Kritik Søges...


Lille John

Recommended Posts

Jeg har skiftet trommebygningen ud med sangskrivning, og har begået dette nummer. Jeg arbejder ud fra samme præmis som kokkene fra "I Kina spiser de hunde" - jeg er bare trommeslager. Så jeg ved ikke ret meget om hverken akkordsammensætninger eller produktion.

 

Det er stadig en skitse, og jeg har selv et par ideer og forslag til forbedringer. Men nogle gange er det alligevel rart at få andres ører på det.

 

Så jeg ville blive svært begejstret hvis der skulle være en enkelt eller to, der gider smide et par konstruktive kommentarer.

 

På forhånd tak.

 

https://soundcloud.com/strit-mckenzie/burning-eyes

 

Redigeret af Lille John
Link til kommentar
Del på andre sites

Respekt.!

 

Her er lidt ting som jeg syntes ville løfte nummeret.

 

1:Jeg syntes det ville klæde nummeret rigtig godt hvis du lavede flams på snaren i sektioner hvor der er lidt mere gas på. Dette vil bryde felingen lidt på en smagfuld måde.

 

2: ca. midt i sangen vil det være fedt at lave et stykke der syrer lidt ud: Måske beholde backbeatet eller bare stortrommen og så lav noget drum´n´base agtigt med underdelingen på snare + syrede synth effekter + lidt vokaleffekter

 

3: og så syntes jeg helt klart at der skal arbejdes med slutningen, den er undskyld jeg siger det lidt tam og trækker helhedsinstrykket ned.

 

Ps. Jeg er vildt med lyden på Bd og Snare. De ligger som nævnt lidt tidligere lidt langt fremme, men de skal ikke mere end en my tilbage. Syntes det give en fed effekt at de er så meget "In your face"

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for kommentarerne Casper.

 

Jeg skylder måske lige at sige at nummeret ikke er helt færdigt - jeg mangler bla et b-stykke (?) og en ordentlig slutning. Så der rammer du hovedet på sømmet. Mere variation i trommerne er også noget af det jeg roder videre med.

 

 

Jeg skal nok opdatere tråden her, når der sker en udvikling i musikken...

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak!

 

Trommerne er:

20#14 Keller BD

13#6.5 Pearl Reference snare

12#8 + 16#16 Fibes fiberglass toms.

 

Zildjian A og K bækner.

 

Optager i Logic.

 

RME Fireface UC + Quadmic og et TC Impact Twin

 

SM57 til snare (top og bund)

Beta 56 til toms

Beta52 til BD.

MD441 til OH og vokal.

 

Så har jeg Plugiator synth, en G&L bas, og et par forskellige guitarer (Godin, Shadow, Levin og en Yamaha)

 

 

På dette take har jeg desuden kombineret med lidt drumreplacement, og lilletrommen er optaget med MD441 + en GA project FC1.

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt med den positive respons. Jeg har ellers gået og puttet lidt med det - jeg er jo bare vant til at sidde og gemme mig bag trommerne.

 

Men bla på baggrund af reaktionerne her, har jeg nu taget mig sammen og bla kontaktet en tidligere band-mate, der mestrer sangskrivning og produktion bedre end mig. Nu skal det her nummer laves færdigt.

 

Jeg smider en update når der sker noget nyt.

 

/Mikkel

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 8 måneder senere...

Som så ofte før, når jeg bilder mig ind at nu tager jeg mig sammen og laver noget færdigt - sådan helt færdigt - så sker der det, at jeg i stedet går i gang med noget nyt.

 

Så nævnte sang er stadig ikke færdig.

 

Til gengæld er jeg gået igang med en ny - som egentlig er en gammel ide - men i ny forklædning. Mixet er blevet lidt mørkt, men også her er det stadig på idestadiet.

 

Lyt endelig...

 

https://soundcloud.com/strit-mckenzie/staysave-260216

 

 

Redigeret af Lille John
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...
  • 9 måneder senere...

De første takter i verset er vokalen noget lavere end den er i slutningen af første vers. Om det er en naturlig opbygning eller ej ved jeg ikke. Jeg kan dog bedst lide niveauet i slutningen af verset.. Jeg synes ikke det gør noget vokalen får et godt spark i verset.. og vanviddet så tager over i selve omkvædet.

 

Jeg kan også godt lide syretrippet midtvejs - hvor der opbygges til et omkvæd ekstra.. jeg synes dog.. at breaket efter det der "knækkede" stay, efterfuldt af "Won't you stay" er noget kort.. Det ville for mig klæde det med "Sta-a-a-a-a-y"..*break*. Won't you STAY med fuld smæk på.. Jeg tror i virkeligheden et enkelt taktslag eller to kan gøre at effekten bare bliver DET mere sindssyg.

 

Ellers synes jeg mixet er fedt. Hvis du vælger at gå med vokalniveauet som i slutningen af verset, til de andre vers - så bør du nok skrue lidt op for vokalen i omkvædene også. Ellers bliver du for ubalanceret tror jeg - men det er ikke sikkert.

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for kommentarerne folkens.

 

Jeg prøver at arbejde lidt videre med at få de niveauer helt på plads.

 

@Bertram: Ja, jeg har faktisk også roder lidt med prøve at fedte noget time-strech ind mellem breaket og sidste omkvæd, men har ikke fået det helt på plads. Måske jeg skal prøve at give det skud mere...

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak, Casper.

 

Jeg arbejder videre med de niveauer der.

 

Når det er engang er færdigt har jeg tænkt mig at det skal masteres "ude af huset" - det har jeg ikke evner eller gear til.

 

Og så ryger det på soundcloud (med download) og måske også et par andre steder...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Blot til orientering;

Så blev det færdigt og masteret, og resultatet han høres her:
https://soundcloud.com/strit-mckenzie/burning-eyes

Jeg overvejer også at smide det ud gennem Spinnup, men skal lige have noget fotomateriale m.m. på plads først.

Det er stadig masser af ting der kunne være gjort anderledes, men det er også en læreproces, og for at der skal være plads til at komme i gang med noget nyt, havde jeg ligesom et behov for at følge den her helt til dørs. Det er det første "helt færdige" nummer jeg har lavet, så det er der jo en vis tilfredsstillelse i.

Endnu en gang tak for hjælpen til alle der har bidraget.

Redigeret af Lille John
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 uger senere...

Jeg har skiftet trommebygningen ud med sangskrivning, og har begået dette nummer. Jeg arbejder ud fra samme præmis som kokkene fra "I Kina spiser de hunde" - jeg er bare trommeslager. Så jeg ved ikke ret meget om hverken akkordsammensætninger eller produktion.

 

Det er stadig en skitse, og jeg har selv et par ideer og forslag til forbedringer. Men nogle gange er det alligevel rart at få andres ører på det.

 

Så jeg ville blive svært begejstret hvis der skulle være en enkelt eller to, der gider smide et par konstruktive kommentarer.

 

På forhånd tak.

 

https://soundcloud.com/strit-mckenzie/burning-eyes

 

Hey Mikkel! Det lyder sgu da godt!!! Lækkert nummer og Hey du har da en fed stemme! Modsat alle andre synes jeg ikke trommerne er for høje. (Hørte det på min iPhone, så det kan snyde...) tilgengæld er de måske en lille smugle for tunge i forhold til at det måske mangler en lille smugle fremdrift, men det er jo smag og behag. Fedt ellers bliv ved! Du har fat i noget!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu