Mit Snarestativ Er For Kort, Hvad Gør Jeg? - Og... Et Impulskøb!


Recommended Posts

Hej venner.

 

Jeg har købt et elsæt til lejligheden. Det er lækkert, det er overraskende kval, og så er det sgu en pretty pretty sag. Men nok om det, det kan vi snakke om, hvis nogen er interesserede i selve sættet.

 

Vigtigst er nemlig, at snarestativet er for kort. Højden ville sikkert passe fint med en standard lilletromme på en 4-6". Men med sådan en eltromme, der er betydeligt smallere end selv en picollo, så går det altså galt. Jeg ved ikke lige, hvad Alesis har tænkt på her?

 

Men anyways, hvad kan jeg gøre? Som midlertidig løsning har jeg stillet stativet på et lille podie, men det holder jo ikke i længden.

 

Alle forslag er velkomne!

 

Hilsen Christopher (-:

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja et billede ville hjælpe. Så vidt jeg kan se hos 4sound, er der ikke lilletromme stativ til nogen af Alesis sæt. Snare pad´en er monteret direkte på racket.

 

Men til mit eget Roland har jeg et Ludwig Atlas stativ. Det står i absolut laveste position for ikke at komme for højt op. I højeste position sidder underkanten af lilletromme pad i 74 cm højde. Så er mesh skindet i en højde hvor jeg kan stå op og spille :-)

 

-Ulf

Link til kommentar
Del på andre sites

Nåda, jeg fik en anden version frem af dm10 sættet.

 

http://www.4sound.dk/trommer/digitaltrommer/alesis-dm10-studio-kit-mesh

 

Jeg har forskellige stativer der står Tama, Premier, Pearl mv på. Alle kan bruges til sådan en pad. Det behøver ikke at være et Ludwig stativ for at komme højt nok op. Ludwig Atlas stativet er bare det højeste jeg har.

 

-Ulf

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu