Keyhole I Hi-Hat


Gandrum

Recommended Posts

Har tænkt samme tanke..Men så kiggede jeg på mine hatte.. Flere har jeg haft i 20+ år.. Ikke skyggen af keyHole!

 

Men teori.. Hvis man ikke har toppen siddende for løst så er keyhole ikke et problem...

 

Jeg er dog begyndt at bruge ptfe tape på min(e) clutch.. Det beskytter sgu fint

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej desværre.. Det er 4-5 mm bredere og der er MEGET lidt spillerum mellem clutch og hihat.. Så der er ikke plads på en normal clutch til 1 mm tyk plastik :-/

 

Mener dog også pearl laver en clutch med nylon insert

 

Du har sgu da helt ret! Jeg sad og tænkte på at det var selve stangen på hihatstativet og den er jo som regel tynd. Doh!

 

Bare glem mit indlæg ;)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger lidt krympeflex og det har holdt i over et år nu. Har desværre fået keyhole i min gamle 2002 Black label hat :(

Har overvejet at prøve at lave/ montere en nylon bøsning for at stoppe det....

Link til kommentar
Del på andre sites

Den remo clutch jeg nævner har slet ikke gevind. En Google billedsøgning er næsten nemmere end at jeg prøver at forklare hvordan den virker, så tjek den ud det. En lille ting som har vakt stor glæde i mit trommeliv :-)

Altså er det øverste bækken spændt bedre fast med en Remo Quick Clutch, så det ikke løsner sig så let.

 

Ergo... så handler det om, at spænde topbækkenet så hårdt fast, at det ikke sidder skævt og dermed slider på hullet - ganske som også Henrik konkluderede :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej desværre.. Det er 4-5 mm bredere og der er MEGET lidt spillerum mellem clutch og hihat.. Så der er ikke plads på en normal clutch til 1 mm tyk plastik :-/

 

Mener dog også pearl laver en clutch med nylon insert

Jeg har ikke finde den omtalte Pearl Clutch med nylon. :-( ... hvor har du set dette?

 

Ellers vil jeg sige, at det er utroligt at ovenstående ikke er opfundet endnu...

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså jeg spænder det ikke ret hårdt.. Men heller ikke pladder løst :-).. Lidt bevægelse foretrækker jeg.. Så kan jeg lave blødere åbne hihat grooves..

 

Og igen.. Min ældste hat er fra 70'erne.. Og der er MAX 1 mm keyhole.. Og det er altså ligegyldigt.. Har sågar spillet med en hat der havde MEGA keyhole. Jeg ku ikk høre det :-/

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ikke finde den omtalte Pearl Clutch med nylon. :-( ... hvor har du set dette?

 

Ellers vil jeg sige, at det er utroligt at ovenstående ikke er opfundet endnu...

Har selv ledt og kan ikke finde den :-/

 

Ved den findes og er med udskiftelig insert... Grrrr

 

For ja det er weird ikke flere laver det!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis topbækkenet er for stramt, risikerer man vel nemmere, at det revner ved klokken...?

 

Min er ret løs. Det lyder i mine ører bedst, jeg kan nemmere have lidt åben H-H i omkvæd og broer og det er rart at hatten kan flexe lidt for slagene. Jeg har aldrig oplevet bare antydningen af keyhole på nogen af mine hatte.

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså er det øverste bækken spændt bedre fast med en Remo Quick Clutch, så det ikke løsner sig så let.

 

Ergo... så handler det om, at spænde topbækkenet så hårdt fast, at det ikke sidder skævt og dermed slider på hullet - ganske som også Henrik konkluderede :-)

Altså, der er slet intet gevind og derved ikke noget der kan slide bæknet. Så det er ligemeget hvor hårdt man strammer det

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu