Et Par Trommevideoer Fra Indspilningsprocessen!


Drummer

Recommended Posts

Fedt at høre en der vil vise noget af sit trommespil her i forummet - God drive og imponerende præcision!

 

Kan du sige hvorfor I bruger elektroniske i stedet for akustiske trommer?

 

Og så det grej-nørdede: Det er helt klart ikke et gammelt TD3 :) men hvad er set up ?

 

./psimon

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt at høre en der vil vise noget af sit trommespil her i forummet - God drive og imponerende præcision!

 

Kan du sige hvorfor I bruger elektroniske i stedet for akustiske trommer?

 

Og så det grej-nørdede: Det er helt klart ikke et gammelt TD3 :) men hvad er set up ?

 

./psimon

Tak for for de pæne ord! Det er jo altid spændende at se, hvad andre kollegaer render rundt og roder med ;-)

 

Ang. trommer, så er det et Millenium MPS-600 købt hos Thomann. Jeg er indtil videre tilfreds med kvalitet og feeling af/på trommerne!

Jeg vælger at gå over til el for at slippe for at stemme skind, sætte mics op og så fordi, det er så forholdsvist let bare at plugge i og indspille. Med gode samples bliver det et fedt resultat, er jeg sikker på :cigar:

Link til kommentar
Del på andre sites

Vildt spillet..!!

Jeg er dog også nysgerrig på, hvorfor du spiller på el-trommer.. Er det lettere at mixe sammen med musikken, eller hvordan? :-)

Tusind tak, Louie!

 

Læs ovenstående kommentar for svar på dit spørgsmål, og så kan jeg da tilføje, at eftersom vi alligevel bruger samples i sidste ende(hvis indspillet på akustisk sæt), så er det lettere at mixe, som du selv er inde på :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu kræver den stil måske ikke den store dynamik, men når jeg har brugt el så ryger der simpelthen for meget dynamik synes jeg.

Hvordan oplever du det?

 

Og så får jeg MEGA ondt i hænderne efter 1-2 timers spil.. Selvom jeg har mesh pads..

 

Hv like lyde bruger i til mix?.. Ultimate Drummer eller?

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

@Henrik og Bertram

 

Prøv evt. at se på jeres hånd / finger / bounce teknik. Man bør kunne øve i timer på en øvepad eller til nød en træskammel uden at få ondt.

 

Jeg har den modsatte oplevelse - el-trommer er næsten for lette at spille på i forhold til akustiske (Jeg har spilet en hel del med et 'voksen-musiks-band', hvor jeg brugte el-trommer uden at på noget tidspunkt at få ondt i håndled eller fingre - typisk 3-4 timers øveaftener på et Roland sæt kun med mesh på lilletromme.)

 

Jeg giver ret med dynamikken - den synes at bevæge sig i spring i forhold til akustiske trommer og bækkener. På sin vis er el-trommer lidt som at gå fra en western guitar til en el ditto - det er et andet instrument, som man skal til at lære at spille på.

Link til kommentar
Del på andre sites

Som Henrik skriver - dynamikken bliver mangelfuld på el-trommer, er osse min erfaring. Dog har jeg oplevet, at når mit TD12-modul bliver sat til pc med "Ultimate drummer", så høres dynamikken bedre, end når jeg bruger modulet direkte.

 

Dog har jeg osse erfaret, at jeg langt lettere kan spille hurtigt og lave flere slags markeringer/"rundgange" på mit el-sæt, end jeg kan på et akustisk sæt ...måske er dette så kun mig, men hvis jeg indspillede et nummer på el-sæt, ville jeg få svært ved at lave det samme på mit akustiske sæt.

 

Som andre har skrevet, spiller du "vildt" godt her ...

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

Enig.. Kan såmænd også øve i 4 timer eller 10 på øvepad, træstol, dyne mm. Men på elsæt.. Og det er nok især de gummi bækkener, så får jeg nas efter 1-2 timer.

Skal siges jeg er oplært i både klassisk, traditional og matched grip.. Så bounce er ok.. Teknik også.. Det er overfladen. Vil hellere spille på rent træ.. Eller trommer med mesh og triggers.

En anden grund til mit problem er nok at den dynamik mangel der er gør at jeg slår hårdere end nødvendigt fordi jeg savner dynamikken.. Med ultimate eller absolute drummer er det klart bedre, men der får jeg spasmer af den latency der er er.. Måske jeg en dag investerer i så god en laptop/lydkort så latency er 0.. Hvis det findes.. Men tvivler.. De setup jeg har regnet på ligger hurtigt på 20-30k bare for elektronikken :-(

 

Men det går nok.. Kommer aldrig til at bruge dem til andet end øvning og lidt demo arbejde. Og det er ikk mere end 1/2 til 1 time af gangen :-).. Yøp.. Im lazy

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Nu kræver den stil måske ikke den store dynamik, men når jeg har brugt el så ryger der simpelthen for meget dynamik synes jeg.

Hvordan oplever du det?

 

Og så får jeg MEGA ondt i hænderne efter 1-2 timers spil.. Selvom jeg har mesh pads..

 

Hv like lyde bruger i til mix?.. Ultimate Drummer eller?

Der er kun enkelte parter på det kommende album, der kræver ghostnotes e.lign. Jeg synes det føles ok med dynamikken, men selvf. bliver det aldrig den helt samme fornemmelse som et akustisk. Men vi er vanedyr, så jeg er fortrøstningsfuld :-)

 

Jeg har ikke oplevet problemer med ondt i hænderne!

 

Vi prøver dette m.h.t. lyde:

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Som Henrik skriver - dynamikken bliver mangelfuld på el-trommer, er osse min erfaring. Dog har jeg oplevet, at når mit TD12-modul bliver sat til pc med "Ultimate drummer", så høres dynamikken bedre, end når jeg bruger modulet direkte.

 

Dog har jeg osse erfaret, at jeg langt lettere kan spille hurtigt og lave flere slags markeringer/"rundgange" på mit el-sæt, end jeg kan på et akustisk sæt ...måske er dette så kun mig, men hvis jeg indspillede et nummer på el-sæt, ville jeg få svært ved at lave det samme på mit akustiske sæt.

 

Som andre har skrevet, spiller du "vildt" godt her ...

Tak for komplimentet :-)

 

Det er bestemt en anden følelse, men jeg opsatte sættet på nøjagtig samme måde som mit akustiske, og det går sgu meget godt!

 

Klippene I kan se er fra første weekend, jeg nogensinde spillede på det!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu