Ludwig Spur-Lok Hihat-Stativ


andersvestergaard

Recommended Posts

Er der nogen, der ved om den er penge værd?

 

 

Det kommer jo lidt an på hvor stort beløbet er. ;-)

Det er det sidste amerikansk producerede Atlas hh. stativ, og blev leveret frem til Ludwigs "endeligt" i 1984.

Link til kommentar
Del på andre sites

100-300 kr. er normalt for sådan et, alt efter defekter. f.eks. mangler forankrings stiften med skrue ofte.

Fjeder justeringen kan have sat sig. Clutch mangler. Den lille skrue til at tilte bunden af hatten mangler også ofte.

Og jeg kan se at det ikke er den originale sorte vinge skrue til højde justeringen.

 

Jeg kan godt aftage stativet, men prisen afhænger af hvor mange mangler det har.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er nu ikke et Atlas men et Hercules.

 

Er det ikke nøjagtig samme model som jeg købte af dig?

Det står i kataloget til " Atlas II Hi-Hat Stand".

 

Kunne det ikke tænkes at Hercules var den første stativ serie fra Taiwan-Conn-Selmer-Corporation. Tidligere kendt som Ludwig ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Er det ikke nøjagtig samme model som jeg købte af dig?

Det står i kataloget til " Atlas II Hi-Hat Stand".

 

Kunne det ikke tænkes at Hercules var den første stativ serie fra Taiwan-Conn-Selmer-Corporation. Tidligere kendt som Ludwig ;-)

 

Jo, samme stativtype som du købte af mig. Fejlagtigt solgt som Atlas men er i virkeligheden et Hercules har jeg jo så senere fundet ud af. Derfor er jeg villig til at lade handlen gå tilbage ;)

 

Det kan godt være de startede ud som Atlas II, men i 80'er kataloget er det Hercules.

Hercules.png

Atlas.png

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja ja, det er vel kun et spørgsmål om tid før du tilbyder mig sjældne Ludwig Samson stativer også.

Nå det ser ud til at du har ret. Atlas serien skifter navn til Hercules, men jeg kan ikke se at clutchen ændres før den efterfølgende Taiwan stativ serie bliver introduceret med nylon bøsninger und alles.
Bevares, den får den sorte vingeskrue, meeeen det gør den vel ikke til en ny opfindelse.
Det eneste sæt jeg kan se skilter med Atlas stativer efter 79 er det grimme ørne jubilæums sæt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå jeg ævler om vingeskrue på clutch, men det var jo vingeskruen til højde justeringen der var tale om.....åårgh!

 

Anders, hvad med de to skruer i bunden, til forankrings stift, og fastgørelse af fodplade. Er de på plads og virker?

Kan ikke se det på billedet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu