Et Par Ekstremt Sjælende Bækkener


kristian riege

Recommended Posts

Hey guys,

Jeg vil lige fortælle om en oplevelse jeg havde for en måneds tid siden hos Mr. Ludwig aka. Dennis.

Dennis havde et Paiste Formula 602 22" medium ride black label fra 1976 til salg. Da jeg så annoncen på Facebook måtte jeg jo lige spørge ind til det. Han overtalte mig til at komme ud og prøve det, og allerede ved første slag, tænkte jeg "det er mit".

Nå, det endte med jeg købte det, og nu her efter en måned efter kom der så 2 mere. Et Paiste 602 medium ride 20" 1978 black label..... Og et i Blue label. Blue label bækknet lyder 100% som Jeff Porcaro på mange af TOTOs hits. Og det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg er kæmpe Jeff Porcaro og TOTO fan, så,selfølgelig skal man da have et par Paiste 602 bækkner... Eller 3

 

Så takket være Dennis endte det så ud i at jeg nu går og overvejer at gå over til Paiste, for det er bare generelt fede bækkner.

Her er de så:

image1.jpg

 

1) Paiste Formula 602 Medium Ride Black Label 20" 1978

2) Paiste Formula 602 Medium Ride Black Label 22" 1976

3) Paiste Formula 602 Medium Riege BLUE Label 20" ****

 

Håber i kan lide dem

 

Mvh Kristian :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Som en, der har spillet Paiste 602 siden slutningen af 70-erne og jævnligt skamrost dem bl.a. her på TS, kan jeg kun sige: "Det var du sgu længe om at finde ud af". :-)

 

20" medium 602 er simpelthen det bækken, som duer, hvis men kun må have et bækken sat op.

 

Nu må du så se at spare sammen til en hi-hat også - DE er fede. Og så sjældne er de da heller ikke, at du ikke skulle kunne få fat i sådan en.

 

Tillykke med dem. Dem bliver du glad for.

 

Mvh

Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

Jamen, Paiste er bare lækre bækkener - det er der ingen tvivl om. Tillykke med dem!

 

Jeg synes netop også, at især de gamle er særligt gode (også andre serier end 602) til at være bredt anvendelige. Lækre at ride på, lækre at crashe, lækre til høj volumen, lækre til lav. Det kører, det gør det sgu.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan kun tilslutte mig til 602'erne :-)

 

Jeg har et gammelt 22" Paiste 602 medium ride og 20" Paiste 2002 China Type (begge fra 70'erne)

Derudover har jeg et par 13" Paiste 602 Heavy hi-hats (blue label) Stewart Copeland model :-)

 

Købte fornyelig et brugt 12" Paiste 2002 Splash.

 

Da 4sound så havde udsalg kom der lige nogle nye medlemmer til familien, dvs. et 20", 18" og 16" 602 Paiste Thin Crash.... :-) ... Så nu er jeg kørende med et sæt allround bækkener som jeg bare er super glad for :-)

 

/Gandrum

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu