Tasker / At Bære Sine Trommer


Smiley

Recommended Posts

Hej TS'ere

 

Når jeg af og til har den fornøjelse at skulle ud at spille, så har jeg indtil videre blot taget mine kedler i hænderne på bedste vis og forsigtigt placeret dem bag i min bil.

 

Jeg er som sådan ikke så øm overfor ridser / slid / brugsmærker. For det første gigger jeg ikke 3 gange hver weekend. For det andet så er mine trommer anskaffet for at blive brugt, og det gør mig som sådan ikke noget at man kan se på dem at de har været lidt omkring.

 

Jeg vil dog gerne gøre det så nemt for mig selv når det hele skal slæbes frem og tilbage mellem øvelokale, bil og scene. Hjælper trommetaskerne her i væsentlig grad efter jeres erfaring?

 

Er det det bare så super lækkert at der lige er et håndtag eller 2 de rigtige steder, og/eller evt. en skulderrem, så slæberiet bliver til en leg? Eller er det bare surt og træls at slæbe trommer uanset om de er pakket i tasker/cases eller ej?

 

Jeg forestiller mig at taskerne trods alt vil tilføje mere vægt til hele øvelsen, og at det tager tid at skulle pakke trommerne ud og ind flere gange i løbet af et gig. Derfor tænker jeg på om det ekstra besvær er vundet ind igen ved brug af trommetasker.

 

Er der nogen, der har nogle gode tasker og kan dele ud af deres erfaringer? :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså jeg har altid ønsket mig cases - indtil jeg fik dem. Har netop solgt dem alle sammen, og købt gode tasker i stedet.

 

1. En god tasker beskytter rigeligt! Jeg transporterer mine trommer selv 9/10 gange, og de kan sagtens stables.

2. Når man har sine trommer i kasser kan man ofte kun have én i hver hånd - det tager længere tid.

3. Man kan have flere trommer i hver hånd med tasker. De er simpelthen mere medgørlige.

4. Enkelte cases kan ikke stables, fordi de glider oven på hinanden, hvilket gør pakningen irriterende.

5. Min erfaring er at en god taske er bedre end en dårlig cases. Man får mere for pengene med tasker.

 

Så, ja. Jeg anbefaler tasker.

 

Jeg kunne ikke forestille mig ikke at fragte mine trommer i noget!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu