Toto Til Aarhus


Gandrum

Recommended Posts

Tja.. Jeg synes faktisk Shannon gør et super godt job.. Problemet er bare at han spiller mere LA agtigt som Jeff.. Men han bidrager ikke rigtigt med noget nyt.. Men så igen.. Når bandet ikke vil lukke en trommeslager ind i bandet, så er det fandeme også svært! De siger det er Keith.. Men alligevel er det Shannon man ser mest.. Og ingen af dem virker som officielle medlemmer.. Hmm

Link til kommentar
Del på andre sites

Faktisk er jeg mere til Shannon end Keith, da jeg synes at først nævnte stil passer mere til bandet - men det er jo smag og behag 😊

 

Officielt er Toto nu Steve Lucather, David Paich, Steve Pocaro og Joseph Williams - sidst nævnte den bedste sanger de har haft 👍

Link til kommentar
Del på andre sites

mener nu ikke det er et problem at han spiller La agtigt og ja må nok give mig Joseph er bedre end Kimball i disse tider ;-)

Jeg formulerede mig ringe.. Mente at han spiller fedt og Jeff agtigt.. Problemet opstår når han ikke involveres i sangskrivningen og dermed "blot" blir "fortalt" hvad han skal spille.. En trommeslager som ikke er med til at formulere sangen blir en backing musiker.. Fint nok.. men det giver ikke meget kreativitet.. Så det er intet mod Shannon.. Det er en kritik af Toto, som tydeligvis ikke vil lukke nogen ind på hverken bas eller tromme pladsen, fordi de ikke er kommet sig over "de originales" død.. Det er synd for bandet.. Det gør dem til endnu et band der langsomt dræber sig selv.. Trist..

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror nu, at det er bevidst valg fra Shannons side og kan godt foretille mig, at han ville spille på samme måde selvom han blev involveret i sangskrivningen. Måske han bliver det på deres næste udgivelse :-)

 

Da Simon Phillps overtog trommestolen efter Jeff Porcaro satte han sit eget præg på musikken i fuld respekt for Jeff Porcaros trommespor i gennem tiden :-) Ergo, så vidner det om at det officielle Toto ikke diktere deres trommeslagere sålænge det fungere som en helhed... ;-)

Redigeret af Gandrum
Link til kommentar
Del på andre sites

tja.. det er da en holdning..

 

for mig stoppede Toto som band da Jeff døde.. ikke pga. Jeffs død! men fordi de ikke har optaget en ny trommeslager..

Nu er det et studieprojekt med nogle udvalgte session musikere.. det kan man i mine ører høre på musikken.

Om man kan lide det er smag eller behag.. jeg foretrækker bands der øver sammen, laver musik sammen, og turnerer sammen.

 

ved godt det er helligbrøde at tale "ikke optimalt" om Toto, men så må folk jo hade mig :-)

 

Jeg havde håbet de med Keith ville indlemme ham rigtigt i bandet.. men nej..

Og nu skifter de så bassist igen på samme måde. øv.. skuffende. Sklar er en hyper fed bassist.. men altså igen bare en tour substitut og ikke et band medlem.

 

Den dag der på deres site står et komplet band som "members" det er dagen jeg gider lytte seriøst til et nyt album.

Havde overvejet at se dem live.. men alle de videoer jeg ser ligner desværre bare dårlige efterligninger af hvad de engang var... så jeg er nok bare en "lost cause" mht. Toto ;-) .. jeg vil nyde de gamle albums der svingede og groovede med JP på gryder og Mike på bunden..mnnn.. det holder.

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Den dag der på deres site står et komplet band som "members" det er dagen jeg gider lytte seriøst til et nyt album.

Havde overvejet at se dem live.. men alle de videoer jeg ser ligner desværre bare dårlige efterligninger af hvad de engang var... så jeg er nok bare en "lost cause" mht. Toto ;-) .. jeg vil nyde de gamle albums der svingede og groovede med JP på gryder og Mike på bunden..mnnn.. det holder.

Toto kan aldrig blive det samme, og det burde man have indset da Jeff døde. Og hvorfor skal man bruge tid på noget der alligevel bare vil blive en kopi af sig selv ?

Jeg synes de har valgt helt rigtig mht. til Shannon, han bringer noget af den gamle vibe tilbage til bandet... Selv da Hungade var med, var det ikke det samme, men de groovede på en fabelagtig ny måde... Synd du ikke så dem...

Link til kommentar
Del på andre sites

Simon Phillips har da været med i mange år. Jeg syntes nu at de har lavet fede indspilninger siden Jeff døde. Men vil give Henrik ret i meget af det han skiver, jeg syntes det var synd Keith ikke fik chancen jeg syntes personligt han har en fed spille stil. Min ynglings koncert er nok toto live fra Paris 1990. Der manglede nok bare lige Joseph eller Kimball på dette tidspunkt ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu