Nimbas


Gunnar Kristiansen

Recommended Posts

Jeg har i dag fået at vide, at Nimbas (Kristian Nim) er afgået ved døden. En nyhed som er utrolig trist og svær at forstå.

 

Nimbas har været engageret her på TS siden 2007, og har flere gange været med til TS dage hvor han også har vist stor hjælpsomhed og engagement.

 

Jeg kan mærke at det er en lidt svær situation at stå med som administrator, og har været lidt i tvivl om hvordan jeg skulle gribe det an. Men da jeg ved at flere af jer har lært Nimbas at kende igennem siden, tænker jeg at det også må være på sin plads at sende ham en hilsen her - hvis man har lyst.

 

Hvil i fred!

 

Kh

Gunnar

Admin

 

Sidebemærking: Jeg har - rent lavpraktisk - undersøgt hvilke annoncer på brugtmarkedet som Nimbas var inde over, og kontaktet de rette implicerede.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er rigtig fint at du skriver det herinde Gunnar.

 

Jeg fik det af vide for 10 min siden og er stadig fuldstændig i chok. Jeg havde - som Lars - indtrykket af at det gik bedre, og det er ikke lang tid siden jeg skrev med ham, hvor mit indtryk var positivt. Det slår mig fuldstændig ud at Kristian er død - jeg havde slet ikke set det komme.

 

Jeg har helt forfærdelig ondt af hans familie, og er glad for at få muligheden for at sende en hilsen herinde også.

 

Hvil i fred Kristian....

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har mødt Kristian to gange - derudover begrænser det sig til kontakt gennem TS og Facebook.

 

Men mere krævede det ikke at finde ud af, hvor godt et menneske han var. Jeg vil savne hans hjælpsomhed, opbakkende natur og lune personlighed.

 

Det er forfærdelig tragisk, og mine tanker går til Kristians nære venner og hans familie. Jeg forbander den sygdom langt væk.

 

Hvil i fred, Kristian Nim.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil også udtrykke min sorg. Kristian var et fantastisk menneske på alle måder. Om det så handlede om trommer, hjælp eller gode historier.

Og selvom det var i TS-regi, så har han gjort et stort indtryk på mig.
Han vil være savnet.

Hvil i fred, kære Kristian.

Ps. Gunnar, det var fint skrevet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er så trist og helt umuligt lige nu at tænke på, at Kristian ikke er der næste gang Ts-dage afholdes.

Jeg sad, af alle steder, på McD på Østerbrogade ved middagstid og fik nyheden, da jeg åbnede FB. Det krævede en god portion kræfter at lade være med at åbne sluserne lige der.

 

Resten af dagen er beskeden poppet op i mine tanker jævnligt, det er så uretfærdigt, og mine tanker går til Nimbas familie og nære venner.

Redigeret af René Eriksen
Link til kommentar
Del på andre sites

Han kæmpede som i alt i sit liv MAX mod kræften.. Men tre former for kræft på samme tid. Det var desværre en unfair kamp.. Han vidste det godt. Men trods at sygdommen skred frem havde han STADIG overskud til at hjælpe folk.. Jeg havde STOR respekt for Kristian og jeg kommer til at savne ham dybt i vores trommesnakke og hver gang jeg skal bruge et råd om at arbejde med metal.

 

Et usædvanligt dejligt menneske er væk alt alt alt for tidligt.

 

Han døde tirsdag morgen men jeg hørte det først i går aftes.

 

Hvil i fed vil jeg ikke sige. Men GIV DEM BANK I HIMMELEN NIMBASSE!!.. De trænger tydeligvis til en ordentlig omgang rock gryder siden de er så hjernedøde at hente dig hjem så tidligt.. Eller også er de undgået for gode mennesker deroppe.

 

Vi ses på "himmelkroen" en gang og snakker videre om de pinol-bor mm!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kendte Nimbas fra TS-dage, og for mig var han indbegrebet af godt humør og hjælpsomhed og jeg har stor respekt for ham, også musikalsk. Jeg synes faktisk jeg kendte ham godt, og det gør mig meget trist at vide at jeg aldrig mere skal snakke med ham, drikke en bajer med ham, ryge en smøg med ham, grine med ham, spille trommer med ham og alt det andet man gør når man er venner.

 

Du var sgu en virkelig go' fyr Kristian og jeg kommer til at savne dig meget.

 

Tanker til de efterladte og specielt Kristians 2 børn.

 

Æret være hans minde.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nimbasse var nemlig en rigtig guttermand, altid i godt og festligt humør og det smittede gevaldigt når man var sammen med ham, en hjælpsomhed som er sjældent set disse dage.

 

Kristian jeg kommer til at savne dig rigtig meget, de meget sene timer til TS dagene bliver svært uden dig fremover, men hvor er jeg dog glad for at jeg lærte dig at kende.

 

Rock In Peace my friend.

 

De kærligste hilsner fra Gryden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kender kun Nimbas fra diverse kommunikation her på TS og kunne som jer andre fornemme det rare, humoristiske væsen bag avataren. Hvil i fred Kristian, men slå løs på himmel-kedlerne sammen med alle de andre.

 

Jeg har også mistet familie til kræften her i foråret - jeg HADER den satans sygdom!

Det er dyrt at miste: bisætte, blomster osv. osv. Tro mig - alt koster i forb m begravelse/bisættelse.

 

Er der een eller anden frisk og/eller smart TS´er der kan lave en net-indsamling til de efterladte?

Jeg er ikke aktiv på FB og ved heller ikke helt hvordan man lige gør, MEN jeg har nogle hundrede kroner hængende løst jeg rigtigt gerne vil give til Kristians efterladte.

Jeg så hvor meget det betød, da jeg selv mistede (min mor) til kræften for 4 måneder siden. Der var indsamlet penge fra en masse by-boere i stedet for en buket, og det hjalp min far enormt med at afholde udgifterne til arrangementet.

 

Måske mit bidrag ikke batter noget, men hvis alle kunne chippe lidt ind - så bliver det pludselig til en stor hjælp for de efterladte. Kristians 2 børn kunne måske få lidt til børneopsparingen eller...

 

Er der nogen herinde der kender familien, og er der opbakning til den ide?

 

Jeg vil rigtigt gerne MobilePay´e hvis nogen vil løfte opgaven med at lægge konto til og finde ud af hvem pengene kan gives til.....

 

Triste hilsner

Per Dyrnesli

 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er også meget berørt af dette efter at have mødt Kristian en god håndfuld gange i forbindelse med koncerter hvor Metric Noise beredvilligt stillede gratis op i Nordvestjylland 2 gange uden betaling og kørselspenge, igennem handler og hjælp og ikke mindst da jeg selv mistede en kammerat tidligere. Jeg har ikke så mange ord at skrive her, men har sendt ham mange tanker det seneste døgn.

 

Jeg kender ikke Kristian familie, men har været hjemme hos ham et par gange. Jeg vil godt kunne formidle kontakt fra os til dem.

 

Jeg vil gerne forestå indsamlingen hvis der er stemning for det. Jeg gør det gerne både på min private konto (hvis folk stoler på mig), eller igennem en mere officiel side (F.eks. Caremaker - som dog, sikker retfærdigvis, tager et gebyr herfor (8.75%)). Hvad siger i og kender i til alternative sider til denne type formål?

 

Vh Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kendte Nim både herinde og i den virkelige verden - han kæmpede som Henrik også sagde til det sidste, og lod aldrig sygdommen være en hindring for ham. En stor personlighed og et gennemgodt menneske har forladt os - men for mig vil han i hvert fald ikke blive glemt.

 

Jeg er den heldige ejer af en stål-snare (min favorit snare) som Nim drejede og udarbejde i samarbejde med mig, så den opfyldte alle mine krav. Den vil fremover bære en sort sløjfe for at ære Nim og for at minde mig om at være tilstede 100% i livet.

 

Jeg vil gerne bidrage til en indsamling, hvad enten det skal være til hans familie, eller til en donation i hans minde til kræftens bekæmpelse.

 

Vi ses på den anden side Nim...

Link til kommentar
Del på andre sites

deltager også yderst gerne i en indsamling... synes personligt den skal gå til børnene... eller til husstanden til dækning af udgifter af enhver art.. udover begravelse/bisættelse (typisk 30-40.000) så er der sikkert også udfordringer med at have råd til at bo i huset.

 

lige meget hvad så deltager jeg gerne med et bundt 100-lapper som jeg sagtens kan undvære.. især med tanke på hans familie og især de 2 små.

 

når røgen har lagt sig så stiller jeg mig også gerne til rådighed for at hjælpe hans familie med evt. oprydning i hans tromme grej.. jeg synes jo de skal beholde min. 1 sæt til ungerne bliver store.. men måske resten er til besvær.. jeg forestår gerne salg med max. fortjeneste til familien og 0 udgifter til mig naturligvis.

men det sidste skal nok vare lidt indtil der er ro på.

 

jeg har også været hos ham nogle gange, men kun kort hilst på hans familie.. så hvis Doktoren kan formidle kontakt så ville det være super.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu har jeg lavet en indsamling og forklaret mig bedst muligt på vegne af os alle. Jeg vil ikke personligt dele den vidt og bredt på sociale medier, men i er selvfølgelig velkomne til at gøre det.

 

https://www.caremaker.dk/nc/fr/i/indsamling_til_kristian_nims_efterladte/

 

Jeg kan godt redigere i teksten hvis i måtte have kommentarer hertil. Jeg har prøvet at holde det så sobert som muligt.

 

Vh Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

Lyder som en rigtig fin ide med donation til familien.

Hvis Doktoren måske også kunne finde ud af hvor og hvornår bisættelsen er så ville det være dejligt, jeg vil personligt gerne deltage i hans begravelse, selvfølgelig kun hvis familien ønsker at alle må komme og være med.

 

Gryden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ikke nogle kontakt-oplysninger på Heidi, andet end en postadresse.

 

Prøver at finde ud af noget, og ellers sender jeg et brev.

 

Syntes det er upassende at ringe, men det er måske bare mig.

 

Vender tilbage snarest når jeg har fundet ud af noget.

 

 

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Lortenyheder...

 

 

Lyder som en rigtig fin ide med donation til familien.

Hvis Doktoren måske også kunne finde ud af hvor og hvornår bisættelsen er så ville det være dejligt, jeg vil personligt gerne deltage i hans begravelse, selvfølgelig kun hvis familien ønsker at alle må komme og være med.

 

Gryden.

 

På facebook står der:

 

Kære alle
Tirsdag morgen holdt Kristian op med at trække vejret. Jeg ved at mange har fulgt med i hans kamp og jeg har læst alle de dejlige, flotte og rosende ord i har skrevet til ham her på fb. Tak for det!
Kristian bliver bisat torsdag 3/9 kl. 11 i Brønshøj Kirke. De af jer der kunne have lyst til at sige et sidste farvel til ham, er meget velkomne.
På vegne af familien Heidi

Link til kommentar
Del på andre sites

Lortenyheder...

 

 

 

På facebook står der:

 

Kære alle

Tirsdag morgen holdt Kristian op med at trække vejret. Jeg ved at mange har fulgt med i hans kamp og jeg har læst alle de dejlige, flotte og rosende ord i har skrevet til ham her på fb. Tak for det!

Kristian bliver bisat torsdag 3/9 kl. 11 i Brønshøj Kirke. De af jer der kunne have lyst til at sige et sidste farvel til ham, er meget velkomne.

På vegne af familien Heidi

 

Perfekt, havde ellers siddet og holdt øje med om der kom nogle oplysninger om det, tak for det.

 

Gryden.

Redigeret af snippergyppen
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu