Hvad Synes I Om Prisen?


Mads Valther

Recommended Posts

Ja, jeg snublede også lige i forbifarten. Den er vel fra slutningen af 50-erne eller begyndelsen af 60-erne, hvor 25000,- nogenlunde svarede til et par bruttoårslønninger for en faglært arbejder.

 

Bemærk at sælger er åben for bud. Jeg har lagt et bud, som, udgangspunktet taget i betragtning, vel nærmest må betegnes som skambud i 10. potens. Sælger her ikke gjort sig den ulejlighed at svare - endnu. Men han kommer nok ned på jorden.

 

Den sidste, jeg købte af den type, fik jeg for 750,- kr. Måske nok i den billige ende, men disse B&O mikrofoner er altså også noget af et lotterispil. De er gamle, forholdsvis skrøbelige og sælges ofte af efterkommere til afdøde båndoptagerentusiaster, som ikke har en stand forskid på, hvad det er, de har med at gøre, og som derfor sjældent kan oplyse noget så indlysende basalt, som om skidtet virker. Når de så virker, lyder de til gengæld fremragende på en lang række instrumenter - herunder trommeoverheads og elektronisk forstærkede guitarer.

 

Mvh

Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Ja, der står klart "giv et bud" - og at sælger ikke ved noget om mikrofonen.

Så....


Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeps. Mine er gennemrestaurerede og lyder fremragende, hvilket også gør prisen på 3500 kr for to fair (synes jeg). Fine på oh og fantastisk på akkustiske guitare og kontrabas... 25000 kr er sgu dyrt. Det kan man sikkert få et par sko for!

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu