LAU

Kedler Fra St-Drums

Recommended Posts

Hej.

Jeg overvejer om jeg skal til at bygge mig et nyt sæt gryder, og var inde og kikke på st-drums hjemmeside.

Jeg fandt her nogle beechwood kedler, som jo må være bøgetræ.

Havde tænkt at det skulle være med runde kanter, lidt i stil med de nye Sonor vintage series.

MEN hvordan er kvaliteten at disse kedler, fra st-drums?

Der står på hjemmesiden at det er tysk bøgetræ.

Det er god kval.. Mener de er fra Adoro?.. Men kval i dem jeg har set er super..De koster jo også lidt

Vær opmærksom på at de er 6 mm tykke, og dermed næppe skal have rerings i. Det har de nye Sonor vist...?

Det er god kval.. Mener de er fra Adoro?.. Men kval i dem jeg har set er super..De koster jo også lidt

Ja Adoro må være dyre sager. Det kan ingen vist på nogen måde være i tvivl om. Kanon design

https://www.facebook.com/adorodrums/photos/pcb.10152987644944117/10152987642349117/?type=1

https://www.facebook.com/adorodrums/photos/a.10151649632039117.1073741832.209332194116/10152970120689117/?type=1

;-)

Mener også Sonor Vintage series er 6mm uden rerings. Så vidt jeg kan se på hjemmesiden ihvertfald :-)

Super! Tak for jeres indput.

Jeg var lige inde og kikke på Adoro´s hjemmeside, og det ser godt ud.

Ja de er måske lidt dyre, men det er også ok for mig, hvis det så til gengæld er en god kvalitet.

Jeg havde ikke forstillet mig at det skulle være med rerings. Men hvor tynde skal kedlerne være for at man skal overveje det?

Hvis de er under 4 - 4,5 mm så bør det kraftigt overvejes.. Er de under 3,5 så skal de i.. Medmindre du slår meget blødt.. Ellers overstyrer de når man slår til fordi de svinger "ud af form"

Det lyder godt.

Så kan jeg godt undvære rerings da st-drums kedlerne er 6 mm. (som nævnt tidligere i denne tråd)

Igen tak for jeres input.