Vintage Amok!


Jakob Lundbye

Recommended Posts

Hej trommeslagere. Jeg har lige været så heldig at få hænderne i noget trommegrej, og kunne egentlig godt tænke mig få jeres bedømmelse af værdien. Jeg har helt bestemt mit eget billede af en pris, men vil gerne høre jeres bud også :-) Der er snak om:

 

Ludwig 13", 16", 20" (fra 64) + 14" (60-63 uden serienummer) supraphonic - standen er godt brugt, og skal have en kærlig hånd, men ikke misligholdt eller beskadiget.

 

Gamle Zildjian Avedis fra 60'erne - 15", 18", 18" (med 7 nittehuller - uden nitter), 20" - standen er svingende, det ene 18" har ok stort keyhole (næsten 1 cm), det andet 18" har et småt begyndende - de to andre er i mint condition!

 

Paiste Formula 602 16" (60erne) - mint condition

 

Meinl 14,5-15" King Beat 100 (ingen idé om alder) - brugt men ingen skrammer

 

... Og jeg ved godt i gerne vil have billeder, især når i skal bedømme en værdi men 1. jeg er en hat til at lægge dem ind her 2. Har ikke fået taget nogle ordentlige endnu. Hvis i kan sige noget klogt bare ud fra mine tekstlige informationer så skal i være meget velkomne :-)

Redigeret af Jakob Lundbye
Link til kommentar
Del på andre sites

... Og jeg ved godt i gerne vil have billeder, især når i skal bedømme en værdi men 1. jeg er en hat til at lægge dem ind her 2. Har ikke fået taget nogle ordentlige endnu. Hvis i kan sige noget klogt bare ud fra mine tekstlige informationer så skal i være meget velkomne

 

Hej Jacob.

Hvis du beder folk om at bruge tid på at vurdere dine ting, så vil det være dejligt hvis du vil bruge lidt kræfter på et ordentligt udgangspunkt for en vurdering.

Så billeder af det hele,S'il vous plaît.

Brug Dropbox eller tilsvarende medie.

 

-Ulf

Link til kommentar
Del på andre sites

Henrik TAK for dit svar! Det var lige det jeg havde brug for at høre! Jeg selv havde vurderet det til 12.000 og havde bare brug for vide om jeg var helt off :-)

 

Fedt med King Beat Bjørn! Tak! Ja jeg har givet op ift. at datere den, det er for svært.

 

Ulf - det havde jeg ikke tid til (lang historie), så skulle bare se om jeg kunne få et hurtigt svar udfra de info jeg nu havde - Man må jo helt selv bestemme om man svarer, ingen tvang

"People on the internet get offended by anything these days" - et meget rammende citat

 

Peace out!

Redigeret af Jakob Lundbye
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Mmmm - men et hurtigt svar, som du ikke kan bruge til så meget.....

Jeg tror nu ikke, at nogen bliver fornærmede. Du må forstå, vi vil meget gerne. Faktisk helst, vi bliver nysgerrige. Så vi VIL gerne gøre det bedre end "mellem 8 og 15.000". Som i dagens klima også kunne være "mellem 6 og 12.000".


Så kom os imøde i vores nysgerrighed - tag nogle billeder, både af det hele og af eventuelle skader/mangler - og læg dem i Dropbox eller andet billedsite, og link hertil ved at bruge knappen i værktøjslinien, hvor der er et ikon af et træ på.

Det er virkelig ikke ret svært.


Venligst

Jon

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg skal nok tage nogle billeder og jeg vil mere end gerne imødekomme jeres rare nysgerrighed :-) Jeg havde bare lige brug for at mærke temperaturen (for nu at køre videre på din klima reference) og give en hurtig pris til en ven, i aften - Hvorfor? Det er en laaaaaaaaaang kedelig historie. Jeg er i stand til at vurdere trommer selv, ville bare tjekke efter herinde - Hvem ved det kunne være supraer uden serienummer går til 1.000.000 kr og det på magisk vis er gået forbi min næse.

 

Det er garanteret ikke særlig svært at sætte billeder ind MEN jeg har prøvet og prøvet i andre oplæg og det ender altid helt galt - jeg tager den gerne på min kappe, kan sagtens se de fleste af jer har gennemskuet det :-) - jeg lover at give det endnu et helhjertet forsøg når jeg får taget ordentlige billeder trommerne - der vil værdien så være totalt ligegyldig

 

Så det her handler ikke om jeg ikke vil, men at jeg lige nu ikke har mulighed

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg havde bare lige brug for at mærke temperaturen (for nu at køre videre på din klima reference) laaaaaaaaaang kedelig historie. Jeg er i stand til at vurdere trommer selv, ville bare tjekke efter herinde - Hvem ved det kunne være supraer uden serienummer går til 1.000.000 kr og det på magisk vis er gået forbi min næse.

 

Jamen lilletrommen er vel også umiddelbart mest interessant. Hvis den ikke har serienr. så kunne det jo godt være en Super Ludwig, og hvis det så også er en 402 model, ja så kan man vel ikke helt afvise at den kunne være en pæn sjat penge værd. Det er jo sådan noget der bør undersøges.

 

-Ulf

Link til kommentar
Del på andre sites

Super Ludwig hed de fleste af deres snares frem til ca. 62-63.. så blev de til Supraphonic og SuperSensitive.. Super er egentlig en Messing Supersensitive (såvidt jeg ved fandtes de kun i messing.. enten lakeret eller forkromet) med en ældre version af SS systemet, som både kunne bruge tarm strenge og metalstrenge.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu