Hayman Trommer ?


gladamatør

Recommended Posts

De gamle Hayman 3 ply mahogni er samler objekter i dag ligesom feks. Asba.

Der kom nogle Taiwan modeller i firserne der er helt uinteressante.

Og så er der åbenbart kommet endnu en relancering af mærket omkring 2010.

-Ulf

 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har haft et af de gamle Hayman. Spillede på dem i et par år og kan klart anbefale dem. Beskidt vintage lyd med lidt mere smæk og volume grundet de 5 lag hvid maling indvendig, tjek fx

http://www.notsomoderndrummer.com/columns/english-classics-nick-hopkin/hayman-vibrasonic-drums/

 

Tror kun jeg har prøvet sådan et sæt èn eneste gang.Et splinternyt der stod hos Aage Jensen i Kbh. for fyrre år siden.

Ved ikke om det var den ene eller anden træsort.

Det må vel være sådan cirka omkring hvor Hayman drejede nøglen.

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeps,festen sluttede i 1975,

The shells were made of cross laminated Swedish Ply (which according to the catalogue was more expensive than regular ply and stronger due to the cross lamination) and featured 8 ply internal support rims (also laminated individually for extra strength).

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg fandt lige en ældre tråd der også omhandler Hayman jungle kit.
Medlem Dr. Mains lyder til at være udmærket tilfreds med sit sæt.

 

"Efter 1 år, dukkede dette "Haymann Jungelkit" op på DBA. Velholdt, og udbrugt i 5 år, og faktisk ingen ridser. Monteret men REMO amb. skind, ekstra stativer, bækkenpakke, koklokke, splash, skammel og AXIS alu pedal.

Hurtig handel: nedsat fra 3800kr --- til 3000 kr.

ER blevet trimmet og stemt med lidt andre skind, lyder faktisk fint, og var med i et øvelokale - og fungerede tilfredsstillende.
Mvh. Jørgen"

 

 

 

Måske du ikke skal afskrive Hayman alligevel. Deres varer bliver sikkert lavet på de samme maskiner i Sydøst Asien som stort set alt andet trommegrej. Og lyder hverken værre eller bedre.

 

-Ulf

Link til kommentar
Del på andre sites

disse er nye - jungle set - kr. 4500 - udsalgs pris 1500

 

men lyder ikke som om de er noget for mig

 

tak for input

 

1500 kr. lyder rimeligt. Hvad følger med?

 

Forhåbentlig ikke de bækkener der er med på videoen. Tror godt jeg ville være, endog særdeles villig, til at betale lidt ekstra for at slippe for at få dem med.

Link til kommentar
Del på andre sites

HOV ---- sådan et sæt kender jeg da godt.

Og hvis en forretning vil sælge det for 1500 kr - du må afprøve det -og de vil give nye skind, så slår du til og køber det :tu: .

 

Jeg kan se at ULF har citeret mig i et indlæg jeg skrev for nogle år siden - idet jeg selv ledte efter sådan et sæt. Jeg har haft det siden - og kvaliteten er i orden, kedler - kanter mv.

Lugs er de samme som sidder på en Yamaha liletromme jeg lige har fået , men på Hayman er der faktisk gummi mellemlæg mellem kedel og lugs.

 

Selvfølgelig skal du have andre bækkener på.

 

Mit sæt står som øver på et værelse.... hvis man lige kommer forbi :-) det har ikke været med ude.

God lilletrommelyd og stortrommelyd hvor jeg har prøvet mig frem med olieskind på BD.

Største udfordring var nok at få noget bund ud af den "dybe" hængetom, og forsøgt med forskellige skind . Amb- Emp. men nu er der Pinstribe på begge tammer (oven og neden)

 

---- og en flad SONOR Jungle Snare med bjælder .... i venstre side.

 

Husk at spænde tam armene ordentlig , pga. vinklen er der et stort pres. ...eller find nogle kraftigere med tiden.

 

mvh. Jørgen

Link til kommentar
Del på andre sites

Så er sættet sat op i øvelokalet, og jeg har stemt det, men ikke uden udfordringer. Stortrommen lyder ikke super fedt, så det skal jeg arbejde noget mere med.

 

Hardware er som omtalt tidligere, virkelig ringe!

 

Så skal sættet blive mit, så skal der ofres andre tam-holdere, og bækken arme/stativer..

 

Spændende at spille på det sammen med bandet i næste uge..

Link til kommentar
Del på andre sites

Det var da skidt.... Gu ved om vi taler om det samme sæt ???

 

Stortrommen er kun 15´´. men et langt rør. Jeg har et tykt EVANS Hydraulic/olie skind på slagsiden, som jeg har fra gammel tid, og org. sort Hayman skind på fronten

 

Jeg kunne godt tænke mig at se, om det er samme tamholder i stortrommen med tilhørende bækkenarm.... som virker fint solidt hos mig.

 

Kunne du lægge et foto ind ?

Redigeret af Dr.Mains
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu