Mine Nye Zultan Cymbals!


Recommended Posts

Hey.

besluttede at købe flere af disse fantastiske bækkener!

Da jeg altid har være yderst tilfreds med det mærke her! :)

 

de nye skiver:

22" Cas ride.

20"Aja Crash

19" Aja Crash

15" Cas Hi-Hat

 

Glæder mig til at prøve dem i morgen!! :)

 

20150604_212044_zps79wqhl8c.jpg

 

20150604_212056_zpsz29jflxv.jpg

 

Har i andre også gode erfaringer med Zultan?? :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt - hvordan er de to serier lydmæssigt? Eller hvordan adskiller de sig fra hinanden?

 

Jeg har luret lidt på Zultan, som substitut for Istanbul Agop Traditional - er der noget, der ligger deromkring lydmæssigt?

 

Kasper kan beskrive dem som mørke i lyden.

har øvet med dem idag og for mig minder de lidt om k custom, især ride og hi-hat, super fedt!

de to aja crash er langt mindre china agtige end jeg forventede, de er ret lækre, mørke og stadig ret gennemtrængende :)

vil sige medium tykkelse :)

 

20150605_113402_zps7nxe1gmg.jpg

 

20150605_113417_zpsr9f8y5ul.jpg

Redigeret af Mads Pedersen
Link til kommentar
Del på andre sites

Sejt!! Er også på jagt efter en crash kombination med 19" og 20" . Hvordan lyder de to sammen? De minder ikke for meget om hinanden?

 

Nej jeg syntes at de macher hinanden ret godt 19" liige lidt lysere end 20" FEDT! :)

Redigeret af Mads Pedersen
Link til kommentar
Del på andre sites

Nej, det er nu faktisk ikke slemt utroligt nok? De åbner hurtigt op, men selvfølgelig er det et bækken der kan spille højt, så vil definere det som et rock crash.

et højt råbende varmt crash.

slet ikke som de gamle metalliske Zildjian z custom rock crashes.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Vægt er lidt pudsigt - jeg har lige fået et 21" Paiste 602 Blue Label på 2362 gram - Paiste kaldte det et Thin Crash.....jeg vil mere kalde det et Crash/Ride.....

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, man kan ikke altid regne med vægten på et bækken. Profilen og måden det er hamret på har mindst lige så stor en indflydelse på lyden.

 

F.eks. har jeg et 22" Paiste 602 Medium bækken som vejer omkring 2700g. Nogenlunde det samme som mit 22" 505 ride. Alligevel så er der langt mere crashbækken over 602'eren end 505'eren som til gengæld har væsentligt bedre ride egenskaber.

 

Et andet eksempel. Jeg har et 20" Sound Creation Dark crash på lige over 2300g. Altså ca. 200g. mere end de gamle 2002 rides. Alligevel er det et super fedt crash der åbner overraskende godt op og er på ingen måder et heavy-crash.

 

Tillykke med de nye bækkener forresten! De der tyrkiske skiver kan altså lyde ret godt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, man kan ikke altid regne med vægten på et bækken. Profilen og måden det er hamret på har mindst lige så stor en indflydelse på lyden.

 

F.eks. har jeg et 22" Paiste 602 Medium bækken som vejer omkring 2700g. Nogenlunde det samme som mit 22" 505 ride. Alligevel så er der langt mere crashbækken over 602'eren end 505'eren som til gengæld har væsentligt bedre ride egenskaber.

 

Et andet eksempel. Jeg har et 20" Sound Creation Dark crash på lige over 2300g. Altså ca. 200g. mere end de gamle 2002 rides. Alligevel er det et super fedt crash der åbner overraskende godt op og er på ingen måder et heavy-crash.

 

Tillykke med de nye bækkener forresten! De der tyrkiske skiver kan altså lyde ret godt.

 

Edit:

Jeg er lige kommet i tanke om at Sound Creation bækkenet faktisk kun vejer 2050g.

 

Det ændrer dog ikke det helt store, da hamring og profilen stadig har større indflydelse på lyden end vægten.

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Edit:

Jeg er lige kommet i tanke om at Sound Creation bækkenet faktisk kun vejer 2050g.

 

Det ændrer dog ikke det helt store, da hamring og profilen stadig har større indflydelse på lyden end vægten.

Det er så sandt. Lav profil gør bækkenet mere fleksibelt og bevægeligt. = Crash.

 

Rimelig vild generalisering, i know :argh: Men der er noget om det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu