Good Times Bad Times: Led Zeppelin!


Fåuwh

Recommended Posts

Hej!

 

Jeg prøver at lære "Good Times Bad Times" med Led Zeppelin for tiden! Det går sådan set også nogenlunde, men ca 0:30 sek inde sangen kommer der et stortrommefill, jeg ikke kan få til stemme! Jeg har styr på nodeværdierne i fillet, men hvordan helvede skal det spilles rent teknisk?

 

https://www.youtube.com/watch?v=zzNtDRhqfB8

0:30 inde i sangen!

 

Håber i kan hjælp, for det er et siiindsygt svedigt fill! :)

 

 

Redigeret af Fåuwh
Link til kommentar
Del på andre sites

Det er vidst to doubles på stortrommen. De er der også ved 0:25. Så du ska lære at spille doubles på stortrommen. Der findes et hav af youtube-videoer mm derude, så det er bare at gå i gang med at studere og øve dig. Når du så har lært det og leget med det, vil det Bonham spiller der også give mere mening for dig :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja det er den klassiske Bonham bd fill.. Han gør som ingen andre før ham idet at han spiller trioler med bd op til beat slaget. Du kender sikkert "snare bd bd" i triolisering.. Han gør ofte det at han leder med bd op til slaget.. Og altså undlader det første slag i triolen.. Så tænk figuren "hh bd bd hh bd bd hh bd bd snare" i stedet for "tom bd bd tom bd bd tom bd bd snare" som de flere nok i kender :-)

 

Han er berømt for den måde at Få det til at virke som han bruger bd til at lede trioler med. Altså at lede op til slaget i stedet for væk fra slaget. Kanon fill at øve :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Som der bliver nævnt, så er det vigtigt at have styr på sine doubles før man roder sig ud i Bonham-herlighederne!

 

Dyrk din Heel-Toe og Slide teknikker (Massevis af stof på youtube) og find ud af hvad der passer dig bedst. Det vigtigste er bare at du prøver det af i sammenhæng, tager ud og jammer nummeret og får dine fills ind under huden.. Mange vil nok sige at Heel-Toe er den du kommer længst med i forhold til kontrol af triolerne, da slide teknikken har det med at "Låse" dig fast.

 

Gode fest tricks, sådan nogle BD-teknikker!

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Og så hjælper det at have en stortromme, der er stemt højt nok til at give noget rebound (ikke at jeg vil påstå at jeg kan spille det....så glidende i hvert fald).

Han bruger en lignende figur omkring 2:20.


Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu