Leder Efter Ny Snare


jacobk

Recommended Posts

Højt stemt til rock, så prøv om du kan finde en GAM i messing. De plejer at gå for 12-1500, og de lyder latterligt fedt. Jeg har haft to af dem og overvejer ret meget at gå på jagt efter en igen...

Det virker bare spøjst at sådan trommer i den prisklasse lyder super fedt. Og endda kan være på niveau med suprarhonic. Er de måske talt op?

Link til kommentar
Del på andre sites

Bor i Greve :-)

Drumstick på frederiksberg har normslt altid nogle stående.. Ofte endda miket op ved et sæt

 

Ellers mener jeg 4 sound inde ved landemærket har et par også. Men ring Søren i Drumstick og hør hvad han har stående. Det er også et godt sted at handle iøvrigt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Drumstick på frederiksberg har normslt altid nogle stående.. Ofte endda miket op ved et sæt

 

Ellers mener jeg 4 sound inde ved landemærket har et par også. Men ring Søren i Drumstick og hør hvad han har stående. Det er også et godt sted at handle iøvrigt.

Det vil jeg gøre, tak :-)!

Link til kommentar
Del på andre sites

Det virker bare spøjst at sådan trommer i den prisklasse lyder super fedt. Og endda kan være på niveau med suprarhonic. Er de måske talt op?

 

Det er jo ret meget, som man tager det. Men jeg synes, Supraen er temmelig opreklameret i forhold til det der med at være the end all be all of snare drums...

De lyder fedt og kan en hel masse, helt klart, og jeg skal også have en, men der står mange ting over den på min ønskeliste til de der 5k, eller hvor meget de nu koster fra ny. Og stod jeg med 2k og valget mellem en brugt 5" Supra eller en GAM og en middag eller 5-6 kasser øl til øveren, ville jeg klart vælge det sidste. Især hvis det primært var en rocktromme, jeg stod og manglede.

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er så meget der er opreklameret, og i sidste ende handler det om hvad vi hver især kan lide rent lydmæssigt. Selv foretrækker jeg alu frem for messing, og jeg synes at der er stor forskel. Jeg har faktisk prøvet en GAM, og den lød bestemt godt - jeg kan bare bedre lide lyden af min supra :hmm: . Det er derfor jeg prøver at prakke Jacob min Drum Gear på :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er så meget der er opreklameret, og i sidste ende handler det om hvad vi hver især kan lide rent lydmæssigt.

 

Det er sådan set også lidt det, der min pointe - plus, at der er andre trommer i verden, der lyder fedt, ud over den der Supra, der (med udmærket god grund) er standardanbefalingen lige så snart, nogen skal bruge en lilletromme til noget som helst.

Om man så kan lide det ene eller det andet er jo lidt, som man tager det, og noget, man finder ud af hen af vejen. Selv kan jeg bedst lide min Rogers Luxor i birk/ahorn fra midt i 60'erne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Der er mere end én diskussion i gang her, tror jeg.

Én del er aluminium som materiale. Selvom nogen her drillende nævner at en Supra da også kan være i messing, så er det bare ikke det, man taler om, når man taler om en Supra. Skal det endelig være messing, ville det være en Black Beauty, man ville nævne.

Og alusnares har altså en særlig tørhed/sprødhed. Andre alusnares har den også - Beverley, Premier, Tama, Pearl, Shaftesbury, Slingerland. Supraen var vel bare snaren der gjorde lyden kendt - og den gør det godt. Lillebrødrene Standard og Acrolite har den endnu mere, på grund af deres ikke-chromede kedler. Jeg har haft en Premier 35 (14x6½"), hvor jeg havde fået fjernet chromen - og den blev blødere og tørrere af det.


Om en Ludwig Supra er 5000 værd - tjah. Det kommer vel an på om man har pengene. Og da en brugt koster en del mindre, er den brugte vel et godt valg - med mindre man bare kan lide lugten af ny bil.....

Men at sige at en GAM i messing - selvom den er en fin tromme - og en god middag er en bedre måde at bruge sine penge - det synes jeg er decideret vrøvlet. Den er simpelthen noget andet. Bum.


Skal det endelig være, må alternativet være en billigere alu-tromme. Af de nye har jeg prøvet Tama´en - og den kunne jeg godt lide. Jeg har en Beverley 21 (tæt på en 5" Supra), en Shaftesbury (tæt på en 5" Standard) og en Premier HiFi (helt anderledes på grund af sine støbte reifer).

At købe en brugt 5 eller 6½" Alu-Supra - især en vintage-årgang fra 1960´erne eller 1970´erne - tror jeg er en ret sikker investering. Prøv det - eller læg ud med et billigere alternativ.


Skal det være messing, er der MASSER af alternativer - Drumgear, PdP, Pork Pie - samme tromme. Og alle de andre........alle laver messing snares, men det er altså en helt anden lyd. Ikke bedre, ikke dårligere - men slet ikke mage til.


Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Men at sige at en GAM i messing - selvom den er en fin tromme - og en god middag er en bedre måde at bruge sine penge - det synes jeg er decideret vrøvlet. Den er simpelthen noget andet. Bum.

 

 

 

Det var nu heller ikke det, jeg sagde. Det var bare sådan, jeg ville bruge mine penge (efter min mening og alt det der), fordi en GAM bare kilder rigtig fint i min blyant.

Jeg blandede kun Supraen ind i min anbefaling fordi, der blev spurgt direkte til, om den er talt op, og om en så meget billigere tromme kunne være lige så god. Og det mener jeg bestemt, en GAM er, når det er en rocktromme, Jacob er ude efter.

 

Materialediskussionen er så ganske rigtigt en hel anden, som afhænger af smag, og som kun har ét rigtigt svar, nemlig at man skal have en til flere af hver slags.

 

 

Ps: Rogers lyder altid bedst til alt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Skal det endelig være, må alternativet være en billigere alu-tromme. Af de nye har jeg prøvet Tama´en - og den kunne jeg godt lide. Jeg har en Beverley 21 (tæt på en 5" Supra), en Shaftesbury (tæt på en 5" Standard) og en Premier HiFi (helt anderledes på grund af sine støbte reifer).

Jon

Lyt til Jon, for han er klog.. :)

 

Har selv en Tama i Alu som (efter min mening) kan meget mere end en Supra i samme størrelse.. Har også en dybere SuperSensitiv som ikke er til at slå af banen.. Hver sin smag..

 

Et spørgsmål har jeg dog til Jon: Premier HiFi er den ikke COB? Har selv en som lyder fabelagtigt, ja det er faktisk min favorit i øjeblikket, men den lyder mere af messing end alu...

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

tak for svarene! Jeg vil meget gerne komme forbi og prøve en 5'er. Jeg er også dialog med en bruger herinde som sælger hans 6.5'er fra 70'erne. Hørte selv en nyere sup 6.5 igår og syntes ikke den var helt fantastisk. Så det bliver ihvertfald ikke den. Men glæder mig til at høre den gamle! Jeg vil samtidig også finde et sted at høre de der drumgear i messing. Taget deres pris i betragtning for ny, vil jeg klart give den et skud! :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Premier HiFi er den ikke COB? Har selv en som lyder fabelagtigt, ja det er faktisk min favorit i øjeblikket, men den lyder mere af messing end alu...

 

Mvh

 

Både og, så jeg var noget upræcis.....

 

De ældre var messing med chrome. Min er alu, i sådan en børstet og chromet finish:

 

IMGP4263.JPG

 

Jeg har en Beverley Super de Luxe - som har samme messingkedel som din. De er også fede, men klart noget andet. Meget mere syngende, men varme.

 

 

Jon

Redigeret af jon petersen
Link til kommentar
Del på andre sites

Har selv eget en Gam, og de er virkelig fede. Den blev dog for vild til mig, og så synes jeg ikke trommens spektre var så bredt som andre snares.

 

Der findes virkelig mange fede trommer, og langsomt finder man sin egen favorit. Hvis du ender med alu, så kommer en Supra ofte ind på 1. pladsen. også min egen. Yamahas alu kedler synes jeg er fuldstændig fremragende, og MEGET tæt på. En anelse blødere i attack, men det gør ikke mig noget.

 

Bare en tanke.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu