Hvorfor?


jarl_1998

Recommended Posts

Det jer prøvede at skrive inden min computer besluttede at crashe var, at der er frit valg på alle hylder og coated amb over ditto er en legendarisk og super super fed skindkombi. Prøv den evt. Der er meget behagelig tone at hente...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er skiftet til coated ambassador i bunden efter mange år med clear. Det giver en, kombineret med coated på toppen også - i mit tilfælde, lidt tørrere og varmere lyd, som jeg godt kan lide. Clear skind giver lidt mere sustain, som jeg hører det, men at det lige er blevet en standard af en art, er måske bare fordi alle nye trommer kommer med clear bundskind? Når det er sagt, så skal man jo selv prøve sig frem til, hvad man bedst kan lide - samt ikke mindst hvilken slags musik, man spiller. Clear på både top og bund er også en klassiker, som klart har sin berettigelse i mange typer musik.

Link til kommentar
Del på andre sites

Da jeg fik mine trommer, var der clear bundskind på. Har ikke skiftet dem siden da.. Så derfor!

 

Whauw! Du må være meget indflydelsesrig! De fleste bruger simpelthen clear skind som bundskind, fordi der var clear bundskind på dine trommer, da du fik dem?

 

:dialaugh_trans::dialaugh_trans::dialaugh_trans:

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Whauw! Du må være meget indflydelsesrig! De fleste bruger simpelthen clear skind som bundskind, fordi der var clear bundskind på dine trommer, da du fik dem?

 

:dialaugh_trans::dialaugh_trans::dialaugh_trans:

 

Tjo.. Det var nu grunden til, hvorfor jeg selv bruger clear bundskind. Kan ikke begrunde andres valg af bundskind med min påstand.. Det har du ret i :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

 

Hvorfor er det de fleste bruger Clear skind som bundskind i stedet for Coated?

 

- Oliver

"Du har forhåbentlig ikke ligget søvnløs kl. 3 i nat vedr. forskel på Clear og Coated" :hmm: i bunden,,,,

 

Jeg har forskellige kombinationer på mine forskellig sæt, og keddelstørrelser evt. for at få bedst bund/power ud af en 16 eller 18 gulvtom.(hovedsaligt gamle vintage sager)

 

Har sågar clear Emperor over Pinstribe -- på et restaureret Pearl Woodfiber.

 

Mvh. Jørgen

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Har sågar clear Emperor over Pinstribe -- på et restaureret Pearl Woodfiber.

 

 

For ekstra bund: 7 Ply ingen re-rings med Pinstribe over Black dot samt (advarsel: nu bliver det politisk ukorrekt) en lille smule gaffa på bundskindet.

 

Bundskindet stemmes til dybeste resonans og topskindet, så der er brugbar bounce - så lyder 12" eren ca. som en 16" med fabriksskind ;)

 

Så som de andre siger - det drejer sig om hvilke trommer du har og hvilken lyd du har brug for.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Jeg forstår godt Louie - jeg tror også (og det må vel blive til tror) mange bruger Clear bundskind ganske enkelt fordi de sad der, da de købte sættet.

Mange andre, der har foretaget et mere bevidst valg, gør det vel for at få den maksimale livlighed og sustain, som netop et Clear skind giver - eller andre u-coatede skind, så som Ebony og Smooth White.

Vil man have varme og tørhed, er Coatede mere vejen - og tungere og tungere skind giver mere og mere bund og mindre sustain.

Jeg tænker tit i tykkere skind på større trommer.....

Redigeret af jon petersen
Link til kommentar
Del på andre sites

det interessante er at mange ikke er klar over hvor meget lyd der kommer fra bundskindet... de hører kun slagskindet.. tror de.. men faktisk er bundskindet ansvarlig for tonen i højere grad end slagskindet.. det er dog af større betydning ved ambient optagelser, hvor lyden fra bundskindet dominerer mere.

 

ved close miking er det mere slagskindet.. de fleste optagelser i dag bruger dog en kombi af ambient og close og derfor bør man huske at skifte bundskind ind imellem.. jeg plejer at skifte bundskind for hver 2-3 slagskind.. afhængigt af tuning og lyd der ønskes... men et sæt nye bundskind kan altså give helt uventet liv i især vintage trommer.

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Den gode hr. Benny Greb nævner også som "pro tip" i sin tuning guide i sin nye DVD, at han anvender coated Ambassador på bunden af sine tammer. Så det skal da prøves næste gang bundskindende er blevet slidt op :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu