Remo Skind 4Sound


kretos

Recommended Posts

Halløj..

Er der nogen der har været ude for det samme som jeg har, at når man køber coated 14" Remo ltr.trom skind i 4sound, at man når kun at spille på det max et spillejob eller en én enkelt øver, at det så allerede er gennemsigtig hvor der rammes.. bliver produktet overhovet lavet i u.s.a for det er godt nok en ringe kvalitet.. det virker som om at, dem med de store "kronelogoer" er de ringeste.. kan man overhovedet få fat i den rigtige kvalitet mere.. hmmm.. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror ikke, de bliver lavet i USA - gør de det, står det helt sikkert på pakken med store bogstaver!

 

Jeg er enig i, at coatingen slides hurtigt - men man slår jo også på den. Jeg synes dog ikke, det er påvirker lyden nævneværdigt - eller ihvertfald ikke negativt. Selve skindets holdbarhed tror jeg ikke påvirkes - et coated skind holder ud fra min erfaring ikke længere end et clear.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej. 4Sound får deres skind igennem Luthman som er distributør i Norge og Sverige og til dels også Danmark.

 

Remos kvalitet er ikke hvad den har været. Men som en ekspedient fortalte mig for et stykke tid siden, så afhænger det meget af hvilke mexicanere der er sluppet over grænsen den dag skindet bliver lavet.

Til gengæld lyder de altså stadig langt bedre end f.eks. Evans der lyder af punkteret lolitadukke.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Der har været en masse skriveri om det på diverse fora - der er problemer med coatingen, sammenfaldende med det nye logo.

Skindene er stadig lavet i USA, og det forlyder at Remo har fået styr på coatingen igen.....det står dog tilbage at det bliver endeligt bekræftet.

Send skindet tilbage og du får et nyt - om det så er bedre vil vise sig.....

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Der har været en masse skriveri om det på diverse fora - der er problemer med coatingen, sammenfaldende med det nye logo.

 

Skindene er stadig lavet i USA, og det forlyder at Remo har fået styr på coatingen igen.....det står dog tilbage at det bliver endeligt bekræftet.

 

Send skindet tilbage og du får et nyt - om det så er bedre vil vise sig.....

 

 

Jon

Ja.. Jon.. måske jeg skulle prøve det.. Her er et eksempel fra et enkelt spillejob og nu lyder det som at spille på en pålægspakke ;-)

IMAG0669 - Kopi.jpg

Redigeret af kretos
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har aldrig haft problemer med Remos coating.. Synes den holder ligeså godt som Evans - hvilket der har været snak om i mange år..

 

 

Det er dog også ved at være lang tid siden jeg har skiftet skind..

Link til kommentar
Del på andre sites

Evans der lyder af punkteret lolitadukke.

 

 

Sporer man lidt indebrændt hed over, måske en net handel, hvor plast produktets holdbarhed ikke har levet op til forventningerne? ;-)

 

  • Upvote 2
Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis jeg spillede meget med brushes ville jeg vælge at gå på kompromis og spille med Evans skind, lad mig bare sige det sådan...

 

Satte faktisk et Evans HD Dry skind på min dybe Recording Custom lilletromme, og er ikke helt utilfreds... måske prøver jeg sgu at smide Evans på hele linjen. Eller noget helt tredje.. Aquarian måske...

 

Synes at Emperor-skind er værst.. mine Ambassador-skind holder bedre end mine Emperors i hvert fald. Kan huske jeg engang prøvede at sætte:

 

Ambassador på 10" tam

Emperor på 12" tam

Pinstripe på 16" tam.

 

Selvom jeg angiveligt brugte 10 mere end 12, holdte coatingen på 10'eren stadig væsentligt bedre end både 12 og 16, hvor 16 var mellem de 2.

 

Det er selvfølgelig ikke en A-B-test på den måde, men synes stadig den gav mig et fint billede, i sin tid.

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er personligt rigtig glad for Aquarian. De lyder fremragende, og holder godt. Deres stortrommeskind lyder også virkelig godt.

 

Jeg bruger stort set også kun Aquarian (bl.a. Performance II Clear Dot), de lyder fedt, og de holder længe!!! Der er et fint udvalg hos Thomann...

Link til kommentar
Del på andre sites

Apropos, så koster Remo mere end Evans nu, i hvert fald i 4Sound, pga den høje dollar kurs.
Det samme gælder Vic Firth.

 

Synes virkelig Evans har ramt hovedet på sømmet med deres coating og de nye 360 skind, som er meget nemmere at stemme end de gamle Evans / Remo.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu