Click I Protools 5.0


Mads Valther

Recommended Posts

Hej nørder.

 

Håber nogen har gode råd her:

 

I forbindelse med vores nye studie er vi gået tilbage til det vi ved virker. Protools 5.0 på en gammel stabil G4'er.

 

Men her følger der ikke click med. Er der nogen der har samme system, og ved hvilken måder der er lettest at få det ind i en session. VI skal til at rode med en sang hvor der skal køre et loop, og så er det jo lidt nødvendigt.

 

Krav:

Skal have drivere til OS9

Virker i Protools 5.0

Være USBkomp

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Ok.. Den har jeg ikke hørt før.. Synes godt nok ikke det er ret stabilt. Især ikke med click-sync eller klip i spor

 

Men har sendt spørgsmål afsted til den kloge :-)

Nej det var måske også lige lovlig hurtigt ognaivt svaret af mig, og kræver nok lidt mere forklaring. Det er det som fungerer bedst for OS. Det er nemlig det eneste tools vi har i TDM-version, ligesom det også er den version vi har flest af de plug ins som vi kommer til at have brug for. Altså plug ins vi ikke har i analogudgaver, og som ikke længere er at finde i nyere Tools-versioner. Samtidig er Protools 5.0 på en G4 bare mega pålideligt, og alt fungerer på en enkel og ligetil måde. Det er ren traktor og med alle sessions på en ekstern, så tænker jeg ikke over hastighed overhovedet. Det eneste man skal vende sig til er den fuldstændig fremragende grafik...

 

Har prøvet dette før. Husker det som om jeg lavede et midi click track (som man stadig kan i PT5) til at køre ind i en Boss db90 metronom (midi-in) og tilbage igen via et lydkort.

Jeg tror du har ret. Det er vidst den enkleste og billigste løsning, selvom jeg stadig håber at nogen kommer med en endnu billigere løsning herinde;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu