God Inear Lyd I Øveren


Kenneth Andersen

Recommended Posts

Yes.

Hvordan laver I ordentlig inear lyd i øvelokalet? Jeg tænker på hvordan er jeres setup, hvad bruger I af grej? Kører I det igennem noget Pro Tools agtigt noget på en computer eller kan I nøjes med en mixer og lidt EQ, Comp, Gates eller lign?

 

Jeg er igen ret blank, så alle inputs er velkomne :argh::kiss:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg købte i foråret en Soundcraft SM12 - 32 kanals monitormixer for en slik af Nordic. Den har 12 aux sends, så vi kan få hele lårdet i stereo ;)

 

Vi har lige pt. en Roland SRV-2000 rumklang, som giver en rigtig lækker lyd og vil også have en kompressor på et tidspunkt.

 

Jeg kører så hele mixet igennem en Behringer 4 kanals mixer, hvor jeg beefer bunden op på signalet = MUMS!

 

11155079_10153332240944218_6645799735386

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi har det hele ( bas, trommer, guitar, sang og keys) sendt via mikrofoner eller Line out ind i en stagebox, ind i Logic og tilbage til en " fordeler boks" (ved ik lige hvad den hedder i studietermonologi) og så til vores inear 😃

Husk du kan komme med ud og se det live, du ringer bare ( vi skal øve i morgen onsdag)

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi bruger en Mackie DL32R, den fylder kun 3 units i et rack og så kan vi hver især styre vores mix fra en Ipad eller Iphone. Og da der er 12 udgange, så har vi det i stereo.

Effekterne der er i mixeren er måske ikke verdens bedste, men virker fint til vores brug.

 

Hvis man ikke er så krævende og vil have det i stereo, eller har brug for 32 kanaler, så er lillebroren DL1608 også rigtig fin. Den fylder stortset intet!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu