Udstyr Til At Øve Med Band - Mixer Og Pa-Anlæg


Drummer1998

Recommended Posts

Hej, mit band skal bruge en mixer og et pa-anlæg til at øve, og senere hen spille små jobs med.

 

Vi vil gerne købe brugt, da vi ved man får meget mere for pengene, men da vi ikke er de helt store genier på dette område vil vi gerne have hjælp til at finde gode muligheder på dba eller her inde på ts.

Det skal helst være i en radius på 50-100 km. af Holbæk.

 

Vores budget ligger på 3000-4000 kr, og mixeren og pa-anlægget skal bruges til vokal og muligvis keyboard.

 

Hilsen Jonathan.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tag ud og lyt på det thornton der. Jeg kender det ikke. Umiddelbart ville jeg gå efter de mackie højttalere, der er til salg til 3500,- på dba og så finde en yamaha, dynacord eller lign. mixer ved siden af.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tag ud og lyt på det thornton der. Jeg kender det ikke. Umiddelbart ville jeg gå efter de mackie højttalere, der er til salg til 3500,- på dba og så finde en yamaha, dynacord eller lign. mixer ved siden af.

Tak for svaret, jeg tager ud og lytter til det, og kigger lidt videre

Link til kommentar
Del på andre sites

Da der ikke var nogen respons på lydmaskinen.dk vil jeg lige høre en sidste gang om der ikke er nogle der kan se om der er noget interresant på dba, eller forklare mig hvad jeg skal kigge efter? ;)

 

Du har da fået respons fra Søren Dyhr i Rødovre. Desuden har din annonce kun stået i to dage.

At købe mixer med indbygget effekt, forstærker og højtalere for 4000 kr. kan godt lade sig gøre. Men det vil fortrinsvis være ældre grej. Og hvis der ikke er nogen i jeres lille kapel, eller nogen i kender, der kan bruge en loddekolbe, eller et multimeter. Så kan i roligt sætte yderligere 4000 kr. af til reparationer. Just in case.

Taxameteret kører desværre pænt stærkt når man skal hyre folk til fejlfinding og udbedring af defekte komponenter.

4000 kr. til PA er ikke ret meget.

God jagt.

 

-Ulf

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Det var faktisk også det allerførste jeg lige kom til at tænke på.

Var inde og kigge på de her Yamaha pakker da de dukkede op i 4sound for nogle år siden.

Jeg er bare lidt bekymret for sang og keybord i en mixer uden gain og low cut funktion. Effekt på 200 w pr. side i 8 ohm, og højtalere med 8" i bunden.

Der er altså ikke meget rock´n roll over det anlæg. :-)

Men det er en mulighed. Især hvis man er omsorgsfuld over for sit grej.

 

-Ulf

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Det var faktisk også det allerførste jeg lige kom til at tænke på.

Var inde og kigge på de her Yamaha pakker da de dukkede op i 4sound for nogle år siden.

Jeg er bare lidt bekymret for sang og keybord i en mixer uden gain og low cut funktion. Effekt på 200 w pr. side i 8 ohm, og højtalere med 8" i bunden.

Der er altså ikke meget rock´n roll over det anlæg. :-)

Men det er en mulighed. Især hvis man er omsorgsfuld over for sit grej.

 

-Ulf

 

 

 

Har du nogle forslag til alternativer på thomann eller dba?? ;) Jeg ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Har du nogle forslag til alternativer på thomann eller dba?? ;) Jeg ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter

 

Hvad spiller i over i øjeblikket? Og er det noget "gang i den" musik i spiller?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ville gå efter aktive højttalere med en 10" eller 12" i bunden og en god mixer - med mindre I meget gerne vil bygge noget 'muscle tone' også. På de små steder kan man ikke spille højt nok til at få smæk i et par push-pull JBL 15" bundkasser. Til gengæld vejer de mindst 40 ton stykket efter et job :) - hertil kommer effektforstærker mm. på yderligere 20-30 ton (efter job)

 

Efter mit forrige band købte nogle dB højttalere blev de gamle top og bundkasser og de store yamaha effektforstærkere aldrig nogensinde mere taget med på job.

 

EDIT: Fandt disse to på DBA - dene ene defekt: http://www.dba.dk/hoejttaler-db-technologies/id-1016533112/

Redigeret af psimon
Link til kommentar
Del på andre sites

 

Hvad spiller i over i øjeblikket? Og er det noget "gang i den" musik i spiller?

 

I øjeblikket spiller vi med studiehøjtalere, og en billig mixer og det fungerer ok. Vi spiller ofte hård rock (bring me the horizon f.eks.).

Link til kommentar
Del på andre sites

I øjeblikket spiller vi med studiehøjtalere, og en billig mixer og det fungerer ok. Vi spiller ofte hård rock (bring me the horizon f.eks.).

 

Godt så, hård rock skal bruge hestekræfter. Der står et interessant anlæg i Jyllinge. Prøv at forhandle ham ned på omkring 5000 kr. Den der Pioneer disko mixer kan i ikke bruge, så prisen skal være uden den.

 

http://www.dba.dk/pa-anlaeg-hoejttaler-yamaha/id-1016896798/

 

Skal i have en billig mixer med effekter, så prøv at få fat i en Behringer 1002fx.

Jeg gav 350 kr. for min, og det er den bestemt værd.

Svagheden er manglende tilslutning af effekt on-off pedal.

 

Yamaha 5000 er en udmærket forstærker der leverer omkring 550 w. pr. side i 8ohm. Den kan tåle at køre helt ned i 2ohm.

 

Kabinetterne er en nyere udgave af dem jeg har, men indeholder sikkert de samme Eminence enheder. 2" i top, og 15" i bund.

Den er stiv i pappet så skal der en stortromme ud over skal der bruges low cut ved 60 hz. Skal der mere fart på, så skal der yderligere sub woofere på.

 

MEN...........Jeg har jo ikke afprøvet anlægget, og kan derfor ikke vide om det fungerer fejlfrit.

Men prøv af give ham et kald.

-Ulf

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu