En God Ahorn Lilletromme - Hvilken?


jarl_1998

Recommended Posts

Søger du rådgivning eller konkrete tilbud?

 

Der er jo en myriade af fede trommer med de specs derude. Selv har jeg en Sonor Hilite, komplet med kampvognsreifer & alt. Lidt speciel lyd, men rigtig god i band-lydbilledet. Har også haft en af de nyd Tama Superstar i birk som lød godt.

Du kan også bygge en selv med dele fra ST - det koster ikke alverden....

Link til kommentar
Del på andre sites

I mine øjne er det nemt

http://www.thomann.de/dk/gretsch_s1_0514_mpl_14x5_snare_maple.htm

 

Genialt god all round træ tromme. Fuldt ud på niveau med US custom.. Efter min mening bedre. Lift tykkere kedler og lidt mere tør end US.. Koster det halve og lyder af en million.

 

Du kan ikke engang bygge sådan for de penge..

 

Så den er nem.

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Hvis de støbte reifer afskrækker dig kan du jo altid købe nogle pressede og smække på i stedet. Det koster ikke mange basseører.

 

Præcis

 

Men lige den der tromme lyder fsktisk ret godt med støbte.

Ellers kan du bare købe en 14/10 2,3 mm reife og smide på toppen hvis du vil prøve det..De koster ikk mere end 125-150kr. Bunden kan du lade være.. Det er minimalt hvad forskellen er med bundreifen på en lilletromme.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ahh.. Så er det da ude i mikro økonomi.. Har en del med støbte reifer, og mine stikker slides altså ikke mere der.. Især fordi du ikke behøver slå lige så hårdt på støbte for at få samme power i rimshots?..

 

Men så køb den Gretsch og køb en 3-flange topreife til den.. Så kan du prøve begge dele og se hvad der virker for dig. Og du kan nemt sælge den støbte for 200-250kr..

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Trommestikkerne bliver hurtigere ødelagt.

 

Er det din erfaring?

 

Sjovt - det har jeg aldrig tænkt. Så meget bruger jeg måske heller ikke egentlige rimshots - jeg synes det larmer for meget.......

 

:-)

 

Men at støbte skulle ødelægge stikkerne mere - det kan jeg ikke genkende.

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kommer også an på hvilken type støbt reife der er tale om. En Ludwig Twin Channel, som er en bandit på 1300g., æder en trommestik op på ingen tid. (1½ sang sidst jeg forsøgte mig med den)

 

 

Lol yep. Den er så undtagelsen :-).. Har sådan en reife liggende også. Tør ikk bruge den ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu