere end slagskind.
Clear emperor burde kunne give masser af attack og klar, dyb lyd. Hvis du vil have en lidt mere tør og et lidt mindre "clicket" attack kan du overveje coatede emperor som slagskind. Og så nye bundskind (ambassador, ikke emperor), dér er jeg enig med Casper.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Manglende fylde kan skyldes at trommerne ikke stemmer fuldstændig. Det vil typisk også give mange overtoner. Hvis skindene stemmer indbyrdes og i et passende forhold ift. hinanden burde du kunne få masser af fylde med de fleste ordentlige trommer.

 

Skind koster omtrent det samme overalt i Europa, så hvorfor ikke støtte en af de danske specialbutikker?

Drumcity eller Modern Drums hvis du bor i Århus-området, Slagtøj Centret eller Drumstick hvis du bor i eller omkring Kbh. Eller en af deres respektive webshops forstås (Drumstick har ikke nogen, men Søren er flink til at tage telefonen og sende hvis man spørger pænt :-).

 

Der er selvfølgelig også 4Sound og alle de lokale musikbutikker. Tjek evt. priserne på nettet før du køber hos sidstnævnte - de tager sig nogle gange godt betalt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvor gamle er de skind der sidder på trommerne? Måske er de bare udtjente og trænger til at blive skiftet.

Så hvis du har været godt tilfreds med lyden,men den stille og roligt er blevet mere træls, kunne det være trætte stive skind der var årsagen.

Hvis det er dine ører der har ændret sig, og du nu vil have en anden lyd. Så må du prøve at lytte på forskellige tromme-sæt/-slageres lyd og give nogle eksempler på hvad du kan lide...

Så er det sikkert nogen der kan give noget input til hvilke skind og hvilken stemning du kunne overveje...

 

 

Og derefter er det bare at prøve og prøve og ...

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Henrik!

De er i hvertfald 3 - 4 år gamle, da de sad på da jeg købte sættet.

Go' ide med at lytte til forskellige trommeslagere, for at finde en lyd jeg kan li'.

 

 

Så vil nye skind (både top og bund) helt sikkert hjælpe meget.

 

Som sagt tidligere er emperor over ambassador et (næsten) sikkert valg på tammer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu