Mit Nye(Gamle) Ludwig Blue Oyster Sæt


gazer

Recommended Posts

Så blev det min tur til at få fat i et vintage sæt.
Takket være Christian Lynggaards auktion på FB (Gulvtam) som jeg vandt gik jagten ind på at finde matchende trommer og efter 1½ mdr tid på ebay lykkedes det (20x14 pre serial, 12x8 pre serial og 16x16(2/10/1967):
IMG_20150620_182440.jpg

 

Har brugt Henriks trick med CB på lugs (dog ikke på resten endnu), og så har sættet fået en gang plexus.

Jeg har lige et par spørgsmål:

1. Fungerer det godt folk folk at spille med tammen mounted på banana rail? min er i øvrigt det gamle mount (se billede 2)
2. Hvis Ja, har i fundet en løsning på at få sat wing nuts på så det er til at bruge?
3. Bruger folk L-arm eller er det for ustabilt?
4. Hvis ja, er der tilfældigvis nogen der ligger inde med en skrue der passer til en gretsch diamond plate? Den tidligere ejer har både installeret en og der mangler en skrue som vist er lige tanden mindre en 8 mm eller med et andet gevind. (se billede 3)
5. hvad er det sidste mount til ? straight bækken arm?(se billede 4)

6. Bør jeg gøre noget ved 12" top reife som er lidt skæv? (kan stadig montere skind og stemmer egentlig udemærket.

Jeg overvejer vert fald at bruge lilletrommestativ til 12", evt afmontere rail mount(den øverste del).
Udover den gretsch diamond plate har tidligere ejer også installeret en intern dæmper på stortrommen.

Da et par af t-rods på stortrommen er bøjet har jeg købt nogle nye(gamle) på ebay som er på vej.


Billede 2
IMG_20150620_182501.jpg

Billede 3
IMG_20150620_182504.jpg

Billede 4
IMG_20150620_182454.jpg

Tam
IMG_20150620_182450.jpg
Gulv tam
IMG_20150620_182515.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

12" slap jeg 2100 kr (inklusiv told og transport(450 kr))
20" 3100 kr (inklusiv told og transport(397 kr))

 

Ebays global shipping program hvor der også er betalt told på forhånd synes jeg fungerer virkelig godt.
16" som jeg købte i dk løb op i 3600 da jeg købte nogle originale ludwig tam ben(fra usa) også.

Lidt synd ham her ikke vil sende udenlands:
http://www.ebay.com/itm/1960s-Vintage-Ludwig-Blue-Oyster-Pearl-14x14-floor-and-8x12-rack-toms-/181778810587?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2a52dc86db

Redigeret af gazer
Link til kommentar
Del på andre sites

 

Har du spurgt direkte? Har tidligere haft gode erfaringer med direkte henvendelse.

 

Fedt sæt iøvrigt.- stort tillykke!

 

Du spørger om tam på lilletrommestativ. Det er nok lidt en smagssag og du kan jo hurtigt prøve dig frem. Personlig synes jeg det er lidt synd for lyd og udseende på en så gammel dame, men det er jo meget oppe i tiden.

Link til kommentar
Del på andre sites

tak for de søde ord. og ja synes jo også det er lidt synd, men hvis jeg skal bruge tam holderen skal jeg have sat nogle wing nuts på, tror det letteste næsten er at skifte skruen til noget standard i mm. (gemmer selvfølgelig original delene.

Der var iøvrigt originalt kalveskind på stortrommen som også er taget af og lagt til forvaring skulle jeg en dag sælge sættet.

Mht at spørge ham direkte så har jeg ikke gjort det, linket var mest due-drummers kommentar om at han var på jagt efter 12" og 14".

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, men shopusa er lidt pebret, men man får en totalpris, så der ikke kommer ubehagelige overraskelser, hvilket er ret lækkert. Som henrik har skrevet før ganger jeg ebay priserne med 10, så er det ca med fragt told og moms alt efter størrelse vægt og sælgers fragtpris. Personligt køber jeg kun amerikanske ting på ebay, eftersom prisen og udvalget er bedre,men man kan være heldig:) endnu en gang tillykke:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu