Forbrug Af Kilowatt


Gandrum

Recommended Posts

Hej TS'er

 

Jeg har muligvis en chance for at rykke mine elektroniske trommer ned i et rum i en kælder hvor jeg bor. Jeg bor i en etageejendom.

Altså en hver trommeslageres drøm, om at kunne øve hvor man bor, og ikke skal til at bevæge hen til det officielle øvelokale.

 

I kælderen vil jeg så spille på mit Roland setup, men med hovedtelefoner på, så det ikke genere de øvrige beboer i ejendommen.

Det vil dog medfører at jeg skal have lagt noget strøm ind i rummet, da de øvrige beboer selvfølgelig ikke skal betale forbruget af det strøm jeg bruger.

 

Tænker på at spare en elmåler, som hvis nok er temmelig omkostning at gå installeret, men i stedet aftale et fast beløb med administrator.

 

Spørgsmålet er så hvor meget det vil koste i kilowatt timer pr år, hvis jeg fx øver 5 gange om ugen i en varighed af 2 timer?

Tænker at det ikke kan være voldsomt meget ;-)

 

/Gandrum

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ved ikke, hvilket modul du har, men fx et Roland TD10 bruger kun 13W, så vidt jeg kan se på nettet.

- 10 timer om ugen bliver 520 timer om året.

- 1kwh koster mellem 2,- og 3,- i dag ink. alt.

- 0.013x520x2.5 = 17,- om året hvis du altså kun bruger modulet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ofte kan man hos det lokale el-forsyningsselskab låne en lille forbrugsmåler, det kan man ihvertfald her hos sydfyns elforsyning. Hvis du kobler alt det strøm du bruger gennem den, så vil du kunne aflæse direkte i et lille display præcis hvor meget el du har brugt f.eks. i løbet af en uge.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu